big-98b7ca2f7b742740e668f219e801b91e 

 

Відповідно до Програми діяльності Кабінету Міністрів України на 2014 рік встановлюється жорстка економія бюджетних коштів, яка передбачає зменшення видатків Державного бюджету на фінансування ряду бюджетних програм, у т.ч., в соціальній сфері.

У статті 26 Закону України «Про зайнятість населення», для роботодавців, які надавали перше робоче місце за отриманою професією тим молодим фахівцям, які здобули професійно-технічну, або вищу освіту, та були направлені для працевлаштування державної службою зайнятості, гарантується пільга по сплаті єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування.

У Законі України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» на такі цілі передбачено 22,2 млн. грн.

Крім того, згідно зі ст. 31 закону про зайнятість передбачено також, що у разі залучення зареєстрованих безробітних до громадських робіт фінансування організації таких робіт здійснюється пропорційно рівними частинами за рахунок коштів місцевих бюджетів та Фонду соцстраху на випадок безробіття.

З метою економії бюджетних коштів та недопущення звуження прав безробітних громадян, у т.ч молоді, у сфері зайнятості, на засіданні Уряду, в якому брав участь в.о. Голови ФПУ, перший заступник Голови СПО Осовий Г.В. було розглянуто законопроект про зміни до закону України про зайнятість населення. Оскільки цей документ безпосередньо стосується соціально-економічної сфери він попередньо розглядався і профспілками.

Г.В. Осовий пояснив суть змін, які передбачаються урядовим законопроектом:

- виплачувати роботодавцю компенсацію єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у разі працевлаштування ним молодих фахівців виключно за рахунок коштів Фонду соціального страхування на випадок безробіття;

- відмінити принцип рівної пропорційності фінансування громадських робіт за кошти місцевих бюджетів і Фонду соцстраху на випадок безробіття.

Потрібно зазначити, що сьогодні більше сорока відсотків молодих спеціалістів відразу після навчання не можуть отримати роботу, - прокоментував законопроект Г.В.Осовий. Тому держава свого часу пішла на такий крок, щоб ввести пільгу для стимулювання роботодавців працевлаштовувати молодь. Тепер весь об’єм компенсацій має сплачувати Фонд. Звичайно, ми за те, щоб і державний бюджет брав на себе частину компенсації. Проте його нинішній стан добре відомий – суцільний дефіцит. Тому досягнуто компромісу, що навантаження на Фонд та компенсації введено тимчасово – до 1 січня 2015 року.

Для нас, як профспілок, які мають своїх представників у правліннях соціальних фондів, важливо було знати, чи достатньо у бюджеті Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності коштів на зазначені цілі. На це питання ми отримали під час урядового засідання стверджувальну відповідь.

З приводу скасування принципу рівної пропорційності фінансування громадських робіт, профспілки висловили своє застереження стосовно того, що кошти фондів соціального страхування можуть використовуватись лише на організацію громадських робіт, а не на оплату за їх виконання. Це принципово, – зазначив Г.В.Осовий, - тому що кошти застрахованих осіб є виключно цільовими внесками на потреби, що чітко прописані у законодавстві.

Крім того слід передбачити в законопроекті обов’язковість планування коштів на зазначені потреби в бюджетах місцевого самоврядування. Інакше знову всі витрати ляжуть на Фонд, в той час, як антикризовим законом соціальний внесок до нього скорочено вдвічі і це при зростанні рівня безробіття.

 

Інформаційно-аналітичний центр ФПУ