На виконання доручення Голови ФПУ  від 28.10.2014 № 94 щодо організації роботи та з метою сприяння вирішенню проблемних питань, які виникають перед профспілковими організаціями у зв’язку з проведенням АТО на території Донецької та Луганської областей, створено оперативну робочу групу з числа працівників апарату ФПУ для надання консультативної допомоги профспілковим організаціям.

На даний час проведено два засідання оперативної групи, на яких розглянуто поточну ситуацію та визначено подальші завдання щодо вжиття дієвих заходів зі збереження і відновлення діяльності профспілкових організацій та захисту членів профспілок.

Крім того, на сайті ФПУ створено відповідну рубрику «Профспілковому активу Донбасу». Профспілковим організаціям за їх зверненнями надається практична допомога.

Водночас структурними підрозділами апарату ФПУ підготовлено пропозиції та перелік матеріалів щодо сприяння діяльності профспілкових організацій, розташованих на територіях Донецької, Луганської областей, який включає 23 нормативно-правові та інформаційні матеріали загальним обсягом 129 сторінок з найбільш актуальних питань, що стосуються діяльності профспілок, які знаходяться у цих регіонах (перелік матеріалів, відомості про діяльність профорганізацій та рекомендації  додаються).


Додаток 1

до Інформації

 

Перелік

матеріалів, підготовлений структурними підрозділами ФПУ, з питань сприяння діяльності профспілкових організацій, розташованих на територіях Донецької, Луганської областей, та для використання в роботі членських організацій

 

з/п

Матеріали за напрямом

Обсяг

сторінок

Джерело

Відповідальний структурний підрозділ ФПУ

 

З правових питань

 

  1. 1.

Про проведення реєстраційних дій щодо юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, місцезнаходженням, місцем проживання яких є Донецька та Луганська області

 

7

Наказ Міністерства юстиції України від 15.08.2014 №1355/5

Департамент

правового захисту

  1. 2.

Про облік осіб, які переміщуються з окупованої території України та районів антитерористичної операції

5

Постанова Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 № 509

 

Департамент

правового захисту

  1. 3.

Про надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг

 

5

Постанова Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 № 505

 

Департамент

правового захисту

  1. 4.

Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України

19

Закон України

06.05.2014 №1237-VII

 

Департамент

правового захисту

 

З питань фінансово-економічної діяльності

 

  1. 5.

Про деякі питання фінансування бюджетних установ,  здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і  організаціям Донецької та Луганської областей

 

4

Постанова Кабінету Міністрів України від 07.10.2014 № 595

 

Департамент бюджетної політики та соціального захисту

 

  1. 6.

Про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах

 

5

Витяг з інструкції, затвердженої Постановою Правління НБУ

від 02.11.2003   492

 

Фінансово-економічний департамент

Соціальне страхування з тимчасової втрати працездатності,

на випадок безробіття та від нещасного випадку на виробництві

 

  1. 7.

Про особливості реалізації прав деяких категорій осіб на загальнообов’язкове державне соціальне страхування

1

Постанова Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 № 531

Управління з питання соціального страхування та пенсійного забезпечення

 

  1. 8.

Інформація щодо державної соціальної підтримки та соціальної допомоги особам, які переселилися з районів АТО або продовжують там проживати

 

5

Інформація  Мінсоцполітики, держслужби зайнятості,  робочих органів виконавчих дирекцій фондів соцстраху

Управління з питання соціального страхування та пенсійного забезпечення

З оформлення та надання пенсійних виплат

 

  1. 9.

Про відновлення та продовження виплати пенсій особам, переміщеним із зони АТО

 

2

Роз’яснення Пенсійного фонду України

Управління з питання соціального страхування та пенсійного забезпечення

З питань організаційно статутної роботи

 

  1. 10.

Інформація щодо ситуації в профоб’єднаннях Донецької та Луганської областей

 

3

Інформація департаменту

Департамент розвитку профспілкового руху

  1. 11.

Рекомендації членським організаціям ФПУ щодо діяльності профспілкових організацій, розташованих на територіях Донецької, Луганської областей

 

7

Рекомендації департаменту

Департамент розвитку профспілкового руху

  1. 12.

Про вирішення питань, пов’язаних з тимчасовим перебуванням осіб, переміщених з окупованої території та районів проведення антитерористичної операції

 

3

Інформація Міністерства соціальної політики України

Департамент розвитку профспілкового руху

  1. 13.

