Як розглядати професійні кваліфікації, отримані, зокрема, в результаті неформального та інформального навчання, а також регульовані професії в Україні? Чи повинні вони входити до складу Національної рамки кваліфікацій? Ці та інші питання обговорювали учасники семінару 10 грудня п.р., організованого Інститутом професійних кваліфікацій за підтримки Європейського фонду освіти.
В роботі семінару взяли участь міжнародні експерти з Великобританії, Туреччини, Грузії, а також вітчизняні науковці, представники органів влади, профспілок, роботодавців та інших громадських організацій.
В рамках заходу відбулося також засідання робочих груп:
1. Визнання формальної та неформальної (інформальної) освіти через інституалізацію органів та процедур оцінювання у відповідності до вимог Національної рамки кваліфікацій.
2. Підготовка кадрів на виробництві. Застосування часткових кваліфікацій на шляху їх визнання через Національну рамку кваліфікацій.
3. Підготовка та визнання професійних кваліфікацій по регульованим професіям. Роль професійних асоціацій.
Учасники третьої робочої групи звернули увагу на те, що за рядом професій не може бути дозволено неформального навчання з міркувань безпеки на майбутньому робочому місці. Зокрема мова йшла про підготовку членів екіпажу судна та працівників у сфері пожежної та техногенної безпеки.
З іншого боку представники бьюті-індустрії наполягають на визнанні результатів неформальної освіти в їхній галузі та, водночас, скептично ставляться до формалізації освіти та нових спеціальностей.
Серед інших питань, що потребують вирішення, зазначено визнання часткових кваліфікацій, створення незалежних (незаангажованих) центрів оцінювання якості освіти, визнання подвійних дипломів (міжнародних), приведення термінології у сфері законодавства про освіту до єдиних стандартів, відсутність практичного досвіду у викладачів вітчизняних вузів тощо.
Департамент захисту соціально-економічних прав