18.09.2014р. на засіданні президії Миколаївської обласної організації профспілки працівників суднобудування України було розглянуто питання проведення профспілкового референдуму «Про розмір мінімальної заробітної плати в 2015 році».
В процесі обговорення даної ініціативи ФПУ члени президії висловили стурбованість його слабкою активністю, як з боку своїх членських організацій, так і з боку профспілкових організацій Миколаївської області. На наш погляд це викликано наступними факторами:
- Відсутністю оргтехніки та інтернету в більшості первинних організацій;
- Недостатнім інформаційним висвітленням цього питання;
- Враховуючи новизну самої форми проведення референдуму, викликає слабку впевненість у членів трудових колективів ефективність реалізації даного проекту;
- Недовірою до Уряду та Верховній Раді України.
У зв'язку з важкими політичними та економічними умовами в країні, неможливістю оперативного проведення активних дій, пропонуємо поряд з електронним опитуванням провести збір підписів на підтримку даного питання. Це гарантовано забезпечить участь більшої кількості членів трудових колективів і суттєво вплине на ефективність проведення профспілкового референдуму. Для цього необхідно розробити єдину форму і механізм реалізації даного заходу.
Додатково слід опрацювати можливість ініціювання профспілками колективного трудового спору на національному рівні.
Для часткового поліпшення економічного становища в країні необхідно терміново погасити всю існуючу заборгованість по заробітній платі та всіх утримань із зарплати (як загальнообов'язкових, так і добровільних). Таким чином, ми наповнимо відрахуваннями бюджет, погасимо борги за комунальні послуги і т.д. Все це дозволить реально зважити можливість перегляду мінімальної заробітної плати, розставити пріоритети використання бюджетних коштів.
Користуючись нагодою, хочемо ще раз звернути увагу на проблему розвитку суднобудування в Україні. Розуміючи, що політичні питання в країні вийшли на перше місце, економікою держави займаються за залишковим принципом. Ми констатуємо факт - суднобудівна галузь зараз знаходитися на межі свого існування! Пріоритетна галузь, яка могла б дати поштовх багатьом галузям, на сьогоднішній день, зупинена практично повністю!
Чисельність працівників суднобудівних заводів Миколаєва за 1,5 року скоротилася в 3,5 рази (на 1.01.13 р більше 5 тис. - На 1.08.14 р трохи більше 1,5 тис.), Заборгованість по заробітній платі по цих підприємствах більше 33 млн. грн, заборгованість по ЄСВ більше 27 млн. грн.
Програма «Український корвет» - заморожена, проект українських прикордонних катерів не реалізовується, ремонт військових кораблів не проводиться! Військового флоту в Україні практично немає! Чим держава збирається охороняти свої морські рубежі і свою територіальну цілісність?
Ці та багато інших питань необхідно озвучувати та наполягати на їх реалізації в самі стислі терміни на найвищому рівні.
Смєлов В.А.,
Голова обкому профспілки
працівників суднобудування України