Довідник установ соціального захисту населення

 

2

Інформація Міністерства соціальної політики України

Департамент розвитку профспілкового руху

  1. 14.

Довідник телефонів «гарячих ліній» органів соцзахисту населення та регіональних штабів

 

4

Інформація Міністерства соціальної політики України

 

Департамент розвитку профспілкового руху

З питань порядку оподаткування профспілкових організацій

 

  1. 15.

Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо деяких питань оподаткування благодійної допомоги

 

5

Закон України

02.09.2014 №1668-VII

Департамент бюджетної політики та соціального захисту

 

  1. 16.

Про пільги в оподаткуванні благодійної допомоги для АТО

 

3

Роз’яснення департаменту

 

Департамент бюджетної політики та соціального захисту

 

  1. 17.

Про пільги в оподаткуванні ПДВ бронежилетів, ліків та продукції оборонного призначення на період проведення АТО

1

Роз’яснення департаменту

 

Департамент бюджетної політики та соціального захисту

 

  1. 18.

Про контакти організацій, які сприяють вирішенню соціальних питань та забезпечення першочергових потреб вимушених переселенців

3

Перелік контактів

Департамент бюджетної політики та соціального захисту

З питань колдоговірної роботи

 

  1. 19.

Інформація щодо реалізації галузевих угод у Донецькій та Луганській областях

 

2

Інформація департаменту за джерелами Мінсоцполітики

Департамент виробничої політики та колективно-договірного регулювання

З питань соціального діалогу

 

  1. 20.

Про соціальний діалог в Україні

3

Витяг із Закону України

від 23.12. 2010  № 2862-VI

Управління з питань

соціального діалогу

 

  1. 21.

Типове Положення про територіальну тристоронню соціально-економічну раду

4

Затверджено НТСЕР

від 20.02.2012р.

Управління з питань

соціального діалогу

 

 

З питань охорони праці та здоров’я

 

  1. 22.

Правові підстави здійснення профспілками громадського контролю у сфері охорони праці

 

34

Довідково-інформаційний матеріал підготовлено департаментом

Департамент охорони праці

  1. 23.

Рекомендації щодо поведінки та збереження життя в зоні та проведення АТО

2

Рекомендації підготовлено департаментом

 

Департамент охорони праці

  1. 24.

Рекомендації членським організаціям Федерації профспілок України щодо дій по збереженню життя та здоров'я працівників в зоні проведення антитерористичної операції

 

3

Рекомендації підготовлено департаментом

Департамент охорони праці

  1. 25.

Про розслідування випадків травмування або загибелі працівників на виробництві в результаті збройного протистояння в східних областях України

 

1

Інформація департаменту

Департамент охорони праці

 

Разом підготовлено 25 матеріали загальним обсягом 133 сторінок

 

Примітка: Детальніше ознайомитись з поданими матеріалами можна на офіційному сайті ФПУ в рубриці «Профспілковому активу Донбасу». Матеріали будуть періодично доповнюватись. 

 

Узагальнено департаментом розвитку профспілкового руху апарату ФПУ

 

 

 

 

 

 


Додаток 2

до Інформації

 

 

ВІДОМОСТІ

 про діяльність профспілкових організацій

Донецької і Луганської областей

 

Донецька область

Велика кількість профспілкових організацій  області перебувають одночасно на територіях, підконтрольних як українській владі, так і терористам, вичікуючи політичного рішення і намагаючись підтримувати зв’язок зі своїми Центральними комітетами. Часто вони просять ЦК не приймати будь-яких рішень щодо свого статусу, хоча одночасно здійснюють активні заходи зі створення самостійних профспілок так званої Донецької народної республіки (розробляють власні статути, запрошують до свого складу як організації всеукраїнських профспілок, що розташовані на українській території, так і профспілкові організації інших галузей, що перебувають  на території ДНР, готуються до юридичного оформлення таких рішень). Нині вони мають підтримку так званої влади цієї невизнаної республіки і вірять їхнім обіцянками щодо самостійності своєї діяльності.

