1159

 

До СПО об’єднань профспілок надійшов на погодження розроблений Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 6 серпня 2014 р. №409».

 

Опрацювавши проект, СПО об’єднань профспілок надав Мінрегіону України ґрунтовні зауваження та пропозиції та наголосив, що проект потребує суттєвого доопрацювання (зауваження та пропозиції додаються).

1. Відповідно до пояснювальної записки, проектом, зокрема, пропонується встановити для розрахунку розміру витрат теплової енергії, електричної енергії, природного газу та інших видів палива на потреби опалення коригуючи коефіцієнти для житлових будинків відповідно до КТМ 204 України 244-94 «Норми та вказівки по нормуванню витрат палива та теплової енергії на опалення житлових та громадських споруд, а також на господарсько-побутові потреби в Україні».

Профспілки зазначили, що вказаний документ був затверджений ще в 1993 році (з урахуванням Посібника до Норм 2001 року).

  Враховуючи, що з часу затвердження згаданих Норм відбулися значні зміни, зокрема прийнято нові нормативні акти (державні будівельні норми - ДБН В.2.5-64:2012 «Внутрішній водопровід та каналізація», ДБН В.2.6-31:2006 «Теплова ізоляція будівель», ДБН В.2.5-39:2008 «Теплові мережі» тощо), Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, звернулася до Кабінету Міністрів України з пропозицією доручити Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства розглянути питання щодо актуалізації Норм, встановлених КТМ 204 Україна 244-94.

  Також для зменшення соціальної напруги та уникнення значного фінансового навантаження на населення у зв’язку з необхідністю оплати комунальних послуг за економічно обґрунтованими тарифами НКРЕКП попросила Уряд доручити Мінрегіону розробити методику перерахунку плати за послугу з централізованого опалення для споживачів, у яких відсутні прилади обліку теплової енергії у випадку відхилення фактичних кліматологічних показників від нормативних.

Враховуючи зазначене, СПО наголосиів, що вищевказані коригуючи коефіцієнти доцільно встановлювати після актуалізації Норм, затверджених КТМ 204 Україна 244-94.

2. У пояснювальній записці відсутні будь-які економічні розрахунки та пояснення щодо встановлення запропонованих соціальних нормативів на користування послугами з вивезення рідких побутових відходів та відходів, які утворюються за умови відсутності послуг з централізованого водовідведення (при наявності послуг з централізованого водопостачання та вигрібних ям); користування комунальними послугами для централізованого опалення (теплопостачання) за умови споживання послуг за приладами обліку теплової енергії.

Профспілки зауважили Міністерству, що встановлення необґрунтованих та занижених вказаних нормативів може призвести до зменшення суми субсидій для населення.

3. Що стосується запропонованої у проекті норми диференціації соціальних нормативів споживання електричної енергії за періодами часу, то профспілками наголошено, що це можна вважати не «економним та раціональним споживанням електричної енергії споживачами» (як зазначено в пояснювальній записці), а фактично примушуванням споживачів використовувати життєво необхідні послуги в нічний час.

Крім того, зауважено, що у пояснювальній записці відсутні також будь-які економічні розрахунки та пояснення щодо запропонованих процентів об’ємів спожитої енергії за періодами часу.

Зауваження та пропозиції СПО об’єднань профспілок надіслано Мінрегіону України 29 травня 2015 року.

 

 

Департамент бюджетної політики

та соціального захисту