timthumb

 

Докорів на адресу профспілок можна почути багато: безголосі, безсилі, невпливові... Можу назвати один приклад, який розвіє подібні чорні епітети. Президія об'єднаної обласної організації профспілки працівників автомобільного транспорту та шляхового господарства домоглася звільнення з посади (уже колишнього) в.о. обов'язків директора ДП «Кіровоградський облавтодор» - за систематичні порушення Закону «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності», КЗпП та положень колективного договору. Звісно, далеко не всі профспілкові лідери здатні вступити у двобій з керівником. Голова обкому профспілки автомобілістів і шляховиків Людмила Попова – справжній боєць, яка не могла спокійно спостерігати за неправомірними діями начальника і сприймати його пусті обіцянки, тож сміливо стала на захист інтересів працівників.

В чому полягали порушення? У затримках виплати заробітної плати – єдиного джерела існування людей. Навіть при наявності коштів не завжди здійснювалися першочергові платежі. Хронічним стало неперерахування членський профспілкових внесків. Це ті гроші, які уже утримані із зарплати кожного працюючого і посягати на них ніхто не має права. Такий вчинок можна порівняти хіба що з привласненням чужого майна. Офіційною мовою неперерахування профвнесків перешкоджає законній діяльності профорганізацій. Більше того, президія звинуватила керівника у втручанні в діяльність профспілки (підбурювання працівників до виходу з профспілки).

Спочатку Людмила Попова вірила словам начальника, який не раз обіцяв погасити заборгованість із профвнесків. Восени минулого року навіть була укладена угода про погашення заборгованості із профспілкових внесків, а це майже 344 тис.грн, яка не була виконана у повному обсязі. Терпець, як кажуть, урвався і президія об'єднаної профорганізації прийняла рішення про звернення до ПАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» з вимогою про розірвання трудового контракту з в.о. обов'язки директора ДП «Кіровоградський облавтодор» та звільнення його із займаної посади.

У складні взаємини керівника і голови обкому профспілки втручався голова Профспілки працівників автотранспорту та шляхового господарства Олег Хмарний – теж безрезультатно, тож він підтримав рішення обкому профспілки щодо розірвання трудового контракту з директором – порушником.

Були претензії до керівника облавтодору і у облдержадміністрації – по боргах із зарплати. Тож погляди соціальних партнерів щодо керівника облавтодору збіглися. З таким виконуючим обов'язки можна було б, як кажуть, заїхати дуже далеко. На щастя, його керівництво припинилося. Сьогодні дочірнє підприємство очолює професіонал із соціальною душею, який у нормальне русло спрямовує взаємини з обкомом профспілки. Нелегка спадщина йому дісталася, але при бажанні можна ситуацію виправити на користь трудового колективу.

 


Марія Іванова,
керівник прес-центру

Федерації профспілок Кіровоградської області