8383

 

 

23 вересня 2014 року відбулося  розширене засідання президії ЦК профспілки працівників автомобільного транспорту та шляхового господарства України, на якому прийнято рішення про вступ профспілки працівників автомобільного транспорту та шляхового господарства України в колективний трудовий спір на національному рівні з Кабінетом Міністрів України.

У відповідності до постанови пленуму ЦК профспілки від 15.05.2014 року Кабінету Міністрів України було направлено звернення з вимогами, затвердженими учасниками V пленуму ЦК профспілки – терміново погасити заборгованість із заробітної плати працівникам дорожньої галузі, забезпечити фінансування об’ємів і робіт в 2014 році.

За дорученням Кабінету Міністрів України від 10.06.2014 р.  №7284/0/2-14 ЦК профспілки отримано відповідь Міністерства інфраструктури України від 11.07.2014 р. №7585/20/10-14. Така відповідь не вирішує питань що викладені у вимогах до Кабінету Міністрів України та затверджені виборним профспілковим органом.

         За цей час ситуація погіршилася. Працівники дорожніх організацій не отримали заробітну плату за квітень - серпень цього року. Тільки на підприємствах у сфері управління Укравтодору заборгованість з виплати заробітної плати, податків та обов’язкових платежів складає більш ніж 200 млн. гривень. Кабінетом Міністрів України грубо порушені норми статті 43 Конституції України, Закону України «Про оплату праці». Працівники доведені до відчаю через відсутність коштів на життя, їм відключають газ та вимикають електроенергію, штрафують керівників за несвоєчасну оплату податків.

         Кабінетом Міністрів України грубо порушується стаття 2 підпункти 2 та  3 Закону України «Про Кабінет Міністрів». Бездіяльність щодо розвитку дорожньої інфраструктури, забезпечення трудових колективів обсягами робіт ведуть до занепаду дорожньої галузі.

         Руйнування доріг досягло безпрецедентних масштабів. Через відсутність фінансування у поточному році не розпочато ремонтно-будівельні роботи. Вперше за останні десять років не ліквідовано аварійну ямковість за наслідками зими 2013 – 2014 років. Дорожні підприємства як державної, так і приватної форми власності, практично позбавлені власних обігових коштів, не мають ресурсів на закупівлю пального та матеріалів.

         Галузева угода, укладена між Профспілкою та Державним агентством автомобільних доріг України, колективні договори не виконуються в частині оплати праці не з вини керівників Укравтодору, а з вини керівників Кабінету Міністрів України.

         Станом на 01.09.2014 р. річний план надходжень до бюджету із чітко визначених для дорожників джерел перевиконано більш ніж на 800 млн. гривень, залишок коштів, залучених під державні гарантії у попередні роки на рахунку Укравтодору складає 6689,9 млн.грн. В той же час дорожні роботи профінансовані лише на 14 відсотків.

         Держава заборгувала підприємствам дорожньої галузі приватного сектору, які відповідно до рішень Уряду за власні обігові кошти за рахунок залучених ними особисто кредитних ресурсів виконали роботи на суму понад 2,5 млрд. гривень. Відсутність проведення державою розрахунків за борговими зобов’язаннями веде до їх банкрутства, зубожіння 150 тисяч дорожніх робітників та членів їх сімей.

Президія Центрального комітету Профспілки підтвердила актуальність вимог, висловлених у зверненні V пленуму ЦК профспілки від 15.05.2014 року: терміново погасити заборгованість із заробітної плати працівникам дорожніх підприємств, забезпечити об’ємами робіт та їх фінансування на рівні плану 2014 року.

Центральний комітет Профспілки проінформував Кабінет Міністрів України та Національну службу посередництва і примирення про виникнення колективного трудового спору (конфлікту) на національному рівні з Кабінетом Міністрів України.

Від профспілкової сторони до складу трудового арбітражу увійшли Хмарний ОТ. – Голова Профспілки, Осіпов Ю.О. – Голова Київського обкому профспілки, Овчаренко Г.Ю. – Голова Черкаської об’єднаної організації шляхових господарств, Первак М.М. – Голова Полтавського обкому профспілки.

 

 

Профспілка працівників автомобільного транспорту

та шляхового господарства України