22887

 

Мінсоцполітики проводить чергову спробу реформувати систему державного управління у сфері зайнятості населення та соціального страхування на випадок безробіття. З цією метою урядовою стороною без залучення соціальних партнерів розроблено проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування державного управління у сфері зайнятості населення та соціального страхування на випадок безробіття» (далі – законопроект). Законопроект не було погоджено профспілковою стороною (листи додаються: Лист СПО профспілок до КМУ, Лист СПО профспілок до Мінсоцполітики).

На вимогу СПО об’єднань профспілок Мінсоцполітики створило спільну робочу групу з опрацювання законопроекту, перше засідання якої відбулося 2 вересня 2015 року.

Представники СПО об’єднань роботодавців та СПО об’єднань профспілок підкреслили, що в порушення соціального діалогу та неодноразових вимог запропонований законопроект був розроблений без залучення соціальних партнерів та не підтримується як такий, що:

- знижує рівень соціального захисту безробітних та посилює вимоги до їх реєстрації;

- закріплює практику фінансування за рахунок коштів страхування на випадок безробіття численних нестрахових видатків, в т.ч. утримання Державної служби зайнятості;

- посилює керівну роль держави та фактично ліквідує трипартизм в системі управління соцстрахуванням;

- не забезпечує набуття Фондом соціального страхування на випадок безробіття статусу юридичної особи;

- запроваджує реформування державного управління у сфері зайнятості, яке фактично є лише зміною назви Державної служби зайнятості у Національне агентство зайнятості, що потребуватиме значних витрат на перереєстрацію, заміну печаток тощо;

- містить спробу обмежити конституційне право громадян на соціальний захист у разі безробіття;

- запроваджує додаткове навантаження на застрахованих осіб та роботодавців тощо.

Результатом обговорення стала домовленість сторін опрацювати питання щодо підготовки змін до чинного законодавства у сфері зайнятості населення та соціального страхування на випадок безробіття з урахуванням міжнародних норм, положень Конвенцій МОП, чинного законодавства України, зокрема:

- забезпечити чітке розмежування функцій і послуг Державної служби зайнятості, які носять страховий та нестраховий характер;

- закріпити виконання нестрахових функцій і послуг за Державною службою зайнятості за рахунок бюджетних коштів.

Позиція представників Мінсоцполітики надає підстави сподіватися на вироблення раціонального компромісу з метою ефективного реформування державного управління у сфері зайнятості населення та соціального страхування на випадок безробіття.

 

Департамент захисту соціально-економічних прав