Як відомо, з 1 квітня 2015 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення» від 02.03.2015 № 213-VIII. Зазначеним Законом з 1 квітня 2015 року поетапно підвищується на 5 років (протягом 10 років на 6 місяців за рік) тривалість спеціального стажу роботи, необхідного для призначення пенсії за вислугу років працівникам освіти, охорони здоров’я та соціального захисту:
з 1 квітня 2015 року по 31 березня 2016 року - не менше 25 років 6 місяців;
з 1 квітня 2016 року по 31 березня 2017 року - не менше 26 років;
з 1 квітня 2017 року по 31 березня 2018 року - не менше 26 років 6 місяців;
з 1 квітня 2018 року по 31 березня 2019 року - не менше 27 років;
з 1 квітня 2019 року по 31 березня 2020 року - не менше 27 років 6 місяців;
з 1 квітня 2020 року по 31 березня 2021 року - не менше 28 років;
з 1 квітня 2021 року по 31 березня 2022 року - не менше 28 років 6 місяців;
з 1 квітня 2022 року по 31 березня 2023 року - не менше 29 років;
з 1 квітня 2023 року по 31 березня 2024 року - не менше 29 років 6 місяців;
з 1 квітня 2024 року або після цієї дати - не менше 30 років.
При цьому, умови призначення пенсій за вислугу років в частині тривалості раніше набутого спеціального стажу залишаються незмінним.
На реалізацію цих змін Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 29.07.2015 № 529, якою передбачено, що пенсії за вислугу років працівникам освіти, охорони здоров’я та соціального захисту (співробітники інтернат них закладів та медичних відділів протезних підприємств) встановлюються за наявності спеціального стажу за станом на 1 квітня 2015 року не менше 25 років.
Після 1 квітня спеціальний стаж, який необхідний для отримання пенсії за вислугу років, збільшується на 6 місяців щороку, поки з 1 квітня 2024 не досягне 30 років.
Нагадуємо, що Профспілка працівників охорони здоров’я України, зважаючи на асоціальну направленість зазначених змін, ще при розгляді проекту цього закону в Парламенті зверталася до народних депутатів України із закликом недопущення їх прийняття.
У зверненнях Профспілки наголошувалося на тому, що цей законопроект запроваджує низку обмежень пенсійних прав, що суттєво погіршує рівень соціального захисту нинішніх і майбутніх пенсіонерів, що є порушенням вимог статті 22 Конституції України, якою забороняється при прийнятті нових законів звуження змісту та обсягу існуючих прав громадян.
Відділ соціально-економічного захисту Профспілки працівників охорони здоров’я України