groshi zarplata 48716

 

На засіданні Урядового комітету з питань економічної, фінансової та правової політики, розвитку паливно-енергетичного комплексу, інфраструктури, оборонної та правоохоронної діяльності, що відбувся наприкінці минулого тижня, під час розгляду питань щодо внесення змін до Порядку визначення умов оплати послуг та компенсації витрат членів наглядових рад державних унітарних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій належать державі, а також “Про внесення зміни до статті 62 Закону України “Про банки і банківську діяльність” щодо критеріїв визначення осіб з високими статками” було порушено резонансну проблему існуючої на сьогоднішній день нерівності в оплаті праці представників керівного складу та кваліфікованих працівників .

Голова СПО обєднань профспілок, Голова ФПУ Григорій Осовий привернув увагу урядовців до того, що в Україні ця проблема існує як на міжгалузевому і територіальному рівнях, так і між підприємствами, або в межах одного підприємства. За результатами соціологічних досліджень середня заробітна плата 1% найбільш високооплачуваних українських працівників сьогодні перевищує середні заробітки 50% найменш оплачуваних працівників у більш ніж у 40 разів, що не є справедливим та зумовлене відсутністю прямого зв'язку рівня оплати праці з рівнем її складності або кваліфікації працівника, а також з економічними результатами господарської діяльності підприємства.

Профспілки вважають, що такий стан справ на державних і комунальних підприємствах також поглиблюється внаслідок деяких урядових рішень, зокрема через постанову Кабміну № 1034 від 11.11.2015 року «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 2 серпня 1995 р. №597 і від 19 травня 1999 р. № 859», якою запроваджено встановлення максимального розміру посадового окладу керівника державного (комунального) підприємства у кратності до 200 мінімальних посадових окладів (ставок) працівника основної професії (проти 10, як це було раніше).

Г.Осовий наголосив, що СПО об'єднань профспілок заперечував проти прийняття цієї постанови, а також пропонував Уряду ще у 2016 році скасувати її, тому що така практика сприятиме поглибленню необґрунтованої диференціації між оплатою праці керівників підприємств і працівників, зниженню зацікавленості керівників вищої ланки управління в результатах діяльності підприємства та підвищенні працівникам заробітних плат, з чим категорично не погоджуються профспілки.

- Ми вважаємо, що дана ситуація потрібує змін, - підкреслив профспілковий лідер, - на наше переконання, зазначене питання можна врегулювати шляхом встановлення обґрунтованих міжпосадових коефіцієнтів, для визначення яких профспілки пропонують створити міжвідомчу робочу групу за участі соціальних партнерів та наукових експертів. За оцінками міжнародних та вітчизняних експертів, зокрема фахівців КНЕУ ім. В. Гетьмана, залежно від фінансових можливостей підприємства, специфіки діяльності, чисельності персоналу і, відповідно, кількості кваліфікаційних груп співвідношення між рівнем зарплат доцільно встановлювати в межах від 1:4 до 1:12.

Крім того, профспілками також запропоновано низку змін до постанови КМУ № 859 «Про умови і розміри оплати праці керівників підприємств, заснованих на державній, комунальній власності, та об'єднань державних підприємств» щодо визначення кратності посадових окладів керівників відносно розміру тарифної ставки робітника І розряду, визначеного в колективному договрі підприємства.

 

Прес-центр ФПУ