Підбиваючи підсумки 2016 року, соціологами проводяться різноманітні дослідження.
Наводимо данні всеукраїнського опитування громадської думки, проведеного Київським міжнародним інститутом соціології (КМІС) щодо рівня довіри населення України до ЗМІ.
2043-м респондентам, які мешкають у 110 населених пунктах усіх регіонів України (крім АР Крим), було поставлено запитання, як часто вони отримують інформацію політичного характеру і з яких саме засобів масової інформації?
Оприлюднені результати дозволяють зробити висновок, що більшість наших співвітчизників у якості джерела інформації довіряють Центральному українському телебаченню і місцевим телеканалам, а також Інтернету і соціальним мережам.
Наводимо таблицю з даними опитування:
Як часто Ви отримуєте інформацію політичного характеру з наступних ЗМІ?
Україна в цілому (у %)
|
Кожен день або майже кожен день |
Кілька разів на тиждень |
Кілька разів на місяць |
Рідше, ніж раз на місяць |
Не дивлюсь (не читаю, не слухаю, не користуюсь) |
ВАЖКО СКАЗАТИ |
Центральне українське телебачення |
64,1 |
23,3 |
3,7 |
1,5 |
6,7 |
0,7 |
Місцеве телебачення (обласне, міське) |
30,1 |
26,1 |
10,4 |
3,8 |
27,2 |
2,4 |
Російське телебачення |
4,0 |
5,2 |
4,0 |
3,0 |
81,2 |
2,6 |
Радіо FM |
13,8 |
16,2 |
7,9 |
3,7 |
56,3 |
2,1 |
Дротове радіо |
4,9 |
4,1 |
2,5 |
1,8 |
84,4 |
2,3 |
Центральні українські друковані видання |
2,8 |
12,8 |
15,1 |
9,3 |
57,3 |
2,8 |
Місцеві друковані видання (обласні, районні, міські) |
2,5 |
20,7 |
18,7 |
8,8 |
47,1 |
2,2 |
Інтернет (сайти, форуми) |
36,1 |
17,0 |
4,3 |
1,3 |
40,1 |
1,2 |
Соціальні мережі (фейсбук, вконтакті, однокласники і т.д.) |
32,7 |
16,8 |
3,7 |
1,1 |
44,0 |
1,6 |
Всеукраїнське опитування громадської думки проводилось методом особистого інтерв'ю мешканців усіх регіонів України (крім АР Крим) за 4-х ступеневою стохастичною вибіркою з квотним відбором на останньому ступені, що репрезентативна для населення України віком від 18 років.
У Луганській і Донецькій областях опитування проводилося тільки на території, що контролюється українською владою.
Статистична похибка вибірки (з імовірністю 0,95 і за дизайн-ефекту 1,5) не перевищує: 3,3% для показників близьких до 50%, 2,8% — для показників близьких до 25%, 2,0% — для показників близьких до 10%, 1,4% — для показників близьких до 5%.
Прес-центр ФПУ