88AD2B56 067C 4698 92F2CDA9369F0ECA carouselimage

У всьому світі економіка догляду зростає, оскільки збільшується попит на догляд за дітьми та людьми похилого віку. Ми всі, ймовірно, потребуватимемо, надаватимемо та/або отримуватимемо певну форму догляду протягом нашого життя, але соціальний догляд за дорослими, догляд за дітьми та раннє виховання 1 в Англії перебувають у кризі, і багато людей не можуть отримати доступ до послуг з догляду, необхідних для них самих та їхніх сімей.

 

Представляючи різні частини системи догляду в Англії, основні проблеми, з якими стикаються сектори догляду за дітьми та соціального догляду, майже ідентичні: бездіяльність уряду, хронічне недофінансування, фрагментований і значною мірою приватизований ландшафт постачальників послуг, а також широка експлуатація працівників сфери догляду з боку роботодавців, якій сприяє слабка підзвітність та механізми примусу до виконання законодавства на ринку праці.

Однак найбільшою проблемою, що впливає на нашу систему догляду, є кадрове забезпечення - обидва сектори стикаються з гострими проблемами найму та утримання персоналу. Праця у сфері догляду залишається низькооплачуваною, а працівники в переважній більшості стикаються з поганими умовами праці, обмеженими можливостями розвитку та просування по службі, а також поганою підтримкою їхнього здоров'я, безпеки та благополуччя. Працівники, в переважній більшості жінки, часто маргіналізовані і змушені мовчати в питаннях, що впливають на їхнє повсякденне трудове життя, включаючи рівень догляду, підтримки та освіти, які вони можуть надати.

"Нам хронічно не вистачає персоналу, незважаючи на зусилля з набору. У нас немає ресурсів і матеріалів, які ми хотіли б використовувати для покращення навчання та розвитку дітей". Працівник дитячого садка.

"Небезпечний рівень укомплектованості персоналу як у денну, так і в нічну зміну. Догляд за дітьми відбувається у гнітючому поспіху, а підопічні прагнуть лише кількох додаткових хвилин соціального контакту. Але ми просто не маємо на це часу. Персонал стоїть на колінах. Багато хто влаштовується на роботу в супермаркети, де платять стільки ж, але набагато менше стресу". Працівник соціальної сфери.

Новий аналіз Британського конгресу тред-юніонів (TUC) показує, що по всій Великобританії працівники соціальної сфери заробляють нижче реального прожиткового мінімуму і значно недоотримують заробітну плату порівняно з рештою галузей економіки.

- Понад три з п'яти (62%) помічників і практиків по догляду за дітьми заробляють менше реального прожиткового мінімуму.

- Понад три з п'яти (61%) працівників соціальної сфери та людей похилого віку заробляють менше реального прожиткового мінімуму.2

- Працівники соціальної сфери заробляють лише близько 65% від середньої заробітної плати для всіх працівників (21 500 фунтів стерлінгів на рік порівняно з 33 000 фунтів стерлінгів).3

- У сфері догляду за дітьми практикуючі фахівці заробляють лише 56% від середньої заробітної плати для всіх працівників (18 400 фунтів стерлінгів), тоді як асистенти по догляду за дітьми заробляють 58% від середньої заробітної плати (19 000 фунтів стерлінгів).

Це призводить до того, що багато соціальних працівників та їхні сім'ї борються за виживання - більше ніж одна дитина з чотирьох (28%) дітей, батьки яких є соціальними працівниками, зростають у бідності.4

"Мені довелося використовувати заощадження і скоротити витрати, щоб вистачало на господарський магазин і оплату рахунків за оренду житла, електроенергію та газ. У минулому я обходилася без цього, щоб переконатися, що мої діти не залишилися без чогось". Соціальний працівник.

Хоча центральний уряд є основним джерелом державного фінансування догляду, організація догляду передана на місця, що призвело до значних розбіжностей у тому, як управляються та фінансуються послуги з догляду. Місцеві органи влади несуть відповідальність за забезпечення достатнього рівня надання соціальних послуг та догляду за дітьми на своїй території.

Наразі в Англії не існує всеохоплюючої національної стратегічної рамки у сфері трудових ресурсів і відповідного фінансування. Неспроможність урядів, що змінювали один одного, займатися стратегічним плануванням трудових ресурсів призвела до того, що кількість персоналу не встигала за зростаючим попитом на соціальну допомогу та догляд за дітьми - проблема, яка в майбутньому буде тільки зростати.

- Новий аналіз даних опитування довіри до сім'ї та догляду за дітьми Coram, проведений TUC, показав, що 97 з 102 (95%) англійських місцевих органів влади, які взяли участь в опитуванні, зазначили, що їм важко найняти персонал з потрібними навичками та кваліфікацією, а 81 (80%) сказали, що це "дуже важко".

- У сфері соціального забезпечення в Англії наразі налічується 152 000 вакансій, що еквівалентно 9,9 відсоткам вакантних посад. 5

Щоб допомогти заповнити цю прогалину, TUC пропонує нову стратегію щодо працівників сфери догляду в Англії, розроблену спільно з профспілками та з урахуванням думок і досвіду працівників сфери догляду. Ми визначили найважливіші будівельні блоки для забезпечення цінності та підтримки працівників сфери догляду, що є ключовим засобом подолання поточної кадрової кризи та покращення доступу до соціальних послуг та послуг з догляду за дітьми та їхньої якості.6

Таким чином, основні елементи, викладені в цій стратегії щодо робочої сили, повинні бути інтегровані в державну політику на найвищому рівні та очолюватися відповідними департаментами, які здійснюють нагляд за доглядом за дітьми та соціальним доглядом в Англії - наразі це Департамент освіти та Департамент охорони здоров'я та соціальної допомоги відповідно. Ми пропонуємо, щоб остаточна стратегія була узгоджена на Національних форумах партнерства у сфері соціального забезпечення та догляду за дітьми за повної участі працівників та їхніх профспілок.

