fgfgfg 34

 

22 травня на засіданні КМУ було винесено блок питань, підготованих до розгляду Міністерством охорони здоров’я України. Це проекти законодавчих актів «Про особливості діяльності закладів охорони здоров'я», «Про новітні харчові продукти», а також «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів».

Нагадуємо, що на даний триває реформування системи охорони здоров’я, що здійснюється у рамках реалізації Національного плану дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010 - 2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава". Відповідно до закону, у так званих пілотних регіонах, а саме: у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та м. Києві, проходить експеримент, спрямований на структурну перебудову системи охорони здоров’я.

Законопроект «Про особливості діяльності закладів охорони здоров'я» пропонує впровадити нову класифікацію закладів охорони здоров’я і визначає особливості їх діяльності.

За видами надання медичної допомоги медичні заклади будуть поділятися на:

1) заклади охорони здоров'я із забезпечення надання первинної медичної допомоги,

2) заклади охорони здоров'я із забезпечення надання вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги,

3) заклади охорони здоров'я із забезпечення надання третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги.

У закладах охорони здоров'я можуть утворюватися відокремлені структурні підрозділи. Екстрена медична допомога («швидка»), хоспіси, а також відомчі медичні заклади віднесені до окремої категорії.

Коментуючи дискусію навколо цього питання, перший заступник керівника СПО об’єднань профспілок, в.о. першого заступника Голови ФПУ Г.В.Осовий, нагадав, що зазначений документ надходив на розгляд Спільного представницького органу профспілок. Профспілками було зроблено такі висновки:

- у запропонованій редакції законопроекту зміни у класифікації закладів охорони здоров'я носять докорінний характер, порівняно з існуючою класифікацією лікувально-профілактичних закладів, що може призвести до значних змін у кількості медичних центрів, інших закладів охорони здоров’я у порівнянні з існуючими на сьогодні;

- у новій класифікації не враховано існування закладів промислової медицини – це медико-санітарні частини, не в складі ін. лікувально-профілактичних закладів, медичні пункти на промислових підприємствах різної форми власності, а також низка лікувально-профілактичних закладів диспансерного типу, зокрема, протитуберкульозні заклади, шкірно-венерологічні, наркологічні та інші, які функціонують в Україні у вигляді відокремленої від інших лікувально-профілактичних закладів спеціалізованої мережі, що надає медичну допомогу хворим на окремі, споріднені захворювання.

На думку профспілок, заклади промислової медицини варто було б виділити в законі у окрему групу, тому що промислова медицина – це дуже важлива ланка, яка діє безпосередньо на підприємствах. Потрібно підвищити важливість цієї сфери.

Представник профспілок під час дискусії звернув увагу на те, що допоки не завершений експеримент у пілотних регіонах, результати якого мають бути враховані у законі, – ватро було б відтермінувати у часі прийняття цього закону. З урахуванням думки профспілок, документ було направлено на доопрацювання.

Законопроекти стосовно харчових продуктів також важливі, – сказав Г.В.Осовий, - через те, що все частіше у харчовому виробництві використовуються новітні технології, здебільшого не відомі для споживача, - їх застосування потребує проведення належної експертизи і оцінки з точки зору впливу на здоров’я людини. Тим більше, що така практика поширена у Європейських країнах.

Під час дискусії зверталася увага, що не зважаючи на те, що діють закони України «Про безпечність та якість харчових продуктів», «Про захист прав споживачів», а також Технічний регламент щодо правил маркування харчових продуктів, потрібен окремий закон, щоб утворити належний державний контроль за сферою обігу харчової продукції. Уряд підтримав позицію МОЗ стосовно необхідності нового закону.

Метою законопроекту «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» є встановлення загальних принципів, вимог та відповідальності, що регулюють питання надання інформації для споживачів про харчові продукти, їх маркування та гармонізація законодавства України з законодавством Європейського Союзу для забезпечення гарантування права споживачів на інформацію, а також на процедури надання інформації про харчові продукти.

Законопроект регулюватиме відносини між органами виконавчої влади, виробниками, продавцями (постачальниками) та споживачами харчових продуктів і визначатиме правовий порядок надання споживачам інформації про харчові продукти, призначені для постачання кінцевому споживачеві або масовим постачальникам громадського харчування.

СПО підтримав ці законопроекти, вважаючи, що вони працюватимуть на посилення захисту прав споживачів.

 

 

ІАЦ