nk kabmin 650x410

 

Вже традиційно під кінець року Кабінет Міністрів України кулуарно, без дотримання соціального діалогу підготував та вніс до Верховної Ради України черговий «пакет щастя».

 

Оперативно опрацювавши, зареєстровані в Парламенті 11 грудня 2015 року проект Державного бюджету України на 2016 рік (реєстр. №3000-доопр., http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=56449) та проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (реєстр.№3628, http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=57386), СПО об’єднань профспілок невідкладно направив свої зауваження та пропозиції до зазначених законопроектів в Комітет Верховної Ради України з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення (копія додається).

 

Звертаємо увагу, що законопроект реєстр. №3628 став неприємним сюрпризом від Уряду, оскільки містить зміни, які суттєво звужують права громадян та погіршують умови їх соціального захисту, зокрема в частині здійснення індексації, пенсійного забезпечення та фінансування низки законодавчо визначених пільг та гарантій. Враховуючи зазначене, а також порушення Урядовою стороною соціального діалогу при підготовці проекту, СПО об’єднань профспілок закликав народних депутатів, врахувати зауваження профспілок при опрацюванні цього законопроекту й не допустити прийняття антисоціального законопроекту, який порушує права громадян.

Відповідно до проекту Державного бюджету України на 2016 рік соціальні стандарти та гарантії в наступному році фактично не зміняться: їх номінальне збільшення на 12% відповідає прогнозованому рівню інфляції, тому працівники і члени їх сімей не відчують позитивів від запропонованого збільшення. Так, закладений Урядом з 1 січня 2016 року розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб – в 2 рази менший за оприлюднений Міністерством соціальної політики України фактичний розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб у цінах жовтня 2015 року, що з урахуванням суми податку на доходи фізичних осіб склав 2757 гривень. Відповідно занижені й розміри мінімальної заробітної плати та мінімальної пенсії.

Профспілки наполягають на:

-   встановленні з 1 січня 2016 року розмірів прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати на рівні фактичного розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб з урахуванням податків, обов’язкових зборів та внесків;

-   передбаченні видатків бюджету наступного року на ліквідацію дискримінації в оплаті праці працівників бюджетної сфери і зайнятих на державний службі, в органах місцевого самоврядування; поетапному, починаючи з 1 січня 2016 року, підвищенні розміру посадового окладу (тарифної ставки) працівника І тарифного розряду ЄТС до законодавчо гарантованого рівня.

Разом з тим, закцентовано увагу на неприпустимості обмежень, викладених в пункті 8 Прикінцевих положень проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» стосовно передачі на 2016 рік у ручне управління Урядом низки норм і положення окремих Законів України.

Утверджуючи та забезпечуючи права і свободи громадян, держава окремими законами України встановила певні соціальні гарантії, що є складовою конституційного права на соціальний захист, а тому відповідно до ч. 2 ст. 6, ч. 2 ст. 19, ч. 1 ст. 68 Конституції України вони є загальнообов'язковими, однаковою мірою мають додержуватися органами державної влади, місцевого самоврядування та їх посадовими особами.

 Враховуючи надважливість проекту Держбюджету-2016, СПО об’єднань профспілок звернувся до Комітету Верховної Ради України з питань бюджету щодо надання можливості членам СПО об’єднань профспілок взяти участь в засіданні цього Комітету при розгляді означеного проекту з метою представлення профспілкової позиції та зауважень до нього (додається).

 

 

Департамент захисту соціально-економічних прав