budg kodeks UKR

 

 

Верховна Рада України, починаючи з 25 грудня 2015 року, почала розгляд пакету законопроектів «під бюджет», в т.ч. і змін до Бюджетного кодексу України, зокрема, в частині децентралізації, враховуючи цілі та завдання, визначені Стратегією-2020 Президента України, Коаліційною угодою та Програмою діяльності Уряду. Так, вчора народними депутатами України прийнято в першому читанні проект Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо реформи міжбюджетних відносин)» (реєстр. №1557 від 22.12.2014), який стане основою для реформування бюджетного законодавства та внесе радикальні зміни до механізму реалізації бюджетної політики вже в наступному році.

З метою упередження загроз для працівників та громадян, які містяться в законопроекті, пропозиції та зауваження Спільного представницького органу об’єднань профспілок до відповідного документу вже знаходяться на розгляді Комітету Верховної Ради України з питань бюджету для їх врахування при доопрацюванні та підготовці законопроекту до другого читання.

 

Профспілки переконані, що НЕДОПУСТИМИМИ Є НОРМИ ЗАКОНОПРОЕКТУ, ЯКИМИ ПЕРЕДБАЧЕНО: легалізацію «ручного управління» Кабміном умовами оплати праці бюджетників та здійсненням соціально значущих видатків – «у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевого бюджетів та бюджетів фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування»; втручання в господарську діяльність вищих навчальних закладів та «ручне» регулювання Урядом використання власних надходжень таких закладів; намір забезпечити передачу з державної власності у комунальну власність окремого переліку бюджетних установ, закладів та організацій, включаючи структурні підрозділи.

Зазначене загрожує погіршенням умов оплати праці працівникам бюджетної сфери, соціального захисту громадян, негативно вплине на фінансове становище вищих навчальних закладів та можливість використання власних надходжень за необхідністю, зниженням якості медичних, освітніх послуг та культурно-просвітницьких проектів, що в свою чергу негативно вплине на розвиток людського потенціалу в Україні.

Крім того, законопроектом передбачено запровадження нових видів трансфертів, а саме: базова дотація, освітня субвенція, субвенція на підготовку робітничих кадрів, медична субвенція; субвенція на забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру, реверсна дотація.

При цьому формули для розрахунку обсягів освітньої субвенції, субвенції на підготовку робітничих кадрів, медичної субвенції вже закладені в проект Держбюджету України на 2015 рік. Наразі важко оцінити чи достатньо буде фінансування на ці цілі, проте цілий ряд експертів прогнозує можливість виникнення проблем з фінансовим забезпеченням місцевих бюджетів через недостатність податкових надходжень до них.

 

 

Департамент бюджетної політики та

соціального захисту апарату ФПУ