2013-05-31 6 20130601 1171756192

 

Коментар в.о. Голови ФПУ С.М.Кондрюка щодо підсумків засідання Кабінету міністрів України 6 серпня ц.р., у роботі якого він брав участь як представник профспілок.

 

- Цього разу Уряд розглядав не лише поточні проблеми, або черговий секвестр соціальних прав та трудових гарантій. На засіданні обговорювались середньострокові цілі та перспективи розвитку нашої країни. Зокрема, було прийнято рішення про ухвалення Державної стратегії регіонального розвитку на період до 2020 року, розглянуто питання трансформування податкової системи. Нарешті ми вже не будемо плутатись в десятках податків, - їх кількість буде скорочено до дев’яти, що має суттєво спростити бізнесовий та інвестиційний клімат в країні.

Урядом поставлене завдання, щоб наші регіони змагалися між собою у темпах соціально-економічного розвитку та запроваджено нові підходи до визначення рейтингу розвитку регіонів в залежності від соціально-економічних показників. Цілу низку наших ініціатив враховано в цих документах, зокрема, говорячи про рейтинг регіонів, були враховані побажання профспілок по темпах легалізації зарплат і зростанню розміру легальної зарплати. Це, безперечно, є позитивними кроками, які підтримує ФПУ.

Також за нашою пропозицією показники соціально-економічного розвитку регіону будуть доповнені ще таким диференційованим показником як індекс людського розвитку, який розраховується ООН для країн, а наші науковці створили методику його розрахунків для регіонів. Це такий інтегральний показник соціального самопочуття і соціальної оцінки результатів економіки для звичайної людини, що, на наш погляд, також є надзвичайно важливим.

Однак, серйозне занепокоєння у нас визвали урядові ініціативи стосовно змін порядку сплати єдиного соціального внеску, який формує Пенсійний фонд, Фонди страхування на випадок безробіття, на випадок тимчасової втрати працездатності та ін. Уряд кардинально змінює систему нарахування цього ЄСВ і, на жаль, порушуючи норми Генеральної угоди та принципи соціального діалогу, робить це одноосібно, без будь-яких попередніх консультацій з соціальними партнерами і зокрема з профспілками

Ідея зменшення навантаження на фонд заробітної плати для того, щоб легалізувати трудові доходи є досить спірною, ми маємо багато прикладів, коли зменшувались податки, але легалізації зарплат від цього не відбувалось. Це одне, по-друге, зменшуючи ЄСВ, потрібно дати відповідь, а хто буде наповнювати Пенсійний фонд та Фонди соціального страхування. На жаль, на засіданні Уряду відповідь на це запитання була дана не чітка, тому наразі наші фахівці активно прораховують можливі ризики й найближчим часом ми будемо готові подати до Верховної Ради України свої альтернативні пропозиції щодо змін в системі соціального страхування і оподаткування трудових доходів.

І на останок, я хотів би привернути увагу до головного, на мій погляд, недоліку запропонованих Урядом ініціатив, який полягає у тому, що політика дискримінації трудових доходів не тільки не долається, а фактично закріплюється. На трудові доходи, які отримує працівник, податки будуть залишатися знову найвищими з усіх інших податків, зокрема, у порівнянні з податками на так звані пасивні доходи, серед яких є дивіденди від акцій. Як відомо, сьогодні більшість багатих людей не отримують зарплату в звичайному розумінні, а збільшують свої статки за рахунок володіння акціями і отримання дивідендів від них. КМУ планує бути лояльним до цих податків. Ми же, в свою чергу, будемо цілеспрямовано домагатися викоренення дискримінації трудових доходів. Людина, яка заробляє своєю важкою працею вчителя, шахтаря, або водія тролейбуса, повинна знати, що за її легальну працю, їй буде виплачена легальна зарплата без утиску держави у вигляді надмірних податків.

 

Інформаційно-аналітичний центр ФПУ