wts

 

Упродовж січня 2018 року в результаті заходів, спільно здійснених Національною службою посередництва і примирення та Федерацією профспілок України у ході сприяння вирішенню колективних трудових спорів (конфліктів) (далі – КТС(К)) та запобігання їх виникненню, погашено заборгованість із виплати заробітної плати в сумі 338 млн. 9,5 тис. грн. або 48% від загальної суми боргу (703 млн. 731,5 тис. грн.), що стала основною причиною виникнення спорів та конфліктних ситуацій.

За цей період Службою проведено 343 примирні процедури, спрямовані на сприяння вирішенню КТС(К) та запобігання їх виникненню, зокрема, 305 узгоджувальних зустрічей, 37 засідань примирних комісій та засідання трудового арбітражу.

Упродовж січня п. р. НСПП сприяла вирішенню 151 КТС(К) (3 – на національному, 3 – на галузевому, 4 – на територіальному, 141 – на виробничому рівнях), участь в яких брали майже 1,5 млн. працівників 6730 суб'єктів господарювання.

Загалом у зазначеному 151 спорі найманими працівниками було висунуто 308 вимог, з яких: 122 (39,6%) – щодо невиконання вимог законодавства про працю; 104 (33,8%) – щодо виконання колективного договору, угоди, або окремих їх положень; 74 (24%) – щодо встановлення нових або зміни існуючих соціально-економічних умов праці та виробничого побуту; 8 (2,6%) – щодо укладення або зміни колективного договору, угоди.

У січні п. р. Службою зареєстровано 10 вимог у 7 спорах (1 – на територіальному, 6 – на виробничому рівнях).

Упродовж січня 2018 року вирішено та знято з реєстрації 53 вимоги та 32 спори на виробничому рівні

З метою запобігання виникненню КТС(К) та стабілізації стану соціально-трудових відносин (далі – СТВ) упродовж січня 2018 року НСПП здійснювались заходи щодо усунення 268 чинників, які призвели до загострення стану СТВ (далі – чинники) на 285 підприємствах у 235 випадках ускладнення стану СТВ (далі – випадки) (1 – на територіальному, 234 – на виробничому рівнях).

Зокрема, упродовж січня п. р. НСПП з метою запобігання виникненню КТС(К) взято на облік 87 випадків (37% від загальної кількості) та 89 чинників на 87 підприємствах.

Відповідно до компетенції, Служба продовжувала здійснювати моніторинг акцій соціального протесту, надавати роз'яснення сторонам соціального діалогу щодо врегулювання розбіжностей та спрямовувати конфліктні ситуації виключно в правове русло. Так, упродовж січня 2018 року працівники провели 3 акції соціального протесту, у яких ними було висунуто вимоги відповідно до положень статті 2 Закону України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)".

 

Більш детальні данні містяться в Інформації Національної служби посередництва і примирення про стан соціально-трудових відносин, колективні трудові спори (конфлікти) в Україні у січні 2018 року, яка надана в рамках співпраці між Федерацією профспілок України та Національною службою посередництва і примирення.

 

Управління соціального діалогу та колективно - договірного регулювання