150px-Flag FPU

 

ІНФОРМАЦІЙНИЙ МАТЕРІАЛ

за підсумками діяльності ФПУ в 2014 році

 

СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ ЗАХИСТ

 

І.У сфері виробничої політики та колективно-договірного регулюванння:

І. З метою захисту економічних інтересів працівників у разі затримки заробітної плати фахівцями Федерації профспілок України розроблено проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення своєчасної виплати заробітної плати». Завдяки ініціативам ФПУ у Верховній Раді України попереднього скликання було зареєстровано три законопроекти, які ґрунтувалися на профспілкових пропозиціях щодо відшкодування працівнику втрат, пов’язаних із затримкою виплати винагороди за працю.

2. З метою введення в Україні принципів оплати праці за галузевою ознакою на законодавчому рівні та поширення їх на всіх суб’єктів господарської діяльності небюджетної сфери ФПУ напрацьовано проекти:

- Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо порядку встановлення мінімальних гарантій в оплаті праці»;

- постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження підвищувальних галузевих коефіцієнтів для визначення мінімальних розмірів ставок (окладів) заробітної плати робітника першого розряду небюджетної сфери»;

- показників підвищувальних галузевих коефіцієнтів.

Зазначені документи були схвалені Президією ФПУ.

3. За наполяганням профспілкової Сторони з метою захисту конституційного права працівників на достатній життєвий рівень в умовах зростання цін на товари і послуги, підвищення комунальних тарифів, девальвації гривні розпочалися переговори із соціальними партнерами щодо можливості підвищення розміру мінімальної заробітної плати у 2015 році та визначення її розміру у 2016–2018 роках.

4. З метою збереження трудових колективів та забезпечення стабільної роботи підприємств було укладено Меморандум про співробітництво між Федерацією роботодавців України та Федерацією професійних спілок України. Для подолання кризових явищ у сфері соціально-трудових відносин було розроблено тактику дій профспілок в умовах кризи, а також заходи з упередження негативних наслідків та запровадження компенсуючих механізмів. У зв’язку з урядовими ініціативами, які порушують трудові права громадян України, було розроблено та надіслано суб’єктам законодавчої ініціативи проект Закону України «Про внесення змін до Закону України про зайнятість населення». Також з метою вирішення нагальних соціально-економічних питань, проведено зустріч представників ФПУ з Міністром економічного розвитку і торгівлі України.

5. Завдяки наполяганню профспілкової Сторони завершено колективні переговори з укладення Генеральної угоди, що розпочалися ще у 2012 році. Наразі розпочато нові колективні переговори, на які профспілкова Сторона вийшла підготовленою і внесла свій варіант проекту Генеральної угоди на новий строк, проте Сторона роботодавців також має напрацьовані пропозиції. Наразі переговори перебувають в активній стадії.

 

ІІ. У сфері бюджетної політики та соціального захисту

 

БЮДЖЕТНА ПОЛІТИКА

 

Завдяки спільним зусиллям членських організацій на чолі з ФПУ вдалося:

1. Не допустити прийняття низки проектів Законів України, що містили антисоціальні та антиконституційні норми, які призвели б до різкого падіння рівня життя населення, звуження законних прав та інтересів громадян, обмеження прав профспілкових організацій. Зокрема йдеться про ініціативи щодо введення «ручного» режиму встановлення оплати праці держслужбовцям, обмеження доплат, допомоги працівникам бюджетної сфери, ліквідації безкоштовної освіти, скорочення шкіл першого ступеня у сільській місцевості та подальшу «оптимізацію» мережі закладів охорони здоров’я, обмеження права територіальних громад на прийняття рішень про реорганізацію та ліквідацію навчальних закладів, скасування видатків на культурно-масову, фізкультурну і оздоровчу роботу; вилучення статті 44 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» тощо.

