У Будинку Київських профспілок пройшло жваве обговорення нової системи оплати проїзду в метро і наземному громадському транспорті (включаючи міську електричку і фунікулер), яка повинна запрацювати з 1 січня 2014 року у столиці.
29 жовтня на нараді голів членських профспілкових організацій Київської Міськпрофради цей проект був представлений директором Департаменту транспортної інфраструктури Київської Міськдержадміністрації Євгеном Водовозовим. Він пояснив, що таке Електронний квиток, та ознайомив присутніх з тим, як буде діяти механізм впровадження нового типу проїзного квитка в підземному та наземному пасажирскому транспорті. Начальник управління з питань цінової політики департаменту економіки та інвестицій Міськдержадміністрації Василь Яструбинський розповів про вартість впроваджуваного проїзного квитка для проїзду в підземному та наземному пасажирському транспорті столиці.
Наразі йде розробка методики обрахування вартості проїзду. Розглядаються основні принципи оплати проїзду в європейських містах, наприклад, оплата разового проїзду, оптової поїздки, оплата поїздок за часом, проїзні на місяць/рік, а також туристичні проїзні.
Основним принципом, після зміни технології обрахування вартості, є формування максимально лояльного цінового коридору для оптового користувача. Ситуативний користувач сплачуватиме фіксовану вартість разової поїздки, яка буде доведена до рівня економічно обґрунтованої ціни.
Другим важливим блоком впровадження нової системи оплати проїзду є введення електронного обліку пасажирів. Для цього планується залучити приватного інвестора, який має забезпечити комплекс обладнання для обліку пасажирів, терміналів для продажу засобів оплати за проїзд, а також створити центр для підтримки роботи автоматизованої системи оплати проїзду та обліку пасажирів. Загальна вартість інвестицій складає близько 100 млн. грн. Компенсацією витрат інвестора на створення системи є отримання відсотка від зібраної виручки в міському пасажирському транспорті.
Утім, знадобиться щонайменше півроку для тестової експлуатації системи. Реальний механізм електронного наскрізного розрахунку й діюча система оплат може почати працювати з середини 2014 року.
Передбачається, що перехід від готівкової системи оплати до електронної на 15-30% збільшить дохідність комунального транспорту. Також це дозволить перевізникам оперативно реагувати на пасажиропотоки й оптимізовувати парк. Крім того, чіткий облік пасажирів зменшить залежність комунальних підприємств від субсидій, вони зможуть заздалегідь планувати свій бюджет. Загалом, реалізація цього проекту дозволить підвищити якість обслуговування споживачів, що передбачено завданням Президента України щодо розвитку транспортної інфраструктури.
Представники КМДА надали відповіді на численні запитання учасників наради. У результаті обговорення біло вирішено створити робочу групу з представників Київських профспілок і представників КМДА по питанням розгляду вартості електронного квитка.
ДОВІДКА
Документ з новими цінами вже передали до Кабінету міністрів. Згідно з проектом, вводяться два види квитків - на кількість поїздок і на певний період часу (від одного дня до року).
Також вводиться мінімальна вартість поїздки. При цьому одним квитком можна буде користуватися у всіх видах транспорту (крім маршруток).
Квитки будуть зроблені у вигляді пластикових карт з чіпом, який реагує на турнікети в метро і валідатори (спеціальні пристрої для зчитування інформації) в наземному транспорті, які повинні встановити ближче до зими.
Купити такі квитки можна буде на зупинках, а в переходах і метро з'являться спеціальні термінали, де можна буде купити або поповнити карти.
Зокрема, вводиться тариф " 75 хвилин". Це разовий проїзний квиток, купивши який, пасажир зможе зробити кілька поїздок в наземному муніципальному транспорті і одну поїздку в метро.
При цьому головне - вкластися в 75 хвилин. Відлік часу починається з моменту активізації квитка: коли ви прикладаєте його до турнікету в метро або до валідатора в наземному транспорті.
Якщо на 74 -й хвилині ви встигнете увійти в автобус або метро і прикласти картку, то можете їхати далі, не купуючи новий квиток. Коли термін дії квитка закінчиться, то валідатор або турнікет вам про це повідомить.
Також вводяться і багаторазові проїзні. Це будуть квитки на 10, 20 , 30 ... 100 поїздок в будь-якому муніципальному транспорті, які можна використовувати протягом 365 днів.
Приклавши такий квиток до турнікету, на табло ви побачите, скільки поїздок у вас залишилося. Валідатор вам видасть чек, де вкаже, скільки разів ви ще можете проїхати. У даному випадку рахунок йде на поїздки. Після закінчення кількості поїздок потрібно буде купити новий квиток.
Хочуть ввести і персоналізований проїзний квиток. Це квиток (на кшталт проїзного ) з необмеженою кількістю поїздок - на місяць, три місяці або на рік.
При купівлі такого квитка в пункті продажу вас сфотографують і вже через кілька хвилин видадуть ваш проїзний з фото, так що ви не зможете передати його комусь іншому. Після закінчення терміну квиток можна буде поповнити через термінал (30, 90 або 365 днів).
Можна буде купити квиток і на один, три і сім днів. Цей квиток дає право проїзду без обмеження кількості поїздок на цей час на будь-якому транспорті. Відлік часу ( 24 години, 72 години, 168 годин ) починається в момент першого використання.
Київська міська рада профспілок