dynasty

 

Кабінетом міністрів України 25 грудня ц.р. розглянуто і схвалено проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення механізмів надання державної допомоги сім'ям з дітьми».

Цей документ двічі надходив на опрацювання до СПО об’єднань профспілок. В цілому його було погоджено, але профспілки висловили застереження стосовно того, що мінімальний розмір матеріальної допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею 3-річного віку, з прийняттям цього закону лишається незмінним і становить всього 130 грн. на місяць.

Представник профспілок на засіданні Уряду - заступник керівника СПО об’єднань профспілок, голова Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності України, в.о. першого заступника Голови ФПУ Г.В.Осовий, посилаючись на рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2007 р., яким було визнано, що обмеження розміру державної допомоги не відповідає нормам Конституції України, наголосив на позиції профспілок стосовно того, що мінімальний розмір допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку має дорівнювати встановленому прожитковому мінімуму для дітей віком до 6 років, як це було раніше - до внесення змін до Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» щодо обмеження розміру даної допомоги у 2006 році.

- На жаль, така мінімальна гарантія, що діє вже протягом кількох років, поки що лишається, - сказав Г.В.Осовий, коментуючи підсумки урядового засідання, - хоча, на моє переконання, 130 грн. п’ять-шість років тому назад і сьогодні – це зовсім різні речі. За час, що минув, ці кошти знецінено, тому профспілки рішуче виступили за покращення соціального захисту сімей, в яких виховуються діти. Це наша незмінна позиція і ми будемо її відстоювати! – наголосив керівник.

Інформуємо, що право на допомогу по догляду за дитиною має один із батьків, усиновлювач, опікун, дідусь, бабуся або інший родич, який фактично здійснює догляд за дитиною.

Цю допомогу призначають незалежно від того чи перебувала особа в трудових відносинах (на військовій або державній службі), вчилась, чи займалась підприємництвом або чи була безробітною (за умови, що особа не отримувала допомогу по безробіттю або матеріальну допомогу по безробіттю).

Пенсіонерам (неважливо працюють вони чи ні) допомога не виплачується.

Допомога по догляду обчислюється як різниця між прожитковим мінімумом, встановленим для працездатної особи, і середньомісячним сукупним доходом сім’ї у розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 130 гривень. Надається вона на кожну дитину незалежно від кількості народжених, усиновлених або взятих під опіку дітей.

Законопроектом, що ухвалено Урядом на останньому засіданні, передбачено вдосконалення механізмів надання державної підтримки сім'ям з дітьми, зокрема, скорочення переліку документів для призначення допомоги, набуття права органами праці та соціального захисту населення за згодою особи, яка звертається за допомогою, отримувати інформацію для призначення та виплати державної допомоги (шляхом запитів).

Крім того, передбачається до Закону України „Про державну допомогу сім'ям з дітьми", як окремий вид допомоги, ввести тимчасову допомогу дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме, яка на сьогодні надається за урядовим рішенням (постанова Кабінету Міністрів України від 22.02.2006 №189), оскільки відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 04.03.2002 №256 фінансування державної допомоги сім'ям з дітьми та тимчасової допомоги дітям проводиться за рахунок однієї субвенції Державного бюджету України.

 

Інформаційно-аналітичний центр ФПУ