2. Суттєво пом'якшити окремі економні «антикризові» заходи, запропоновані владою:

         - внесено низку змін до Постанови КМУ від 01.03.2014 № 65 «Про економію державних коштів та недопущення втрат бюджету», чим знято обмеження на встановлення доплат працівникам бюджетної сфери за виконання обов’язків тимчасово відсутніх працівників (зокрема освітянам, медикам, соціальним робітникам, вихователям), можливість заповнення вакантних посад; скасовано заборону на проведення ремонту приміщень, що перебувають в аварійному стані, приміщень навчальних, оздоровчих, санаторно-курортних закладів, ремонт яких проводиться за рахунок коштів спеціального фонду;

         - при здійсненні повторного секвестру Держбюджету–2014 у липні 2015 року вдалось не допустити зупинення дії Закону України «Про індексацію грошових доходів населення», зупинення застосування положення ст. 26 Закону України «Про відпустки» та ст. 32, 56, і 84 Кодексу законів про працю України в усіх сферах діяльності.

3. Домогтися:

- прийняття Постанови КМУ від 25.03.2014 №110, якою передбачено з 01.10.2014 диференціацію між 1–6 тарифними розрядами за ЄТС (тобто певне підвищення в оплаті праці бюджетників).

         Крім того, на розгляд до Верховної Ради України внесено розроблений Федерацією профспілок України законопроект від 25.02.2015 № 2239 «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» (щодо підвищення соціальних стандартів та гарантій), який наразі опрацьовується у парламентських комітетах. Зазначений законопроект у рамках співробітництва внесено до Парламенту народним депутатом України С.М. Капліним.

 

 

 

СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ

 

1. У спільному наказі Мінсоцполітики, Мінекономрозвитку, Мінфіну, Держкомстату, Держкоммолодьспорт України «Про затвердження Змін до Методики обчислення сукупного доходу сім’ї для всіх видів соціальної допомоги» (зі змінами) враховано пропозицію профспілок, що до сукупного доходу сімей (одержувачів) не враховуються суми, які були використані на лікування або подолання наслідків надзвичайної ситуації у розмірі не менше 10 прожиткових мінімумів на одну особу з розрахунку на місяць, за умови документального підтвердження.

         2. Очікує на друге читання рекомендований ВР України для прийняття в цілому законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення рівня соціального захисту ветеранів війни». Законопроект розроблено ФПУ спільно з Українською спілкою ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів).

3. Внесено на розгляд та опрацьовується у парламентських комітетах проект Закону України від 25.02.2015 № 2238 про внесення змін до Закону України «Про прожитковий мінімум» (щодо удосконалення порядку формування розміру прожиткового мінімуму), автори – народний депутат Каплін С.М. та заступник Голови ФПУ Кондрюк С.М.

4. Підготовлено і випущено Бібліотечки голови профкому: «ЖКГ (запитання/відповіді)», «Ключові моменти в оподаткуванні доходів громадян та профспілкових організацій (запитання/відповіді), Брошуру «Соціальний захист громадян (у цифрах і фактах)».

 

ЦІНОВА ПОЛІТИКА  

 

Завдяки спільним зусиллям членських організацій на чолі з ФПУ вдалося:

1. Не допустити прийняття проектів Законів України «Про житлово-комунальні послуги» (від 29.08.2014 № 4563а та від 22.12.2014 №1581), в яких передбачалося запровадження пені за несвоєчасне внесення плати за житлово-комунальні послуги, впровадження вільних цін на послугу з управління багатоквартирним будинком.

2. Суттєво пом’якшити окремі економні «антикризові» заходи, запропоновані владою: вдвічі, проти запропонованого владою, зменшено рівень зростання тарифів на загальнодоступні послуги телекомунікаційного зв’язку (з 28% до 15,5%).

3. Стримати тарифи на послуги поштового зв’язку (проти підвищення на 14,3%).

4. Домогтися в умовах підвищення цін і тарифів, крім субсидій, запровадження додаткового механізму соціального захисту населеннякомпенсації додаткових витрат на оплату комунальних послуг (постанова КМУ від 05.04.2014 № 83). Удосконалення Порядку призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг (постанова КМУ від 06.08.2014 № 409), зокрема, з 1 жовтня 2014 року обов’язків відсоток платежу розраховується індивідуально для сім’ї залежно від рівня доходів);

5. Завдяки принциповій позиції профспілок з 1 травня 2015 року спрощено порядок надання субсидій: призначення субсидії відбуватиметься на підставі лише двох документів – заяви та декларації (скасовується необхідність надання довідок про доходи, у т.ч. й працюючих осіб).

