Плен3

 

Актуальні завдання та дії первинних профспілкових організацій на захист трудових прав працівників в умовах погіршення соціально-економічної ситуації в країні обговорили учасники Пленуму ЦК Профспілки авіапрацівників України, що відбувся 30 жовтня.

У доповіді Голови ЦК Профспілки Івана Звінника, виступах учасників засідання наголошувалось, що зараз профспілкам доводиться працювати в дуже складних умовах, коли продовжуються бойви дії на Сході країни, стрімко падає виробництво, рівень життя людей, зокрема, працівників галузі, зменшується.

«Якщо подивитися на виробничу статистику цивільної авіації , то об’єми перевезень в першому півріччі поточного року значно скоротилися, - зазначив Іван Звінник. - Працювало 36 вітчизняних авіакомпаній, якими виконано 37,9 тис. комерційних рейсів. А за аналогічний період 2013 року – 42,3 тисячі. Перевезено 2,99 млн. пасажирів та 36 тис.тон. вантажів та пошти. Як бачимо зменшення на 8,2% і на 28,6% відповідно. Серед основних чинників, які призвели до спаду попиту на авіаперевезення – сьогоднішній військово-політичний стан в державі, анексія Криму та пов’язане з цим погіршення загального стану сучасної економічної кон’юнктури. Так, на сьогодні не працює частина вітчизняних аеропортів, відмінено або скорочено частоту виконання деяких рейсів і таке інше. Зрозуміло, що все це стало причиною скорочення авіапрацівників. Тільки за останній рік чисельність авіапрацівників скоротилась на 2,5 тисячі осіб. І це при тому, що неповна зайнятість практикується на половині підприємств. Скорочуються об’єми скорочується зарплата. По цивільній авіації на 30% якщо порівняти з півріччям 2013 року. Якщо порахувати в масштабі країни, то це скорочення бюджетів усіх фондів соціального страхування, і перш за все пенсійного».

Як підкреслювалось у доповіді та виступах, профспілки наполягають, що лише підвищення заробітної плати, яка має забезпечувати платоспроможність громадян для придбання вітчизняних товарів, своєчасної сплати комунальних платежів, дозволить відновити економічну активність, розширити сферу зайнятості, розпочати реальну боротьбу з бідністю та гігантським розривом між українськими реаліями та європейськими стандартами. Не скорочуються борги з виплати заробітної плати і у авіапрацівників. Загальна заборгованість із заробітної плати на авіапідприємствах складає 7,4 млн. грн. Наприклад, в аеропорту Тернопіль 30 працівників уже два роки не отримують зарплату. Заборгованість складає 1,6 млн. грн. В 2012 році колектив вступав у трудовий спір з адміністрацією аеропорту. Трудовий арбітраж виніс позитивне рішення на користь колективу. Але це рішення не виконано до сих пір. Людей від голоду спасає те, що там працюють одні пенсіонери. Постійними боржниками залишаються адміністрації аеропортів Хмельницького, Рівного, Сум, Миколаєва, Черкас. А за останній рік до них приєднався і аеропорт Чернівці. Заборгованість за цей рік виросла до 1,2 млн. грн.

 

ПЛЕН

Зрозуміло, говорили виступаючі, що на всіх зазначених підприємствах не виконуються зобов’язання колективних договорів та встановлені Галузевою угодою мінімальні розміри і коефіцієнти співвідношень місячних посадових окладів працівників різних категорій, мінімальна тарифна ставка робітника першого розряду занижена і встановлена в розмірі меншому ніж 120% розміру мінімальної заробітної плати. На такі умови і оплати праці профкоми і колективи погоджуються заради збереження робочих місць, навіть за рахунок втрати частки своїх прав та заохочень.

 

ПЛЕН2

Значна увага приділяється питанням охорони праці. При чому на самих авіапідприємствах. Так за 2013 рік профспілковим активом первинних профспілкових організацій проведено 132 перевірки виконання правил безпеки праці і виконання колективних договорів з питань охорони праці. В окремих випадках, для вирішення складних питань, було надіслано 25 подань роботодавцям щодо усунення порушень правил безпеки та законодавства про охорону праці. Органами державного нагляду за охороною праці у 2013 році проведено 46 перевірок стану охорони праці на підприємствах цивільної авіації України та у системі гідрометеорологічних організацій. Та все ж таки без порушень законодавства з охорони праці і травмування працівників нам не вдається працювати. У минулому році проведено атестацію 600 робочих місць, на яких працюють 1427 працівників. Силами працівників апарату Центрального комітету проведено перевірку стану охорони праці в МА Одеса, МА Київ, аеропорту Полтава, ТОВ «Інтеравіа» та Васильківському коледжі НАУ. Матеріали перевірки розглядалися на засіданні президії Центрального комітету.

Після обговорення доповіді Голови ЦК Профспілки, Пленум прийняв постанову, у якої намітив завдання та дії, спрямовані на захист законних прав та інтересів працівників галузі, конкретні плани та заходи по їх реалізації.

 

Інформаційно-аналітичний центр ФПУ