DOROGA

 

На засіданні Кабінету міністрів України було затверджено зведений фінансовий план залізниць України на 2013 рік. До цього документу у профспілок були зауваження та пропозиції, які обговорені під час засідання Уряду.

 

У зведеному фінплані залізниць України на 2013 рік доходи (всього) заплановані у сумі 55 412,3 млн. грн. Чистий дохід від реалізації планується збільшити на 1 998,3 млн. грн. або на 3,9% порівняно з фактом 2012 року, що складе 53 440,9 млн. грн. Чистий прибуток у 2013 році збільшено на 79,4 млн. грн. або на 18,4 % порівняно з фактом 2012 року і складе 510,9 млн. грн. Перерахування до Державного бюджету та цільових фондів становлять 13 265 млн. грн. Капітальні інвестиції у 2013 році складають 6 092,9  млн. грн., головними напрямками є придбання основних засобів, модернізація та капітальне будівництво.

 

Як зазначив перший заступник Голови СПО об’єднань профспілок, в.о. першого заступника Голови ФПУ Г.В.Осовий, який взяв участь у засіданні Уряду, профспілки надали свої зауваження до проекту фінансового плану. Перш за все вони стосуються питання заробітної плати, яке зараз є предметом колективного трудового спору з Кабінетом міністрів і керівництвом Укрзалізниці. «У чому суть цього спору? – говорить Г.В. Осовий. – у проекті  не враховано норми Галузевої угоди щодо зростання заробітної плати залізничників. Так темп зростання фонду зарплати в проекті плану на 2013 рік закладено на рівень 1,1%, а середньої заробітної плати  до досягнутих у 2012 році 7,6%.  В той же час в пункті 3.2.1 Галузевої угоди визначено: «Домагатися підвищення заробітної плати залізничників не нижче темпів зростання заробітної плати в галузях економіки та забезпечувати підвищення рівня заробітної плати не менш ніж на 25 відсотків щороку».

 

Але ситуація склалась таким чином, що на залізничному транспорті в 2012 році не забезпечено темпів зростання заробітної плати, визначених Генеральною та Галузевою угодами. Таким чином, по рівню зарплати залізничний транспорт з 2009 року займає 10-11 місце серед галузей економіки України, що не відповідає складності праці в галузі та відповідальності працівників за виконувану роботу.

 
«Зведений фінансовий план залізниць має велике значення для розвитку соціальної сфери галузі, соціальних виплат, а головне має визначити перспективи зростання заробітної плати працівників, - сказав Г.В.Осовий. – Тому профспілки, зокрема ФПУ та Профспілка залізничників і транспортних будівельників України завжди приділяють цьому документу особливу увагу, добиваючись збільшення фінансування соціальної сфери. Характерно, що СПО об’єднань профспілок та галузева профспілка дали свою згоду на підвищення тарифів на пасажирські перевезення двічі на 10% за умови підвищення заробітної плати працівникам. Якщо ця умова не буде виконана, СПО об’єднань профспілок може відкликати свою згоду на підвищення тарифів з 1 жовтня ц.р.»

 

Інформаційно-аналітичний центр ФПУ