penya

До такої спільної думки дійшли 27 травня учасники тематичного круглого столу після обговорення проекту Закону України «Про внесення зміни до статті 32 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» (щодо нарахування пені за несвоєчасне внесення плати за житлово-комунальні послуги).

Згідно із цим нормативно-правовим актом пропонується встановити, що у разі несвоєчасного внесення плати за житлово-комунальні послуги споживач зобов'язаний буде сплачувати пеню у розмірі 0,1 відсотка суми простроченого платежу, яка нараховується за кожний день прострочення, але не більше 100 відсотків суми боргу. Нарахування пені розпочинатиметься з дня, що настає за останнім днем граничного строку внесення плати за житлово-комунальні послуги. Нарахування та стягнення пені здійснюватиметься виконавцем або виробником послуги. Законопроектом також передбачається, що порядок нарахування та стягнення пені затверджуватиметься центральними органами виконавчої влади, що формують та забезпечують реалізацію державної політики у сфері житлово-комунального господарства та енергетики.

Дискусія відбулася під головуванням заступника Голови ФПУ С.М.Кондрюка, у ній взяли участь керівники та представники всеукраїнських профспілок, фахівці апарату ФПУ. Захід відкрила керівник Департаменту бюджетної політики та соціального захисту – керівник управління бюджетної політики та соціального захисту апарату ФПУ Л.В.Остапенко, яка окреслила коло питань, що планується обговорити під час «круглого столу» та зазначила, що обговорення проводиться з метою узгодження профспілкової позиції з даного соціально-значущого питання. Під час обміну думками йшлося про необхідність вирішення проблем технічного переоснащення галузі ЖКГ, що потребує значних фінансових ресурсів, а також про підвищення якості обслуговування споживачів житлово-комунальних послуг.

Пропонувалось вирішувати проблему недофінансування галузі комплексно – з урахуванням практики застосування субсидій для малозабезпечених громадян, а також впровадження низки стимулів для населення з метою своєчасної та у повному обсязі оплати послуг. Наголошувалось на тому, що за умови ліквідації заборгованості із зарплати, яка допоки що існує на багатьох підприємствах, у тому числі державної форми власності, люди також були б більш дисциплінованими відносно своєчасної оплати комунальних послуг. Ще одним з висновків стало те, що введення пені буде логічним з одночасним ухваленням закону про впровадження економічних санкцій до підприємств, де не виплачується зарплата, лунали інші пропозиції.

Учасники круглого столу вирішили передати свої висновки із зазначеної проблеми на розгляд СПО репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок з метою напрацювання узгодженої профспілкової позиції та передачі її до органів виконавчої влади.

 

Довідково:

Відповідно до положень Закону України «Про внесення зміни до статті 2 Закону України «Про тимчасову заборону стягнення з громадян України пені за несвоєчасне внесення плати за житлово-комунальні послуги» з 1 січня 2011 року за несвоєчасне внесення плати за житлово-комунальні послуги (включаючи також газ і електричну енергію) має нараховуватися та стягуватися пеня.

Водночас на сьогоднішній день на законодавчому рівні не визначено розміру такої пені та умов її нарахування і стягнення.

За таких обставин виникає необхідність врегулювати ці питання.

 

 

Інформаційно-аналітичний центр ФПУ

 

2013 110 007

 

 

2013 110 005

 

2013 110 001