На сайті Донецької облпрофради розміщено проект Закону Донецької народної республіки «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» (російською мовою), який розроблений відповідно до Конституції (не вказано, якої держави). Законом передбачено право на створення самостійної профспілки за ініціативою не менше 50 осіб. Дія цього закону буде розповсюджуватися не тільки на членів профспілок і профорганізації, які перебувають у межах цієї «республіки», але й тих, хто перебуває за її межами. Проект закону передбачає співробітництво профспілок та профоб’єднань з профспілками інших держав. Підтвердженням цього є розміщення на їхньому сайті матеріалів щодо діяльності Федерації профспілок України (акції протесту, форум профспілок) та всеукраїнських профспілок (металургів, вугільників тощо), а також нормативні документи Уряду України щодо забезпечення прав тих, хто проживає на окупованій території. Проектом Закону передбачено можливість припинення діяльності профспілкових організацій та профоб’єднань шляхом реорганізації або ліквідації.

Враховуючи викладене, слід очікувати створення профспілок з республіканським статусом так званої Донецької народної республіки та створення іншого профспілкового профоб’єднання цієї квазі-держави  (можливо, шляхом реорганізації чи перейменування існуючих).

 

Луганська область

У Луганській області таку робота уже здійснено. Тут проведено профспілкову конференцію обласного профоб’єднання, на якій прийнято рішення про перейменування його на Федерацію профспілок Луганської народної республіки та прийнято статут. Головою Федерації Луганської народної республіки обрано Уразгільдєєва Андрія Миколайовича, колишнього співробітника  Федерації профспілок області. Так звана нова влада залякує людей, а незгодних з її рішеннями – карає. Так, місяць перебував у полоні член Ради ФПУ, голова Луганської обласної організації профспілки працівників освіти і науки.  За цей час головою профспілки працівників освіти обрано сторонню особу. Профспілкові організації всеукраїнських профспілок, що розташовані на цій території, приймають рішення про перехід до профспілок ЛНР та входження до профоб’єднання ЛНР.

Дії всеукраїнських профспілок

           Беручи до уваги, що, за повідомленням Служби безпеки України                   (М. Лубківський), очікується встановлення контролю української влади над цими територіями через 4-5 років, слід визначитися зі структурою своїх профспілкових організацій на територіях, що підконтрольні українській владі відповідно до норм своїх статутів.

Можливі варіанти рішень

№1. Залишити все, як є, очікуючи вирішення конфлікту на рівні держави. Застереження. Можливе звинувачення у співпраці з організаціями, що порушили територіальну цілісність держави Україна.

№2. Бути готовим до того, що частина профспілкових організацій може утворити профспілки квазі-держав (ДНР,ЛНР), але у цілому існуюча структура Профспілки збережена.

При цьому слід надати практичну допомогу організаціям, що розташовані на підконтрольній українській владі території, з відновлення втрачених на окупованій території документів. Здійснити організаційні заходи з об’єднання профспілкових організацій, що розташовані на підконтрольній українській владі території, і створення там (при необхідності) нових структур (об’єднання профспілкових організацій установ певної галузі на території міста, району, селища чи іншої території).

Здійснити заходи з обрання керівних виборних органів організацій профспілки усіх рівнів (у т.ч. районних і обласних) чи введення посади профспілкового представника.

На профспілковій конференції обласної організації (чи організації іншого статусу, яка входять до складу облпрофради) обрати делегатів на міжспілкову обласну профспілкову конференцію, кандидатури до складу виборних органів профоб’єднання (президії та ради), висунути  кандидатуру для обрання керівника профоб’єднання Донецької чи Луганської областей.

Подання змін до реєстраційних органів держави щодо зміни структури Профспілки. Виключення зі своєї структури профспілкових організацій на підконтрольній бойовикам території, якщо вони утворили профспілку чужої держави (республіки).

Звернути увагу на те, що відповідно до законодавства України припинення діяльності профспілкової організації  починається із подання заяв членів профспілки про вихід із профспілки та прийняття рішення про припинення самої профспілкової організації шляхом ліквідації (реорганізації).

Дії  ФПУ

Здійснення організаційних заходів щодо поновлення діяльності профспілкових об’єднань цих областей на територіях, підконтрольних українській владі, підготовка конференції щодо обрання нових керівних органів профоб’єднання.

                 Примірний план покрокових дій профспілок

1 крок

Прийняття рішення Президії Профспілки про проведення протягом листопада-грудня ц.р. звітно-виборної кампанії в профорганізаціях Донецької, Луганської областей.

