Header

 

В Кіровоградський обкомі профспілки працівників освіти і науки України вже стає традицією  раз на рік проводити форуми керівників громадських формувань молодих вчителів. За словами голови обкому профспілки працівників освіти і науки України Світлани Скалько, щороку у 19 школах, 5 клубах, 1 університеті молодих вчителів отримують і фахову, і моральну допомогу близько тисячі освітян – початківців, тобто, роль цих формувань неоціненна. Їх робота –  найближче до молодого вчителя, це щоденна турбота про його адаптацію і професійне зростання. Одна з форм роботи громадських формувань – зустрічі з метою обміну досвідом, новою інформацією.

Оскільки важливого значення на сучасному етапі набуває налагодження системи інформаційного забезпечення діяльності організаційних ланок, підвищення поінформованості членів профспілок, запровадження інноваційних технологій як складової методу самоорганізації особистості, це питання обговорювалося на цьогорічному форумі. «Родзинкою» зібрання став виступ Відмінника освіти України, практичного психолога, автора 70 публікацій на теми педагогічної психології, батьківської та шкільної педагогіки Миколи Аверіна, який презентував навчально-методичний посібник «Метод самоорганізації особистості у школі».

Три десятиліття тому вчительський колектив однієї із сільських шкіл поклав у педагогічний грунт зерно нової в освітньому просторі ідеї самоорганізації особистості. 12 років тривав експеримент. А підштовхнув  автора експерименту до цієї теми випадковий перегляд документального фільму «Сам собі вчитель» про досвід мелітопольських педагогів. Головна фабула фільму – розповідь про звичайну і в той же час незвичайну педагогіку, пов’язану з навчанням учнів самоорганізації особистості, яка є ключем до самопізнання і розвитку. Ідея самоорганізації сколихнула тоді педагогічну громадськість країни, але запровадити її в офіційній педагогіці було непросто. Особливість експерименту полягала у спробі педагогів-новаторів перетворити учня з об’єкта виховання в суб’єкт саморозвитку. Незважаючи на труднощі, сільська школа під керівництвом Миколи Аверіна продовжувала дослідження, які дали гарні результати. Завдяки трансформуванню ідеї самоорганізації особистості і застосуванню його на практиці, школа змогла усунути з навчально-виховного процесу ряд болючих негараздів. Суттєво підвищилася якість навчання, зросла загальна культура, знизилася кількість правопорушень… Це була справді подвижницька праця.

Чому Микола Аверін повернувся до цієї теми? Аби відродити, зберегти і збагатити ідею самоорганізації особистості у навчально-виховному процесі. Виступ автора унікального посібника перейшов у довільне спілкування з аудиторією. Молоді вчителі на одному диханні знайомилися з методом самоорганізації, який у вихованні і підготовці до життя сучасного учня може відіграти значну роль. За допомогою анкетування і цікавих тренінгів лектор демонстрував, як оживити в учневі двигун особистості – самоорганізацію, викликати в ньому усвідомлення своєї значимості, знайти до нього підхід, впливати на формування його характеру і в рухатися на шляху гуманізації педагогічного процесу.

Під час форуму було підбито підсумки конкурсу творчих робіт на тему: «Формула успіху молодого педагога». 15 переможців відзначено Дипломами обкому профспілки. Незважаючи на невеликий досвід роботи, молоді вчителі зуміли вивести власні формули успіху і продемонструвати їх на форумі. Якщо додати до них метод самоорганізації учня, результат буде гарантований.

Особливого звучання цьому, без перебільшення,  цікавому, корисному  і креативному заходу надало залучення до роботи лауреатів обласної профспілкової премії імені Героя Соціалістичної праці І.Г.Ткаченка, послідовника і друга В.О.Сухомлинського, нагороджених за активну участь у навчально-експериментальній, дослідницькій роботі.

Кожен з учасників форуму одержав у подарунок книгу М.О.Аверіна «Метод самоорганізації особистості у школі, переможці конкурсу – флешки, а всі разом – добрий заряд на подальшу творчу роботу.

Цікавість педагогічної громадськості області до цього заходу підтверджує майже 3 тисячі відвідувань сайту обкому профспілки упродовж двох-трьох днів після форуму. Відгуки про метод самоорганізації особистості – якнайкращі.

 

Марія Іванова,

керівник прес-центру ФПО,

сайт ФПО Кіровоградщини