afl-cio

 

Департамент міжнародної роботи апарату ФПУ продовжує серію матеріалів, присвячених відрядженню Голови ФПУ Ю.М. Кулика на конвенцію АФТ-КПП (США). Цього разу ми пропонуємо ознайомитися з позицією АФТ-КПП щодо ситуації, яка склалася у страховій медицині США.

 

Якщо витрати на охорону здоров'я не будуть взяті під контроль, вони в кінцевому підсумку призведуть до банкрутства окремих осіб, сімей, підприємств, профспілок, місцевих урядів і федерального уряду. Питання не в тому, чи маємо ми справу з кризою зростанню вартості медичного обслуговування, а в тому, як ми з нею, цією кризою, боремося.

 

Основною її причиною є надзвичайно дорогий, марнотратний і неефективний спосіб надання медичної допомоги в США. Рішення проблеми - в наданні допомоги більш економічно ефективним способом.

 

Щоб наша система охорони здоров'я була більш рентабельною та ефективною, ми повинні зробити дві речі. По-перше, ми повинні змінити стимули, які заохочують надання дорогої, марнотратної і неефективної допомоги. По-друге, ми повинні протистояти незвичайно зростаючій концентрації ринку в системі охорони здоров'я, яка дозволяє чинити опір реформам і тримає ціни на надзвичайно високому рівні.

 

Америка повинна винести уроки з досвіду інших промислово розвинених країн, який показує, що найбільш економічно ефективним, справедливим та дієвим способом забезпечення якісної медичної допомоги є модель державного страхування (наприклад, «Медичне обслуговування для всіх» - програма, яку АФТ-КПП пропонувала Конгресу). На витрати на охорону здоров'я в даний час йде близько 1/6 ВВП США, у той час, як країни, котрі взяли за основу модель державного страхування, підтримують витрати на охорону здоров'я на рівні 10-12% ВВП.

 

Медичне обслуговування є важливим інструментом також у подоланні опору реформам, орієнтованим на те, щоб зробити надання медичної допомоги більш рентабельним. Реформа оплати медичного обслуговування, що стартувала нещодавно, вже почалася зі стимулювання надання дорогих, марнотратних і неефективних послуг. У разі прийняття закону про доступне медобслуговування, останнє зробить великий прогрес у цьому напрямку. Належні реформи включають оплату вартості необхідних послуг, а не обсягу наданих, і сприяння використанню інтегрованої медичної практики.

 

Сучасний підхід до надання медичної допомоги базується на ринковій вимозі збільшення рентабельності, що призводить до перекладання витрат на споживачів та змушує їх більше платити зі своєї кишені через більш високі франшизи, більш високі доплати і зниження охоплення. Треба збільшити спільну частку витрат на медичне обслуговування, можливо, навіть надавати пільги тим роботодавцям, які дбають про страхування працівників за кошт підприємства.

 

Ми виступаємо за корінну зміну ситуації, що склалася, коли уся система страхування є лише ще одним інструментом наживи для страхових компаній, банків та виробників фармацевтичних засобів. Маємо зробити так, щоб страхова медицина виконувала свою першочергову задачу – стояла на варті життя та здоров’я людини.

 

Департамент міжнародної роботи