 

2 крок

Прийняття рішення Президії Профспілки з визначенням дати проведення конференції обласної профспілкової організації (чи з іншим статусом) та установлення норми представництва на ній від нижчих профорганізацій.

 

 

3 крок

Запросити установчі (статутні) документи та печатки від колишнього керівника обласної профспілкової організації, якщо вона перебуває на окупованій території та перетворилася на профспілку іншої держави.

При відмові (або неможливості) отримання таких документів, подання звернення до Державної реєстраційної служби України, територіальних органів Міністерства юстиції України про втрату оригіналів установчих документів обласної організації (рекомендації департаменту правової роботи додаються).

 

 

4 крок

Надання практичної допомоги профспілковим організаціям щодо щонайшвидшого проведення профспілкових зборів, конференцій, висування кандидатур до складу виборних органів вищих(обласної)  профспілкових організацій.

 

5 крок

Оперативне проведення профспілкової конференції обласної профорганізації з обрання виборних органів (президії, ради) та керівника обласної профспілкової організації, обрання делегатів на міжспілкову конференцію обласної ради профспілки

 

6 крок

Проведення реєстрації змін до відомостей у складі керівництва відповідної організації профспілки у встановленому законодавством порядку (рекомендації департаменту правової роботи додаються)

 

7 крок

Оперативне проведення міжспілкової профспілкової конференції обласного профоб’єднання з обрання виборних органів (президії, ради) та керівника обласного профоб’єднання

 

 

8 крок

Проведення реєстрації змін до відомостей у складі керівництва обласного профобєднання у встановленому законодавством порядку

 

Департаменти розвитку

профспілкового руху,

правового захисту

 

 

Додаток 3

до Інформації

 

 

Рекомендації

 

щодо сприяння діяльності профспілковим організаціям, розташованим на території Донецької і Луганської областей

 

1. Керівникам всеукраїнських профспілок та профоб’єднань Донецької і Луганської областей:

-  проаналізувати  стан  та умови діяльності профспілкових організацій усіх рівнів,  визначити  реальні можливості практичної взаємодії, включаючи організаційні та фінансові взаємовідносини;

- враховуючи, що частина первинних, міських та районних організацій  знаходяться в зоні АТО, їх представники не мають можливості брати участь у роботі обласних організацій та об`єднань, а останні з  цих причин не мають умов для повноцінного функціонування,  визначити перелік  профорганізацій, які залишаються у складі всеукраїнських профспілок і територіальних профоб`єднань, та їх оновлену організаційну структуру;

- для координації роботи, посилення взаємодії профспілкових організацій (обласних, районних, первинних) у Донецькій та Луганській областях визначити відповідальних осіб, наділивши їх тимчасовими повноваженнями та правами обласних організацій  і об’єднань, у тому числі щодо проведення звітно-виборної кампанії, представницьких прав в органах влади і роботодавців, взаємодії з іншими громадськими організаціями, до відкриття банківських рахунків тощо;

- вивчити можливості розміщення  робочих органів обласних, окремих міських, районних організацій за новими юридичними адресами на підконтрольній Україні території;

- надіслати звернення до територіальних органів Мін’юсту, Держреєстру  про необхідність видачі дублікатів установчих документів обласних, окремих районних організацій (у разі їх відсутності);

- провести роботу з відновлення втрачених статутних документів, печаток, штампів тощо та забезпечити ведення діловодства обласних і окремих районних організацій, територіальних профоб’єднань;

 

2. Керівництву ФПУ, керівникам всеукраїнських профспілок, територіальних профоб’єднань Донецької та Луганської областей провести з керівниками відповідних облдержадміністрацій робочі зустрічі з питань сприяння відновленню і забезпеченню діяльності профспілкових організацій на територіях, підконтрольних українській владі та відновленню соціального діалогу.

 

3. Заступникам Голови ФПУ, керівникам структурних підрозділів апарату ФПУ забезпечити сприяння та надання консультативної допомоги всеукраїнським профспілкам, територіальним профоб’єднанням та профспілковим організаціям, розташованим на території Донецької та Луганської областей.

