921

 

До СПО об’єднань профспілок звернулося Мінсоцполітики України щодо погодження проекту наказу «Про затвердження Змін до Методики обчислення сукупного доходу сім’ї для всіх видів соціальної допомоги».

 

Проект наказу розроблено Міністерством відповідно до пункту 7 розділу ІІ Закону України «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні» та Порядку призначення і виплати державної допомоги сім’ям з дітьми, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 № 1751.

Згідно з вказаним Законом України та постановою Кабінету Міністрів України від 25.06.2014 № 208 «Про внесення змін до Порядку призначення і виплати державної допомоги сім’ям з дітьми», з 1 липня 2014 року була запроваджена уніфікація підходів при наданні допомоги при народженні, яка передбачала об’єднання допомоги при народженні з допомогою по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, шляхом вилучення останньої взагалі.

Таким чином, з 1 липня 2014 року призначення та виплата допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку була скасована.

Профспілки наголосили Мінсоцполітики України, що відміна виплат державної допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку погіршує рівень життя тих сімей, середньодушовий дохід у яких після народження першої дитини є нижчим за прожитковий мінімум.

Також зауважили, що за підрахунками експертів, якщо допомога по догляду виплачувалася у мінімальному розмірі (130 грн. на місяць), то втрати кожної сім'ї становитимуть майже 5 тисяч гривень за три роки. А якщо мати отримувала цю допомогу у більшому розмірі (наприклад 500 грн.), то вона втратить 18 тисяч гривень.

Враховуючи стрімке багатократне підвищення цін (тарифів) на соціально важливі товари та послуги зазначене має досить негативний характер та, як наслідок, збільшує ризики бідності сімей з дітьми до 3-х років (що не сприяє виконанню Національній Цілі №1 Розвитку Тисячоліття – подолання бідності).

Також відміна вказаної допомоги йде у розріз із статтею 22 Конституції України, яка передбачає, що при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод та порушує основний принцип статті 48 щодо достатнього життєвого рівня для себе і своєї сім‘ї.

Крім того, профспілки зазначили, що скасування призначення та виплати допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку порушує норми пункту 4.11 розділу IV «Соціальний захист працівників» діючої Генеральної угоди на 2010-2012 роки, відповідно до якого сторони зобов’язані вживати заходів до забезпечення для застрахованих осіб мінімальних гарантій матеріального забезпечення на випадок безробіття та під час перебування у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку на рівні не менше прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Враховуючи зазначене, СПО об’єднань профспілок не підтримав запропоновану редакцію підпункту 1.5 пункту 1 Методики обчислення сукупного доходу сім’ї для всіх видів соціальної допомоги та не погодив проект наказу Мінсоцполітики України «Про затвердження Змін до Методики обчислення сукупного доходу сім’ї для всіх видів соціальної допомоги».

 

Департамент бюджетної політики

та соціального захисту