6098f765670944ed0587fa7d102a4c5da7e6b4a8

 

Запроваджений з 1 січня ц.р. податок на нерухоме майно передбачає наявність певних податкових пільг, однак чи є вони соціально справедливими?

Адже за загальною концепцією податку кожен громадянин - власник житлової нерухомості має пільгу (звільняється від сплати цього податку) на 120 кв.м. житлової площі – для однієї квартири, та на 250 кв.м. житлової    площі – для одного житлового будинку.

Разом з тим, цим правом не можуть скористатися власники, які мають декілька об’єктів житлової нерухомості, навіть якщо сукупна житлова площа таких об’єктів не перевищує 120 або 250 кв.м. відповідно.

Тобто пенсіонер, який володіє квартирою житловою площею 50 кв.м. і будиночком в селі (який колись перейшов йому у спадок) житловою площею 40 кв.м., зі своєї мізерної пенсії сплатить податок на нерухомість. А от бізнесмену, за будинок 240 кв.м., розташованому на кількох гектарах в елітному районі, податку платити не треба. І це незважаючи на те, що на цих гектарах розташовано ще конюшні по 800 кв.м. та приміщення для відпочинку площею 900 кв.м.

Виправити таку несправедливість покликаний проект Закону України про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки), реєстр. № 2292 від 13.02.2013 р.

Цим законопроектом запропоновано забезпечити справедливий підхід до оподаткування житлової нерухомості незалежно від кількості житлових об'єктів шляхом застосування пільги зі сплати податку на нерухомість до сумарної житлової площі, що відповідає принципам податкового законодавства щодо рівності платників податків та єдиного підходу до встановлення податків і зборів.  

Серед інших позитивних змін законопроекту, зокрема:

  1. vможливість проведення звірки платників податку з податковим органом за місцем податкової адреси (реєстрації) щодо об’єктів оподаткування та нарахування податку;
  2. vспрощення для фізичних осіб у сільській та селищній місцевості сплати податку: не через банки, а через каси сільських (селищних) рад за квитанцією про приймання податкових платежів.

 

ФПУ підтримала даний проект, надіславши звернення з проханням сприяти найближчим часом розгляду   законопроекту №2292 на пленарному засіданні Верховної Ради України – до Голови Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики Хомутинніка В.Ю. та заступника голови Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та праці, представника ФПУ у Верховній Раді Стояна О.М.

Федерація профспілок України у своїх зверненнях акцентувала увагу на актуальності внесення змін щодо пільг з податку на нерухомість, адже зважаючи на низький рівень життя українського суспільства та занадто високий рівень бідності, податкова політика України повинна враховувати соціальні інтереси та пріоритети.

     Прийняття даного проекту є особливо важливим для забезпечення суспільної злагоди та добробуту українських громадян.

   В той же час ФПУ відзначила необхідність обґрунтування передбаченого законопроектом №2292 доповнення переліку неоподатковуваної нерухомості об'єктами житлової нерухомості, які належать релігійним організаціям України, оскільки такі зміни не відповідають цілям, зазначеним авторами даного законопроекту, щодо соціальної справедливості.

 

Післямова

Податок на нерухоме майно має стати вагомим джерелом у наповненні місцевих бюджетів, однак важливо, щоб кошти використовувалися за цільовим призначенням, зокрема, спрямовувалися на ремонт місцевого житлового сектору (прибудинкові території, дахи, під'їзди, каналізації), вивезення сміття, як це робиться в розвинених країнах.

 

 

Департамент бюджетної політики

та соціального захисту