А4

 

«Чужого нам не треба, але і свого не віддамо», - так можна охарактеризувати рішучу позицію Федерації профспілок України, її членських організацій щодо законно належного їм майна.

 

 Ми вже неодноразово писали про нахабні спроби забрати санаторії, обєкти культури, навчальні центри, цілі будівлі у профспілок. І передати їх, найчастіше, в приватні руки. Причому, все це відбувається під, як би мовити, патронатом органів центральної і місцевої виконавчої влади.

Ясна річ, що такі рейдерські спроби не можуть не знаходити гідної, адекватної відповіді у профспілок. Вони прагнуть вирішити питання виключно законним шляхом. Подають позови до судіви, активно беруть участь в судових процесах. А якщо не допомагають такі дії - проводять масові акції протесту. 

Яскравим прикладом солідарних дій Федерації профспілок України, її членських організацій став судовий процес щодо скасування Розпорядження Кабінету міністрів України про передачу в управління Генпрокуратурі офісно- навчального центру Полтавської обласної ради профспілок. Як ми вже повідомляли, процес, який тривав понад рік, завершився законною перемогою профспілок.

Як зазначив Голова ФПУ Григорій Осовий, важливо що судді стали на бік законності , верховенства права і справедливості, так як діяв би у подібній справі Європейський суд. Честь їм і хвала ! Обовязково почитайте рішення суду - розгромне за бездіяльність влади , яка з 1994 р. так і не спромоглася прийняти закон і покінчити з державним рекетом майна громадських організацій (http://fpsu.org.ua/nasha-borotba/novini-chlenskikh-organizatsij/16104-prodovzhennya-temi-grigorij-osovij-treba-nareshti-postaviti-khrest-na-rejderstvu-pid-prikrittyam-derzhavi).

 

А3

 

Однак, кричущі випадки рейдерства щодо майна профспілок не тільки не припиняються. Вони вже набули системного характеру.

Тому сам собою напрошується висновок: проти них боротися потрібно також системно. На всіх рівнях. Від верху до низу. Тому що зупинити ненаситних рейдерів можна і потрібно тільки усім разом, тільки спільними зусиллями - від керівництва Федерації профспілок України до рядових членів первинних профорганізацій.

І у ФПУ це добре розуміють.

Тому не тільки активно беруть участь - всім апаратом на чолі з Головою Федерації - в акціях протесту. Але і ведуть велику, кропітку, ефективну правозахисну роботу. Щодо захисту членів профспілок та майна, яке їм належить на законних підставах.

 

А2

 

Ця тема постійно перебуває в центрі уваги під час переговорів з соціальними партнерами. Вона піднімається в виступах керівників ФПУ на різних конференціях, зустрічах, брифінгах.

ФПУ не тільки неодноразово зверталася до Кабінету Міністрів та Верховної Ради України із закликом законодавчо врегулювати це актуальне і дуже важливе для профспілок, усіх людей праці питання, а й пропонує чіткі і конкретні кроки щодо врегулювання проблеми.

 

Так, з огляду на гостроту проблеми, ФПУ запропонувала Кабінету міністрів розробити, а Верховної Раді ухвалити закон, відповідно якому буде законодавче закріплено право громадських організацій на їхню власність. Аргументація полягає у тому, що у 1992 та 1994 рр. Верховною Радою України були ухвалені рішення, згідно з якими профспілкове майно тимчасово передається в управління Фонду державного майна на період до законодавчого визначення суб’єкта права власності.

ФПУ запропонувала компромісний варіант у формі механізму передачі такого майна в користування профспілкам на безоплатній основі, або за умов символічної орендної плати, що дозволить протягом цього періоду і надалі використовувати профспілкові об’єкти за їх призначенням, а саме - в інтересах спілчан та соціально вразливих верств населення.

Також запропоновано Уряду прийняти постанову урегулювання деяких питань використання державного майна профспілками та їх об’єднаннями, яке за рішенням судів було визнано державною власністю. Справа в тому, що 

Так, з огляду на гостроту проблеми, ФПУ запропонувала Кабінету міністрів розробити, а Верховної Раді ухвалити закон, відповідно якому буде законодавче закріплено право громадських організацій на їхню власність. Аргументація полягає у тому, що у 1992 та 1994 рр. Верховною Радою України були ухвалені рішення, згідно з якими профспілкове майно тимчасово передається в управління Фонду державного майна на період до законодавчого визначення суб’єкта права власності.