6. За погодженням з профспілками НКРЕКП було збільшено обсяги споживання електроенергії для населення, що проживає у будинках (квартирах), обладнаних в установленому порядку електроопалювальними установками, з 3600 кВт·год до 5000 кВт·год (включно), на які застосовується найнижчий тариф на електроенергію в період з 1 жовтня по 30 квітня (постанова НКРЕКП від 23.10.2014 № 164). З 1 квітня 2015 року зазначена норма НКРЕКП відмінена.

7. Завдяки сприянню ФПУ в червні 2014 року Київською міською радою профспілок укладено Меморандум про співпрацю з Інспекцією з питань захисту прав споживачів у м. Києві.

8. У лютому–березні 2015 року профспілки категорично не підтримали і не дали згоду на підвищення цін і тарифів для населення на природний газ, електроенергію, тепло, послуги поштового зв’язку.

 

ПОДАТКОВА ПОЛІТИКА

 

1. Вдалося пом’якшити податкові заходи, запропоновані владою:

замість запровадження оподаткування кожного квадратного метру житла – від оподаткування звільнено соціальну норму житлової нерухомості.

  1. 2.Вдалося домогтися:

- включення профспілок разом з іншими громадськими об’єднаннями до неплатників податку на прибуток підприємств;

-           збереження існуючих умов в оподаткуванні доходів і виплат профспілок;

-           збереження раніше діючого механізму, передбаченого абзацом «б»               підпункту 138.10.6 попередньої редакції Податкового кодексу України щодо включення до інших витрат звичайної діяльності коштів, перерахованих роботодавцями первинним профспілковим організаціям на культурно-масову, фізкультурну та оздоровчу роботу, з одночасним збільшенням можливостей стосовно виконання роботодавцями такого обов’язку – відтак роботодавцям, які мають річний оборот не більше 20 млн грн., надано право включати до інших витрат зазначені перерахування у повному обсязі.

3. Позитивом є здійснення Урядом певних кроків до запровадження податку на розкіш шляхом підвищення акцизного податку на алкоголь та тютюн на 25%, а також підвищення плати за користування об’єктами національного багатства, так звані «рентні платежі».

З метою надання практичної допомоги членам профспілок випущено Бібліотечку голови профспілкового комітету «Ключові моменти в оподаткуванні громадян та профспілкових організацій» (запитання/відповіді).

 

ІІІ. СОЦІАЛЬНИЙ ДІАЛОГ

 

1. Протягом звітного періоду через «профспілкове сито» пропущено – 1023 проекти актів законодавства. За результатами опрацювання погоджено 709 проектів, до 314 – внесено пропозиції та зауваження.

На засіданнях СПО об’єднань профспілок, зокрема, розглянуто:

-     законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань загальнообов’язкового соціального страхування» (реєстр. № 3803 від 20.12.2013). СПО об’єднань профспілок не підтримав законопроект.

-     законопроект «Про внесення змін до деяких законів України щодо загальнообов’язкового державного соціального страхування» (стосовно вилучення норм щодо фінансування Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності придбання дитячих новорічних подарунків як виплати не страхового характеру). СПО об’єднань профспілок не підтримав зазначений законопроект та запропонував Міністерству соціальної політики України віднайти альтернативні джерела фінансування дитячих новорічних подарунків.

2. Участь постійного представника СПО об’єднань профспілок Осового Г.В. у засіданнях Уряду та Урядових комітетів.

У березні–грудні 2014 року взято участь у 39 засіданнях Уряду, на яких розглянуто 1363 проектів актів законодавства, із них профспілками опрацьовано 237 актів соціально-трудової сфери, до 18 проектів надано пропозиції безпосередньо під час засідання.

Протягом 2014 року представниками профспілок було взято участь у 69 засіданнях Урядових комітетів, у тому числі:

27 засіданнях з питань соціально-економічного розвитку та європейської інтеграції, на яких розглянуто 625 проектів;

21 – з питань гуманітарного розвитку, розглянуто 126 проектів;

6 – з питань оборони, оборонно-промислового комплексу та правоохоронної діяльності, розглянуто 22 проекти;

15 – з питань регіонального розвитку, розглянуто 155 проектів.

