73678

 

Враховуючи актуальність питання щодо повірки квартирних лічильників на гаряче та холодне водопостачання, Федерація профспілок України надає відповідні роз’яснення.

Відповідно до Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» засоби вимірювальної техніки, на які поширюється державний метрологічний нагляд, дозволяється застосовувати лише за умови, якщо вони пройшли повірку або державну метрологічну атестацію.

Статтею 28 Закону встановлено, що підприємства, організації та фізичні особи зобов'язані своєчасно (з урахуванням установлених міжповірочних інтервалів) подавати засоби вимірювальної техніки на повірку.

 

Відповідно до пункту 9 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 № 630, періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку проводяться за рахунок виконавця (відповідно до чинного законодавства, виконавець – суб’єкт господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальних послуг).

Згідно з пунктом 15 цих Правил періодична повірка засобів обліку води і теплової енергії проводиться у строк, що не перевищує одного місяця. За цей час споживач оплачує відповідні послуги у такому порядку:

- з централізованого постачання холодної та гарячої води - згідно із середньомісячними показаннями засобів обліку за попередні три місяці;

- з централізованого опалення – згідно із середньомісячними показаннями засобів обліку за попередній опалювальний період.

У разі несправності засобів обліку води і теплової енергії, що не підлягає усуненню, плата за послуги з моменту її виявлення вноситься згідно з нормативами (нормами) споживання.

Обов’язки виконавця послуг визначені пунктом 32 Правил, відповідно до яких, зокрема, виконавець зобов’язаний проводити періодичну повірку квартирних засобів обліку, їх обслуговування та ремонт, у т.ч. демонтаж, транспортування та монтаж.

 

01 жовтня 2014 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову        № 532 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України                          від 1 червня 2011 р. № 869».

Відповідно до вимог зазначеної постанови, у Порядку формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води до складу витрат на збут включено витрати на проведення періодичної повірки, обслуговування і ремонт квартирних засобів обліку теплової енергії, у тому числі їх демонтаж, транспортування та монтаж після повірки, що визначаються відповідно до розрахунку на один квартирний засіб обліку теплової енергії і нараховуються щомісяця споживачеві у складі послуги залежно від кількості таких засобів обліку шляхом додавання плати за проведення періодичної повірки, обслуговування і ремонт квартирних засобів обліку теплової енергії, у тому числі їх демонтаж, транспортування та монтаж після повірки, до загальної вартості послуг.

Крім того, постанову Кабінету Міністрів України від 01.06.2011                      № 869 доповнено Порядком формування тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем).

Згідно з цим Порядком до складу витрат на збут послуг з централізованого постачання холодної води, водовідведення включаються витрати, безпосередньо пов'язані із збутом послуг споживачам, зокрема:витрати на проведення планових періодичних повірок, обслуговування і ремонт квартирних засобів обліку холодної води, у тому числі їх демонтаж, транспортування та монтаж після повірки, розпломбування та опломбування, а також витрати на формування обмінного фонду квартирних засобів обліку холодної води.

 

Крім того, витрати з проведення періодичної повірки, обслуговування і ремонту квартирних засобів, у т.ч. їх демонтажу, транспортування та монтажу після перевірки включені до структури тарифів на послуги з централізованого опалення та послуги з централізованого постачання гарячої води, що надаються населенню суб’єктами господарювання, які є виконавцями цих послуг, відповідно до постанови НКРЕКП від 17.10.2014 № 146 (офіційно набрала чинності з 21 листопада ц.р.).

 

Таким чином, згідно із вищевказаними нормативно-правовими актами, проведення періодичної повірки, обслуговування і ремонт квартирних засобів обліку теплової енергії, холодного та гарячого водопостачання здійснюється за рахунок суб’єктів господарювання, які є виконавцями цих послуг.

 

Довідково: Згідно інформації, розміщеної на сайті Антимонопольного комітету України, лічильники, які прострочили термін експлуатації чи повірки, не будуть повірені чи замінені безкоштовно.

Прилади з простроченою повіркою чи терміном експлуатації будуть зняті з комерційного обліку, і обсяги спожитої води нараховуватимуться відповідно до показників будинкового лічильника.

Нагадуємо, що міжповірочний інтервал приладу обліку – три - чотири роки, термін експлуатації – 10-12 років. Ці дані повинні бути у технічному паспорті лічильника.

 

Також інформуємо, що Київська міська рада профспілок, провівши відповідну роботу та низку консультацій з Мінрегіоном України та Київською міськдержадміністрацією з питання повірки квартирних лічильників засобів обліку води та теплової енергії, надіслала звернення до керівників членських організацій з пропозицією довести до відома членів профорганізацій міста роз’яснення щодо порушеного питання.

 

Крім того, Київська міська рада профспілок поінформувала щодо позиції ПАТ «Київенерго» та ПАТ «Київводоканал» щодо оплати повірки квартирних лічильників гарячого та холодного водопостачання.

На засіданні Комісії Київради з питання реформування тарифів на житлово-комунальні послуги, яке відбулося у вересні ц.р., директор ПАТ «Київенерго» повідомив, що повірка квартирних засобів обліку гарячого водопостачання буде здійснюватися за рахунок Товариства.

Проте, керівництво ПАТ «Київводоканал» не погоджується здійснювати повірку квартирних лічильників холодної води за рахунок товариства.

 

Таким чином, звертаємо увагу, що позиція надавачів зазначених послуг не завжди відповідає нормам законів та інших нормативно-правових актів.

                              

 

                                             Департамент бюджетної політики

                                              та соціального захисту