ФПУ запропонувала компромісний варіант у формі механізму передачі такого майна в користування профспілкам на безоплатній основі, або за умов символічної орендної плати, що дозволить протягом цього періоду і надалі використовувати профспілкові об’єкти за їх призначенням, а саме - в інтересах спілчан та соціально вразливих верств населення.

Також запропоновано Уряду прийняти постанову урегулювання деяких питань використання державного майна профспілками та їх об’єднаннями, яке за рішенням судів було визнано державною власністю. Справа в тому, що 

Так, з огляду на гостроту проблеми, ФПУ запропонувала Кабінету міністрів розробити, а Верховної Раді ухвалити закон, відповідно якому буде законодавче закріплено право громадських організацій на їхню власність. Аргументація полягає у тому, що у 1992 та 1994 рр. Верховною Радою України були ухвалені рішення, згідно з якими профспілкове майно тимчасово передається в управління Фонду державного майна на період до законодавчого визначення суб’єкта права власності.

ФПУ запропонувала компромісний варіант у формі механізму передачі такого майна в користування профспілкам на безоплатній основі, або за умов символічної орендної плати, що дозволить протягом цього періоду і надалі використовувати профспілкові об’єкти за їх призначенням, а саме - в інтересах спілчан та соціально вразливих верств населення.

Також запропоновано Уряду прийняти постанову урегулювання деяких питань використання державного майна профспілками та їх об’єднаннями, яке за рішенням судів було визнано державною власністю. Справа в тому, що 

Також запропоновано Уряду прийняти постанову урегулювання деяких питань використання державного майна профспілками та їх об’єднаннями, яке за рішенням судів було визнано державною власністю. Справа в тому, що що владою у різні часи через органи прокуратури ініціювалися судові справи з вилучення у профспілок об’єктів їхньої власності, а саме: будівель, де працюють профспілкові організації, навчальних центрів, культурно-освітніх, оздоровчих закладів, а загалом з 2012 року у такий спосіб було «одержавлено» понад 70 профспілкових об’єктів,

А1

 

Представник профспілок в Уряді, Голова ФПУ Григорій Осовий, його заступники неодноразово піднімали ці питання під час засідань Уряду і урядових комітетів.

Днями Голова СПО об’єднань профспілок Григорій Осовий на засіданні урядового Комітету з питань економічної, фінансової та правової політики, розвитку паливно-енергетичного комплексу, інфраструктури, оборонної та правоохоронної діяльності, який очолює Перший віце-прем’єр-міністр України-Міністр економічного розвитку і торгівлі України Степан Кубів, знову ініціював розгляд питання щодо забезпечення майнових прав профспілок.

Зазначимо, що урядовий комітет підтримав необхідність врегулювання зазначеної проблеми шляхом ухвалення постанови КМУ і наразі спільно з профспілками ведеться її доопрацювання.

Здавалося б, крига скресла, справа зрушила з мертвої точки. Але, не зважаючи на це, Голова ФПУ Григорій Осовий вважає такий спосіб у більшій мірі паліативним, проте, остаточному вирішенню проблеми навколо профспілкового майна може сприяти скасування загаданих Постанов ВР початку 90-х. На його переконання, тоді в країні ще існувала правова невизначеність, зокрема, стосовно питань власності. Вже згодом були прийняті і Конституція України і ціла низка законодавчих актів, гарантуючих непорушність майнових прав, тому парламентські постанови не можуть мати над ними верховенства.

«Ті постанови застарілі і вже втратили свою актуальність, - говорить Голова ФПУ, - врешті – решт потрібно покласти край ганебній практиці нібито законного через суди «відтжиму» об’єктів майнового комплексу профспілок, які свого часу були побудовані за профспілкові внески, зусиллями спілчан для виконання статутної діяльності профспілок в інтересах усього суспільства.

Як пропонує профспілковий лідер, відміну зазначених постанов, міг би ініціювати нещодавно обраний Президент України та майбутній парламент. На його думку, це може стати прикладом суспільного порозуміння між громадськими організаціями та владою. Таким чином, можна раз і назавжди поставити заслін будь-яким спокусам зазіхати на майно громадських, або інших організацій.

Профспілки, як бачимо, свою позицію визначили, своє слово сказали.

Зараз – справа за Президентом та парламентом. Сподіваюсь, чекати вже недовго.

 

Олексій Петруня,

Оглядач Прес-центру ФПУ