960x0 

В американському виданні «Forbes» 3 березня 2023 вийшла стаття Danielle Nierenberg щодо посилення профспілкового руху у харчовій компанії Starbucks, яка лише підтверджує, що майбутнє за профспілками.

 

Американські працівники харчових компаній по всій країні чітко й голосно кажуть: бізнес у звичному режимі вже не працює.

За даними Starbucks Workers United, колектив партнерів Starbucks по всій країні, станом березень 2023 року 290 магазинів Starbucks у США створили профспілки. Насправді працівники Starbucks за 12 місяців організували більше нових профспілок, ніж будь-яка компанія за останні 20 років.

Це особливо вражає, враховуючи з якими перепонами вони стикаються.

«Я б не працювала в цій компанії 12 років, якби не вірила в місію та цінності, які Starbucks проголошує та відстоює. Однак ви не можете бути справді прогресивною компанією, якщо ви руйнуєте профспілки», — сказала Мішель Айзен, бариста з магазину Starbucks, де було створено першу профспілку.

«Ми сподіваємося змусити Starbucks відповідати проголошеним цінностям компанії та поважати наше право на створення профспілок».

Їхні вимоги прості: право на робоче місце без дискримінації. Повага та гідність усіх працівників. Право нас творення профспілкової організації вільної від страху, залякувань та примусу. Визначені посадові інструкції. Право працівників на захист свого здоров’я та безпеки.

Проте Starbucks вживає жорстких заходів. Працівники стикаються з переслідуваннями та погрозами лише за те, що вимагають цих основних прав. Starbucks звільнила понад 200 організаторів і знищила профспілкові осередки, а Національна рада з трудових відносин (The National Labor Relations Board (NLRB)) проводить розгляд справ відносно Starbucks за понад 1300 окремих порушень федерального законодавства про працю.

«Було неймовірно надихаючим спостерігати за тим, як між партнерами по всій країні розвивається цей масовий рух, коли працівники організовували свої профспілкові осередки, а потім допомагали іншим працівникам, які намагалися почати організовувати свої», — сказав Джаз Брісак, якого звільнили зі Starbucks за його ініціативи і є сьогодні директором Workers United Upstate NY.

І, як і у багатьох інших робітничих рухах у системі харчування, Gen Z (покоління Z) і молоді люди лідирують. Мене надихає бачення молодими людьми майбутнього - і їхня готовність робити все можливе для його досягнення.

Один із способів донести цей меседж - це сила мистецтва. Протягом останніх кількох років Food Tank використовував театр для підвищення обізнаності стосовно харчових та кліматичних проблем у світі. Наша перша постановка, «WeCameToDance» - це попередження про кліматичну кризу з історією надії та дій. Прем’єра шоу відбулася на Единбурзькому фестивалі Fringe у 2021 році та була показана в прямому ефірі в програмі Good Morning Britain, BBC, і представлена в New York Times NYT.

Тепер у South by Southwest Food Tank представлено «Маленьких селян», інтерактивну театралізовану драму - демонстрацію того, як поводяться з працівниками вигаданої мережі кав’ярень «Mermaid Coffee» під час проведення профспілкових кампаній. Сценарій написаний співзасновником Food Tank Бернардом Поллаком та іншими авторами. Його прем’єра відбудеться на SXSW XSW зі спеціальною другою виставою під час офіційного саміту Food Tank SXSW 2023 «Все про їжу».

«Ми отримуємо можливість брати участь у розмові про етичні трудові практики через театралізацію конфлікту навколо права бариста об’єднуватися в профспілки», - повідомила художниця та оглядач Крістін Осборн.

Шоу ставить глядачів на місце бариста, щоб продемонструвати тактику, яку використовують роботодавці для перешкоджання організаційним зусиллям. «Маленькі селяни» дозволяє нам зазирнути за зачинені двері, щоб зрозуміти, на що такі роботодавці, як Starbucks, підуть, коли працівники вимагатимуть дотримання прав працівників.

«Молоді люди  відроджують робітничий рух як противагу силі великих корпорацій», - сказав Річард Бенсінгер, організатор Starbucks Workers United і колишній національний організаційний директор AFL-CIO. «Але щоб бариста досягли успіху, громадськість і клієнти повинні притягнути Starbucks до відповідальності».

Зараз настав час продемонструвати - і діяти - у що ми віримо. Оскільки профспілковий рух продовжує захоплювати систему харчування, ми повинні підтримувати працівників і підтримувати їх право на здорове робоче місце без залякувань, переслідувань, і погроз.

Як сказав Річард, ми повинні притягувати до відповідальності такі компанії, як Starbucks, а також інші, такі як Amazon AMZN, Trader Joe's, Chipotle та інші, які не дотримуються проголошеним цінностям, коли йдеться про ставлення до робітників.

Нам потрібно вимагати кращого від великих компаній у харчовій індустрії, а це означає підтримувати працівників.

(Більш детально можна ознайомитися за посиланням https://www.forbes.com/sites/daniellenierenberg/2023/03/03/inside-the-food-labor-movement-an-update-from-starbucks-front-lines/).

Підготувала та переклала Оксана Зайцева,

Департамент правового захисту ФПУ