А32

Інформаційно-освітні матеріали щодо профілактики захворюваності та засоби запобігання поширенню COVID-19, проведення часу на свіжому повітрі та співпраця всіх учасників освітнього процесу. 

Про ці та інші поради щодо забезпечення якості дошкільної освіти України в умовах карантину йдеться у рекомендаціях відУкраїнського інституту розвитку освіти (УІРО).

За даними моніторингу ЮНЕСКО, на початку пандемії COVID-19 понад 160 країн, включно з Україною, запровадили загальнодержавні закриття закладів освіти. 

В Україні дитсадки частково відновили свою роботу в червні 2020 року з дотриманням нових правил у роботі, затверджених Міністерством охорони здоров’я.

У липні 2020 року Міністерство освіти і науки України спільно з ЮНІСЕФ за сприяння Інституту освітньої аналітики провело онлайн-опитування керівників, вихователів, батьків, діти яких відвідують заклади дошкільної освіти. Воно було спрямовано на з’ясування стану готовності відновлення освітнього процесу в дитсадках в умовах пандемії, а також наявності ресурсів та інструментарію для організації дистанційного та змішаного навчання.

Методологічним підґрунтям рекомендацій від УІРО стали відповіді респондентів, нормативні документи МОЗ, МОН та Всесвітньої організації охорони здоров’я, а також матеріали, розроблені спільно з ЮНІСЕФ. 

Ключові завдання та кроки для забезпечення якості освітнього процесу в дитсадках в умовах пандемії COVID-19 представники Українського інституту розвитку освіти підготували для керівників, вихователів та батьків або осіб, які їх замінюють.

Зокрема, керівникам закладів дошкільної освіти рекомендують відстежувати й за потреби інформувати засновників про необхідність забезпечення дитсадків у достатній кількості засобами запобігання поширенню COVID-19 – масками, антисептичними та миючими засобами, безконтактними термометрами тощо.

Керівникам дитсадків також радять поширювати інформаційно-освітні матеріали щодо профілактики захворюваності на COVID-19 серед вихователів, батьків та самих дошкільнят. 

Необхідним складником якісного освітнього процесу в умовах пандемії є і моніторинг керівником дотримання протиепідемічних заходів педагогами, батьками та дітьми.

 Вихователям закладів дошкільної освіти УІРО надав, зокрема, такі рекомендації:

·         здійснювати моніторинг стану здоров’я дошкільнят впродовж дня;

·         організувати зворотний зв’язок з батьками дітей;

·         формувати бібліотеку онлайн-матеріалів на випадок змішаного навчання;

·         організовувати час для дошкільнят на свіжому повітрі;

·         допомагати дітям дотримуватись санітарно-гігієнічних та протиепідемічних правил.

Батькам дошкільнят УІРО рекомендує тісно співпрацювати із вихователями, інформувати їх про стан здоров’я дитини,а також сприяти формуванню в них навичок безпечної поведінки загалом та в умовах пандемії зокрема. У рекомендаціях Українського інституту розвитку освіти зібрано більш ніж 20 корисних матеріалів, які допоможуть як батькам, так і вихователям розвивати ці навички у дошкільнят.

Завантажити Рекомендації doshkilnaosvita-metodrekomendatsii.pdf [1,11 Mb][13]

За матеріалами – МОН