5028 minimum wage in the united states

 

Під час переговорів щодо підвищення розміру мінімальної заробітної плати у 2015 році (з 1 липня 2015 до 1279 грн., з 1 грудня 2015 року до 1378 грн.) Міністерством фінансів України були надані розрахунки додаткових витрат Державного бюджету (додається).

Фахівці ФПУ акцентують увагу на тому, що підвищення видатків на оплату праці є одночасно додатковим джерелом доходів до бюджету або передумовою економії бюджетних видатків.

Наведені нижче розрахунки свідчать, що Мінфін вбачає збільшення дефіциту бюджету в обсягах 1,84 млрд. грн.  (видатки у сумі 3,1 млрд. грн. та доходи у сумі 1,26 млрд. грн.) обраховуючи лише фонд оплати праці працівників бюджетної сфери, який за статистичними даними складає лише третину від загального ФОП, в той же час розрахунки профспілок показують, що за тих же умов підвищення заробітної плати бюджет отримає додаткові надходження щонайменш у розмірі 8,2 млрд. грн.

 

Розрахунки зроблено виходячи з наступного:

 

Внаслідок збільшення розміру мінімальної заробітної плати з 1 липня 2015 до 1279 грн., з 1 грудня 2015 року до 1378 грн. за розрахунками Мінфіна видатки Держбюджету збільшаться на 3,1 млрд. грн.

Виходячи з наведеного розраховуємо додаткові надходження до Держбюджету:

 

І. Повернення в бюджет від підвищення мінімального розміру заробітної плати працівникам бюджетної сфери:

 

1). Найнижча ставка нарахувань на ФОП складає 36,76% (ЄСВ).

Тому на підвищення безпосередньо заробітної плати буде додатково спрямовано

 3,1 млрд. грн. / 1,3676 = 2,27 млрд. грн.

 

Нарахування на ФОП (або ЄСВ) складають 0,83 млрд. грн.

 

2). Повернення в бюджет від військового збору – ВЗ:

ВЗ  =  2,27 млрд. грн. * 1,5% = 0,034 млрд. грн.

 

3). Розрахунок ЄСВ із заробітної плати:

2,27 млрд. грн. * 3,6% = 0,082 млрд. грн.

 

4). Повернення коштів в бюджет від податку з доходів фізичних осіб – ПДФО:

 

ПДФО = (2,27 млрд. грн. – 0,082 млрд. грн.) * 15% = 0,328 млрд. грн.

Податкова соціальна пільга до зазначеної суми не застосовується, т.к. це додаткові витрати внаслідок підвищення МЗП.

 

5). Розрахунок заробітної плати, яка буде видана працівникам на руки:

2,27 – 0,034 – 0,328 – 0,082 = 1,823 млрд. грн.

 

6). Повернення коштів в бюджет від податку на додану вартість – ПДВ:

 

ПДВ = 1,823 млрд. грн. * 20,0% = 0,365 млрд. грн.,    

де 20,0% - ставка ПДВ

 

7). Повернення коштів в бюджет від акцизного збору - АЗ:

 

АЗ  = 1,823 млрд. грн. * 3,0% = 0,055 млрд. грн.

де 3,0% - питома вага акцизного збору у видатках громадян (за експертними оцінками).

 

8). Повернення в бюджет за рахунок збільшення надходжень до Пенсійного фонду - ПФ:

- 2% від нарахованої заробітної плати:  2,27 млрд. грн. * 2,0% = 0,045 млрд. грн.

- 32,45 % від ФОП: 2,27 млрд. грн. * 32,45% = 0,736 млрд. грн.

 

Всього: ПФ = 0,736 млрд. грн. + 0,045 млрд. грн. = 0,781 млрд. грн.

 

9). Повернення в бюджет за рахунок зменшення видатків на субсидії - С:

Внаслідок підвищення розміру мінімальної заробітної плати чистий дохід працівників бюджетної сфери збільшиться на 1,823 млрд. грн., відповідно припускаємо, що витрати з бюджету на субсидії зменшаться теж на 1,823 млрд. грн.

 

Разом повернення в бюджет від підвищення розміру МЗП за рахунок працівників бюджетної сфери складе:

 

ВЗ + ПДФО + ПДВ + АЗ + ПФ + С

 

0,034 + 0,328 + 0,365 + 0,055 + 0,781 + 1,823 = 3,386 млрд. грн.

 

 

ІІ. Повернення в бюджет від підвищення мінімального розміру заробітної плати працівникам небюджетної сфери:

 

За офіційними даними Держстату України у 2013 році оплата праці 34,4% працівників фінансувалася за рахунок бюджетних коштів. Враховуючи скорочення державних службовців, медичних робітників, освітян протягом 2014-2015 років припустимо, що співвідношення додаткових надходжень в бюджети всіх рівнів у разі підвищення розміру мінімальної заробітної плати працівникам бюджетної та небюджетної сфер становитиме 3:7.

 

Таким чином повернення в бюджет від підвищення розміру МЗП за рахунок працівників небюджетної сфери складе:

3,386 млрд. грн. / 3 * 7 = 7,9 млрд. грн.

 

Всього повернення в бюджет від підвищення розміру МЗП за рахунок працівників бюджетної та небюджетної сфер становитиме

3,386 млрд. грн. + 7,9 млрд. грн. = 11,285 млрд. грн.

 

Наведені розрахунки свідчать, що Мінфін вбачає видатки держбюджету у сумі 3,1 млрд. грн.

В той же час розрахунки профспілок показують, що за тих же умов підвищення мінімальної заробітної плати бюджет отримає додаткові надходження у розмірі 11,285 млрд. грн.

 

Таким чином, від підвищення розміру мінімальної заробітної плати з 1 липня 2015 до 1279 грн., з 1 грудня 2015 року до 1378 грн. бюджет додатково отримає 11,285 – 3,1 = 8,185 млрд. грн., які можуть бути використані для додаткових інвестицій у вітчизняне виробництво.

 

Крім того, підвищення розміру мінімальної заробітної плати забезпечить зростання надходжень до бюджетів всіх рівнів за рахунок:

- збільшення податку на нерухомість,

- збільшення зборів та штрафів (які розраховуються виходячи із розміру мінімальної зарплати),

- зменшення витрат на компенсації та допомоги малозабезпеченим верствам населення.

 

Наголошуємо, що позитивами

від підвищення розміру мінімальної заробітної плати будуть:

 

-         збільшення надходжень до бюджету від податку з доходів фізичних осіб, ПДВ, акцизного збору;

-         скорочення розміру дефіциту Пенсійного фонду та підвищення розміру пенсійних виплат;

-         скорочення витрат бюджету на надання субсидій, державних соціальних допомог;

-         підвищення платоспроможного рівня населення, розвиток вітчизняного виробництва, зниження залежності української економіки від експорту;

-         підвищення кваліфікаційного рівня робочої сили, розвиток високотехнологічних галузей промисловості;

-         підвищення мотивації до праці, а отже підвищення її продуктивності;

-         зменшення відтоку українських кваліфікованих працівників за кордон;

-         зменшення тінізації економіки;

-         скорочення рівня бідності;

-         підвищення якості та тривалості життя населення.

 

Будемо вдячні за надання уточнень чи додаткових пропозицій до наведених розрахунків на електронну адресу Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 

 

 

Департамент виробничої політики

та колективно-договірного регулювання