 

Додаток 4

до Інформації

 

Рекомендації

про правові засади внесення змін до відомостей про юридичну особу,

які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною відомостей про юридичну особу та(або) у складі керівних органів організацій профспілки, розташованих в окремих районах

Донецької та Луганської областей

 

         Відповідно до статті 2 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» (далі – Закон № 1045) організації профспілки це організаційні ланки профспілки, визначені статутом профспілки, що діють у межах повноважень, наданих статутом та цим законом.

         У зв'язку з ситуацією, що склалася на тимчасово окупованих територіях України деякі організаційні ланки всеукраїнських профспілок прийняли рішення про участь у створенні профспілкових об'єднань на базі існуючих територіальних організацій профспілок на умовах, запропонованих представниками так званих «Луганської народної республіки» та «Донецької народної республіки» (далі – ЛНР, ДНР).

         Згідно статті 1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» (далі – Закон № 1207) тимчасово окупована територія України є невід’ємною частиною території України, на яку поширюється дія Конституції та законів України.

         Статтею 8 Закону № 1045 визначено, що з метою виконання своїх статутних завдань профспілки, їх організації (якщо це передбачено статутом) мають право на добровільних засадах створювати об'єднання (ради, федерації, конфедерації тощо) за галузевою, територіальною або іншою ознакою, а також входити до складу об'єднань та вільно виходити з них. Профспілки, які бажають створити об'єднання профспілок, укладають відповідну угоду та затверджують статут (положення) об'єднання. Права об'єднань профспілок визначаються профспілками, які їх створили, відповідно до цього Закону, а також статутами (положеннями) цих об'єднань. Статус об'єднань профспілок визначається за статусом членів, яких вони об'єднують.

         Частиною 3 статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» (далі – Закон № 755) встановлено, що об'єднання громадян, політичні партії, державні органи та органи місцевого самоврядування, асоціації органів місцевого самоврядування, банки, торгово-промислові палати, фінансові установи (у тому числі кредитні спілки), біржі, інші установи та організації, для яких законом встановлені особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим Законом. У такому ж порядку здійснюється державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу.

         А тому, будь-які об'єднання, утворені профспілками та їх організаціями в тому числі на тимчасово окупованій території України набувають статусу юридичної особи тільки після їх легалізації відповідним територіальним органом Міністерства юстиції України, з моменту внесення відповідних відомостей (змін до відомостей) про таку особу до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців В такому ж порядку відбувається зміна у складі керівних органів організацій профспілки, їх об’єднань.

         Таким чином, будь-які новоутворення та зміни у структурі чи складі керівних органів профспілок, оформлені за іншою, ніж визначено у Законі № 755 процедурою, є недійсними і не створюють правових наслідків.

 

         Разом з тим, втрата зв’язків з окремими організаціями профспілки іноді зумовлює неможливість проведення засідань профспілкових органів відповідного рівня через відсутність на зборах кворуму, визначеного у Статуті профспілки, об'єднання профспілок для відповідного колегіального органу.

         Така ситуація призводить до неможливості прийняття рішень, зокрема про зміну місцезнаходження, статусу, керівника організації, відповідно до вимог законодавства України та Статуту Профспілки.

         За відсутності належним чином оформлених документів організації профспілки позбавляються можливості державної реєстрації відповідних змін до відомостей про юридичну особу, що містяться у Єдиному державному реєстрі, а відтак продовження здійснення статутної діяльності та реалізації прав юридичної особи.

         На даний час у законодавстві України відсутні механізми правового регулювання виходу із зазначеної ситуації.

         Водночас, такі механізми в тому чи іншому вигляді містяться у статутних документах деяких членських організацій ФПУ.

         Згідно зі статтею 14 Закону № 1045 профспілки діють відповідно до законодавства та своїх статутів. Статут (положення) профспілки повинен містити, зокрема організаційну структуру профспілки, повноваження її організацій, виборних органів, порядок формування їх складу.

         Так, у пункті 4.14 розділу 4 Статуту Всеукраїнської профспілки працівників і підприємств торгівлі, громадського харчування і послуг зазначено: «У разі, коли виборний орган організації профспілки будь-якого рівня не виконує або не може виконувати свої статутні обов'язки, зокрема не проводить свої засідання більше 6 місяців, вищий за статусом профспілковий орган вживає заходи по забезпеченню в такій організації профспілки статутних прав членів профспілки, у тому числі призначає Представника профспілки.».