3. Продовжувалась тісна співпраця з Комітетом Верховної Ради України з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення. Протягом звітного періоду представники профспілок взяли участь у 12 його засіданнях й надали пропозиції до 52 законопроектів, із яких враховано 21. Зокрема, СПО об’єднань профспілок відреагував на антисоціальні реформаторські законопроекти, підготовлені Урядом, та надіслав свою незгоду фракціям партії «Блоку Петра Порошенка», партії «Народний фронт», партії «Об’єднання «Самопоміч», Радикальної партії Олега Ляшка, партії «Всеукраїнське об’єднання «Батьківщина», комітетам ВР України, а також пакет законопроектів зі змінами та доповненнями до Бюджетного, Податкового кодексів України, оплати житлово-комунальних послуг, про першочергові заходи щодо захисту соціально вразливих громадян від наслідків фінансово-економічної кризи, реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізацію фонду оплати праці, зміну системи регулювання економіки.

Представники СПО об’єднань профспілок взяли участь у засіданнях комітетів ВРУ під час розгляду цих законопроектів. Завдяки спільним зусиллям частково вдалося не допустити прийняття низки норм, якими передбачалося звуження прав та гарантій громадян.

4. До складу Української частини Платформи громадянського суспільства ЄС увійшли Голова ФПУ Осовий Г.В., заступник Голови ФПУ Кондрюк С.М., голова Профспілки працівників будівництва і промисловості будівельних матеріалів України Андреєв В.М.

    

         IV. ОХОРОНА ПРАЦІ

 

   1. За участі технічних інспекторів праці, членських організацій ФПУ знято безпідставні звинувачення з потерпілих у 175 випадках, а у 86 випадках – профспілки домоглися прийняття рішення про зв’язок цих випадків з виробництвом та виплату потерпілим належних відшкодувань.

       2. Професійні спілки рішуче стали на захист державних інспекцій у сфері праці, провели значну роботу задля збереження ефективного обсягу їхніх повноважень. Завдяки активній позиції ФПУ новостворена об’єднана Державна служба України з питань праці була виведена з під дії Закону України «Про засади державного нагляду у сфері господарської діяльності», який обмежував їх діяльність і порушував положення ратифікованої Україною Конвенції МОП № 81 про інспекцію праці у промисловості й торгівлі. Практично у редакції профспілок постановою КМУ від 11.02.2015 №96 затверджено Положення про Держпраці, яким поновлено право на безперешкодне здійснення перевірок дотримання трудових прав.

3. За участі фахівців ФПУ було опрацьовано й узгоджено більш прогресивний проект Державних санітарних правил «Гігієнічна класифікація праці за показниками шкідливості та небезпечності факторів виробничого середовища, важкості та напруженості трудового процесу», які затверджено наказом МОЗ від 08.04.2014 №248 і зареєстровано Мін’юстом 6 травня 2014 року за № 472/25249. Використання нової Гігієнічної класифікації праці при проведенні атестації робочих місць за умовами праці дозволить удосконалити складання Комплексних планів поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища.

4. За кошти Фонду соціального страхування та методичної підтримки ФПУ протягом 2013-2014 рр. пройшли навчання з охорони праці, здали відповідні іспити й отримали посвідчення близько 500 представників профспілок. На базі Академії праці, соціальних відносин і туризму проведено перепідготовку за двотижневою програмою 32 технічних (головних технічних) інспекторів праці профспілок.

 

       V. СОЦІАЛЬНІ ФОНДИ

 

         У сфері соціального страхування:

1. Вдалося вперше за останні роки домогтись підвищення мінімального розміру допомоги по безробіттю від 76,9% до 80% від прожиткового мінімуму для працездатних осіб (23 липня 2014 року). 2 грудня 2014 року було прийнято рішення про подовження дії мінімального розміру допомоги по безробіттю 80% від прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 2015 рік.

2. Профспілки домоглися перерахунку з 1 березня 2014 року щомісячних страхових виплат потерпілим на виробництві відповідно до темпів росту середньомісячної номінальної зарплати у попередньому році на рівні 7,9%.

