Центральний комітет Профспілки працівників споживчої кооперації України підтримує позицію Федерації профспілок України, яка виступає проти антисоціальних ініціатив Мінфіну та антипатріотичних ініціатив соціально безвідповідальної частини бізнесу.
Про це говориться у листі ЦК Профспілки на адресу ФПУ.
«Водночас пропонуємо пункт 5 викласти в такій редакції: «Тимчасово до 31.12 2015 року змінити ставку оподаткування всіх доходів фізичних осіб з існуючих 15 та 17 % на відповідно 18 та 20 % з направленням цих коштів на відновлення інфраструктури та соціальне забезпечення учасників АТО та сімей загиблих» і далі за текстом, - зазначається у листі. – Пропонуємо також доповнити пропозиції пунктом 6: «Народним депутатам домагатися від Уряду розробки заходів щодо проведення роботи з модернізації найбільш корумпованого газового сектору економіки, виведення з тіні мільйони працюючих, підвищення відповідальності бізнесу перед державою».
Цей лист ЦК Профспілки надійшов у відповідь на заклик В.о. Голови ФПУ Сергія Кондрюка звернутися до народних депутатів України з пропозиціями від профспілок, спрямованими на захист від наступу на права та інтереси людини праці.
У тексті звернення говориться:
«Шановні народні депутати!
Федерація профспілок України просить Вас НЕ підтримувати Урядовий проект Закону України «Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2014 рік" щодо корегування показників (реєстр. № 4308а від 21.07.14).
Цей законопроект містить низку норм, які обмежують трудові права працюючих, погіршують рівень життя та соціального захисту населення та порушують норми Конституції України.
Надання права роботодавцям без згоди та попередження працівників запроваджувати неповний робочий час та відпустки без збереження заробітної плати на не визначений термін, здійснювати заходи з «оптимізації» штатної чисельності працівників, призведе до:
• значного звуження конституційних гарантій прав громадян на працю,
• збільшення проявів корупційних правопорушень,
• дестабілізації на ринку праці,
• зниженню доходів громадян тощо.
На погіршення життєвого рівня та соціального захисту населення спрямовані і норми законопроекту щодо:
• зменшення або скасування стимулюючих виплат, підвищень посадових окладів, зменшення надбавок і доплат, які встановлені у граничних розмірах у бюджетній сфері,
• зупинення дії Закону України "Про індексацію грошових доходів населення",
• обмеження розмірів законодавчо гарантованих соціальних виплат пенсіонерам, чорнобильцям, дітям війни, військовослужбовцям, ветеранам війни, жертвам нацистських переслідувань тощо.
В умовах стрімкого зростання безробіття та запланованої оптимізації чисельності працівників вилучення 2 000,0 млн. грн. із Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та Фонду соціального страхування на випадок безробіття на скорочення дефіциту коштів Пенсійного фонду України призведе до значного погіршення рівня забезпечення допомоги по безробіттю та соціальних послуг.
Прийняття вищезазначених положень:
• суперечить статтям 1, 3, 6, 8, 19, 21, 22, 92, 95 Конституції України щодо неправомірності зупинення законом про державний бюджет України дії інших законів України про надання пільг, компенсацій і гарантій, внесення змін до інших законів України, встановлення іншого (додаткового) правового регулювання відносин ніж передбачено законами України, звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод громадян при прийнятті нових або внесенні змін до чинних законів (відповідно до Рішення Конституційного Суду України (у справі про соціальні гарантії громадян № 1-29/2007) від 9 липня 2007 року № 6-рп/2007);
• порушує статтю 48 Конституції України щодо права кожного на достатній життєвий рівень для себе і своєї сім’ї.
Враховуючи надзвичайно напружену зовнішньополітичну та фінансово-економічну ситуацію в країни профспілки з розумінням ставляться до можливого введення певних тимчасових обмежень у соціально-економічній сфері у разі прийняття відповідного Указу Президента про введення воєнного стану з обов’язковим зазначення вичерпного переліку цих обмежень та строку їх дії. Наразі запровадження особливих правил воєнного стану до прийняття Указу Президента України є передчасним та неконституційним, а економія бюджетних коштів за рахунок зубожіння людини не нормується з намірами держави інтегруватися в європейський простір.
Слід зазначити, що Урядом уже запроваджено заходи жорсткої економії коштів та знято обмеження на зростання цін та тарифів, що призвело до зниження життєвого рівня громадян, підвищення рівня бідності та поставило перед людьми питання про виживання.
У червні ц.р. розмір мінімальної заробітної плати уже на 364 грн. або на 29,9% занижено порівняно з фактичним розміром прожиткового мінімуму для працездатних осіб, скорегованим на податок на доходи фізичних осіб.
Крім цього, за даними Держстату України індекс споживчих цін травня 2014 до травня 2013 року склав 111%, а до кінця року прогнозується на рівні 19%, при цьому номінальна заробітна плата зросла відповідно лише на 5,3%.
Акцентуємо, що автори законопроекту не змогли порахувати «економію» яку мали б дати ущемлення трудових прав, бо з врахування скорочення трудових доходів скоротяться надходження від податків із зарплати, податків від НЕ куплених товарів і послуг, внесків до Пенсійного фонду, зростуть потреби надання бюджетної допомоги малозабезпеченим, зростуть комунальні борги і т.п, - що матиме ефект не економії, а прямих збитків і поглиблення кризи із платоспроможністю національного ринку, нової хвилі безробіття!!!!!!
Федерація профспілок України вважає, що в умовах загострення соціального напруження, підвищення цін та тарифів, стрімкого зростання інфляції та безробіття, замороження державних соціальних стандартів та гарантій прийняття проекту Закону про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2014 рік" щодо корегування показників (реєстраційний номер від 21.07.14 №4308а) у існуючій редакції призведе до посилення протестних настроїв у суспільстві та може послужити детонатором соціальний вибух.
В.о. Голови ФПУ Сергій Кондрюк».
Інформаційно-аналітичний центр ФПУ