         Відповідно до пункту 7.8. розділу 7 зазначеного Статуту Центральна Рада Профспілки, зокрема виконує по відношенню до профспілкових організацій прямого підпорядкування, організацій, де призначені Представники Всеукраїнської Профспілки функції виборних органів територіальних організацій профспілки, які визначені цим Статутом.

         Таким чином, у розглянутому випадку, виборний орган вищестоящої організації за форс-мажорних обставин набуває прав та повноважень виборних органів територіальних організацій, а відтак може за процедурою, визначеною у Статуті, та в порядку передбаченому законодавством вносити відповідні зміни до відомостей про юридичну особу, необхідні для приведення розбалансованої на тимчасово окупованій території України структури Профспілки у визначений Статутом стан.

 

         Відповідно до частини 15 статті 19 Закону України № 755 У разі втрати оригіналів установчих документів засновники (учасники) юридичної особи або уповноважений ними орган чи особа подає державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заяву про втрату оригіналів установчих документів встановленого зразка (http://www.drsu.gov.ua/show/11447 п.2).

 До цієї заяви додаються:

         - документ, що підтверджує внесення плати за публікацію у спеціальному друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату оригіналів установчих документів (51 грн.);

         - довідка, видана органом внутрішніх справ, про реєстрацію заяви про втрату оригіналів установчих документів.

         Якщо заява про втрату оригіналів установчих документів подається особою, яка згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, державному реєстратору додатково пред'являється паспорт громадянина України або паспортний документ іноземця.

         Якщо документи подаються представником юридичної особи, державному реєстратору додатково пред'являється паспорт громадянина України або паспортний документ іноземця та надається документ, що засвідчує повноваження представника.

         Державний реєстратор має право залишити без розгляду заяву про втрату оригіналів установчих документів, якщо заява оформлена з порушенням вимог, встановлених частинами першою та другою статті 8 Закону № 755, або якщо до заяви не додаються документи, передбачені цією частиною, або якщо до державного реєстратора надійшло рішення суду щодо заборони проведення реєстраційних дій.

         Згідно зі статтею 8 Закону № 755 документи, які відповідно до вимог цього Закону подаються (надсилаються поштовим відправленням або електронним документом) державному реєстратору, повинні бути викладені державною мовою.

         Реєстраційна картка заповнюється машинодруком або від руки друкованими літерами. Якщо документи надсилаються державному реєстратору поштовим відправленням, справжність підпису заявника на реєстраційній картці (заяві, повідомленні) повинна бути нотаріально засвідчена.

         Підпис особи, уповноваженої діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), на реєстраційній картці та заяві про втрату (заміну) документів повинен бути засвідчений відповідною посадовою особою в установленому порядку.

         Установчі документи юридичної особи, а також зміни до них, викладаються письмово, прошиваються, пронумеровуються та підписуються засновниками (учасниками) або уповноваженими особами, якщо законом не встановлено інший порядок їх затвердження.

         Внесення змін до установчих документів юридичної особи оформляється окремим додатком або викладенням установчих документів у новій редакції. На титульній сторінці додатка до установчих документів юридичної особи робиться відмітка про те, що зазначені документи є невід'ємною частиною відповідних установчих документів.

 

         Згідно зі статтею 19 Закону № 755 у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

         Якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення.

         Якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, вносяться у зв'язку із зміною місцезнаходження та/або найменування юридичної особи, утвореної на підставі модельного статуту, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про внесення таких змін.

         Слід враховувати, що всі перелічені реєстраційні дії стосовно професійних спілок, їх організацій вчиняються через Державну реєстраційну службу України та реєстраційні служби територіальних органів Мін'юсту.

         Реквізити* територіальних органів Мінюсту у Донецькій та Луганській областях:

         Головне управління юстиції у Луганській області: вул. 8 березня, будинок 1, м. Сєвєродонецьк

тел./факс (06452) 4-49-05

E-mail: vdk529@uprjust.lg.ua

Web: http://www.uprjust.lg.ua/

         Головне управління юстиції у Донецькій області: вул. Шкадінова, 20. м. Краматорськ, 84333

тел. 063-614-38-74 - з понеділка до п’ятниці, з 09.00 до 16.00.

E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. та Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. .

Web: http://www.justice.dn.ua/

         *Інформація станом на 13.11.2014 р.

 

 

Департамент правового захисту