Організація літнього дитячого оздоровлення — постійно на контролі Федерації профспілок Рівненської області, адже це одна з передумов забезпечення здоров’я підростаючого покоління, реальна можливість змістовно і з користю провести літні канікули для більшості школярів. І хоч за вікнами зима, підготовку до оздоровчого сезону вже практично розпочато.
Про те, як здешевити путівки, як охопити літнім оздоровленням більший контингент дітей — ці та інші питання розглядалися і членами тристоронньої обласної соціально-економічної ради, до складу якої входять представники облради та облдержадміністрації, роботодавців і профспілок. До цієї великої роботи було вирішено залучити і депутатів місцевих рад, звернувшись до них з листом-зверненням, в якому чітко і конкретно розписаний сам механізм викупу путівок за дольовою участю місцевих бюджетів, і який направлено в усі райони та міста області.
ЛИСТ-ЗВЕРНЕННЯ
до депутатів обласної ради, районних, міських, селищних
та сільських рад
Шановні народні обранці!
Після проведення за I півріччя та 9 місяців 2015 р. засідання територіальної тристоронньої соціально-економічної ради з підведення оперативних підсумків виконання Сторонами зобов’язань Територіальної угоди між Рівненською обласною державною адміністрацією, обласною радою, об’єднанням організацій роботодавців області та Федерацією профспілок області з соціально –економічних питань члени тристоронньої соціально-економічної ради ухвалили рішення рекомендувати Координаційній раді при обласній державній адміністрації розглянути питання щодо оздоровлення дітей і прийняти відповідні рішення з урахуванням пропозицій Сторін та розробити механізм для придбання дитячих путівок в 2016р.
Суть цього механізму в тому, щоб не проводити тендер на закупівлі, а розробити порядок викупу путівок за дольовою участю місцевих бюджетів, профспілкових бюджетів, господарників, батьків та спонсорів.
Як приклад, в минулому році такий механізм використовував Острозький район з дольовою участю профспілки освіти і науки, купуючи путівки в оздоровчому закладі «Корчагінець».
Цей варіант має законодавче підґрунтя, адже на основі Статті 7 Бюджетного кодексу України та статей 61, 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органам місцевого самоврядування надано право самостійно визначати напрями використання бюджетних коштів згідно законодавства України.
Відповідно ж до Закону України « Про оздоровлення та відпочинок дітей» місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування у межах своїх повноважень повинні забезпечувати реалізацію державної політики у сфері оздоровлення та відпочинку дітей, розроблення і виконання відповідних регіональних програм, збереження і розвиток мережі дитячих закладів оздоровлення і відпочинку всіх форм власності, поліпшення їх матеріально-технічної бази .
Зазначимо, що на реалізацію цільових програм з підтримки дитячих оздоровчих закладів, можуть залучатися не лише кошти районного бюджету, а і інших місцевих бюджетів у разі передачі до районного бюджету бюджетних ресурсів у вигляді міжбюджетного трансферту на підставі рішень відповідних місцевих рад, прийнятих кожною із сторін (надавачем та отримувачем), і укладеного договору.
Види міжбюджетних трансфертів між місцевими бюджетами, визначені статтею 101 Бюджетного кодексу України.
У разі , якщо інші місцеві ради приймають рішення про участь у фінансуванні заходів відповідної районної програми, доцільно передавати кошти до районного бюджету з інших місцевих бюджетів (сіл, селищ, міст) у вигляді іншої субвенції (п. 5 ч.2 ст.101). Умови надання та використання коштів таких субвенцій визначаються відповідними договорами сторін (абз.6 ч.2 ст.101).
Ми, члени тристоронньої соціально-економічної ради, звертаємось до депутатів обласної ради, районних, міських, селищних та сільських рад з проханням позитивно вирішити питання оздоровлення дітей і для цього передбачити окремою статтею бюджету, кошти на їх оздоровлення та забезпечити підтримку дитячих закладів оздоровлення, виділивши фінансову допомогу на їх матеріально-технічне забезпечення .
За дорученням членів тристоронньої
соціально–економічної ради,
заступник співголови ради М.А.Рожко