Ми пропонуємо чотири ключові напрямки для національної стратегії щодо працівників сфери догляду:

- Почути та оцінити голоси працівників, у тому числі через галузеві колективні переговори та створення Форумів національного партнерства у сфері соціальної допомоги та догляду за дітьми.

- Гідна оплата та умови праці для всіх працівників сфери догляду через укладення колективної галузевої угоди про справедливу оплату та гідні умови праці, нову галузеву мінімальну заробітну плату в розмірі 15 фунтів стерлінгів на годину, оплату лікарняних, надійні контракти та повну оплату за весь відпрацьований час, а також доступ до ефективних механізмів контролю за дотриманням законодавства про працю на ринку праці.

- Навички, навчання та шляхи просування по службі з узгодженими на національному рівні рамками навчання для забезпечення узгодженості та якості. Вони мають бути узгоджені з національними структурами оплати праці, щоб забезпечити справедливий перерозподіл кадрів і можливість просування по службі в міру набуття ними нових навичок і знань. Навчання має бути акредитованим, а кваліфікації визнаватися і передаватися новим роботодавцям.

- Захищати здоров'я, безпеку та благополуччя, в тому числі забезпечувати, щоб штатний розклад базувався на потребах у догляді та освіті, а не на довільних співвідношеннях. І підхід нульової толерантності до зловживань на робочому місці з комплексним захистом і підтримкою, особливо для працівників, які можуть зазнавати підвищеного ризику зловживань і домагань, включаючи чорношкірих працівників і працівників-мігрантів.  

Для реалізації цієї стратегії БКТ уряд вжити наступних заходів, що сприятимуть цьому:

- Забезпечити адекватне, довгострокове казначейське фінансування для реалізації стратегії, включаючи компенсацію 13-річного скорочення бюджетів місцевих органів влади в реальному вимірі та встановлення майбутньої схеми фінансування, яка дозволить місцевим органам влади задовольнити попит та забезпечити належну оплату та умови праці для працівників сфери догляду, включаючи мінімальну заробітну плату в розмірі 15 фунтів стерлінгів.

- Підтримувати місцеві органи влади у переході до надання соціальних послуг та догляду за дітьми на державному рівні, де це можливо і якнайшвидше. У разі прийняття рішення про передачу послуг з догляду на аутсорсинг, державне фінансування має супроводжуватися умовами, які гарантуватимуть, що державні контракти забезпечують гідні стандарти зайнятості та високу якість догляду.

- Збирати поглиблені дані та інформацію для розуміння поточних потреб у робочій силі як у соціальній сфері, так і в сфері догляду за дітьми, прогнозувати майбутні тенденції та підтримувати прозорість.

- Приділяти більше уваги послугам з догляду під час планування на випадок надзвичайних ситуацій, щоб краще зрозуміти роль працівників сфери догляду та їхні потреби, зокрема в кадровому забезпеченні, перед будь-якою майбутньою пандемією чи іншою катастрофою.

- Забезпечити, щоб голос працівників був центральним у впровадженні технологій, які використовуються для планування, надання та моніторингу послуг з догляду, включаючи цифрові технології та штучний інтелект, щоб працівники знали, як і з якою метою використовуються технології, а також щоб працівники не піддавалися експлуатації та дискримінації.

- 1 Тут і далі йдеться про соціальний догляд та догляд за дітьми відповідно.

- 2 Аналіз реального прожиткового мінімуму ґрунтується на даних Опитування робочої сили за 1 квартал 2023 року та реальному прожитковому мінімумі Фонду "Прожитковий мінімум" у розмірі 10,90 фунтів стерлінгів за годину. Аналіз проводився на національному рівні з використанням 10,90 фунтів стерлінгів, а тому не враховує вищий реальний прожитковий мінімум у Лондоні. Оскільки аналіз проводився на основі даних за перший квартал 2023 року, він не враховує заплановане підвищення заробітної плати в Уельсі, яке набуло чинності в червні: https://www.gov.wales/social-care-workers-in-wales-to-receive-real-living-wage-uplift

- 3 Порівняння із середньою заробітною платою - це заробітна плата за повний робочий день, на основі даних Щорічного опитування про тривалість робочого дня та заробітну плату за 2022 рік.

- 4 TUC (2022) 1 з 4 дітей, чиї батьки є працівниками сфери догляду, зростає в бідності | TUC

- 5 Skills For Care (2023) Розмір і структура сектору соціального догляду за дорослими та робочої сили в Англії

- 6 Ця стратегія щодо трудових ресурсів у сфері догляду ґрунтується на нещодавніх пропозиціях TUC "Новий курс на соціальну допомогу" та "Новий курс для сектору догляду за дітьми".

Автори:

Абігейл Хант БКТ

Спеціаліст з питань політики - державні послуги

Ніккі Паунд

Спеціаліст з питань рівності та стратегічної політики

 

Джерело: https://www.tuc.org.uk/research-analysis/reports/strategy-care-workforce