3. Загалом, зважаючи на всі обставини (анексію АР Крим та АТО на Сході країни), оздоровлення застрахованих осіб і членів їхніх сімей відбулось задовільно, сума фінансування санаторно-курортного лікування зменшилась у 2014 році порівняно з 2013 роком лише на 20%, у той час, коли оздоровлення дітей профінансовано навіть більше ніж у 2013 році – на 8%, або на 33,4 млн грн.

4. Вдалось аргументовано відстояти деякі позиції щодо реформування системи соціального страхування з 1 січня 2015 року, зокрема:

якщо раніше пропонувалось об’єднати три фонди на базі Державного центру зайнятості, тобто створити державний Фонд соціального страхування і усунути профспілки і роботодавців від управління цим Фондом, то прийнятим Законом передбачено створення Фонду соціального страхування як самоврядної організації зі збереженням управління на тристоронній основі представниками від держави, об’єднань профспілок і роботодавців. Фонд створюється на базі ліквідованих Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та Фонду соціального страхування від нещасних випадків.

Проектом Закону передбачалось по 5 представників від кожної сторони, але завдяки аргументованій позицій профспілок було збільшено кількість представників від кожної сторони до 7 осіб. Повноваження з призначення та звільнення директора виконавчої дирекції Фонду залишено за правлінням Фонду.

Законопроектом передбачалось зменшити розміри оплати лікарняних листків з існуючих 60%, 80% і 100%, залежно від тривалості страхового стажу, до 50%–80%, проте завдяки наполегливій позиції профспілок прийнятими змінами зменшено розміри допомоги лише працівникам, які мають стаж роботи менше 3 років (50 % замість раніше існуючих 60%), та працівникам, які мають стаж роботи від 5 до 8 років (70% замість раніше існуючих 80%).

ФПУ продовжує роботу щодо фінансування за рахунок коштів соціального страхування санаторно-курортного лікування працівників і членів їхніх сімей, часткового фінансування санаторіїв-профілакторіїв, оздоровлення дітей.

Фінансування дитячих спортивно-юнацьких шкіл передано на бюджети місцевих бюджетів.

У сфері пенсійного забезпечення:

1. Разом з Мінсоцполітики було погоджено Закон «Про внесення змін до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (щодо удосконалення пенсійного забезпечення), згідно з яким пропонується подовжити до 1 січня 2022 року термін дії норм, що регулюють питання дострокового пенсійного забезпечення непрацюючих жінок при досягнення ними 55-річного віку та використання при обчисленні пенсій заробітку за будь-які 5 років підряд до 1 липня 2000 р. У січні 2015 року зазначений Закон було прийнято парламентом. Зараз він знаходиться у Верховній Раді на повторному розгляді з пропозиціями Президента України.

2. Протягом тривалого часу зберігався великий розрив між розмірами пенсій, які призначаються на загальних підставах та за «спеціальними» законами. Внаслідок внесення законодавчих змін упродовж минулого року розмір «спеціальних» пенсій поступово зменшився з 80 до 70 відсотків заробітку (доходу), а з 1 січня 2015 р. – до 60 відсотків заробітної плати (доходу), на чому наполягали Федерація профспілок та членські організації.

3. При розгляді Верховною Радою України Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення» вдалося не допустити прийняття норм щодо «замороження» показника середньої заробітної плати в країні для обчислення пенсій, який мав застосовуватися з 2016 року.

      

       VI. ПРАВОВИЙ ЗАХИСТ

 

         1. Членськими організаціями ФПУ розгорнуто масштабну правозахисну роботу, постійно зростає кількість правових інспекторів праці у штаті профспілок, профорганізаціями всіх рівнів надано консультації 226 475 членам профспілок та 61 363 профспілковим організаціям. Складено 4985 позовних заяв, здійснено представництво інтересів у судах 1913 працівників. Задоволено на користь працівників 2 522 судових рішення, частина з яких стосувалася невиплати заробітної плати, присуджено до стягнення 21, 5 млн грн.

         2. За результатами перевірок порушень трудового законодавства притягнуто до відповідальності 745 посадових осіб-управлінців, з яких до 8 керівників підприємств застосовано статтю 45 КЗпП України (розірвано трудовий договір на вимогу виборного органу первинної профспілкової організації).

       3. Правозахисна робота ведеться у тісній співпраці фахівців ФПУ та членських організацій. Так, за результатами опрацювання звернення голови Профспілки працівників зв’язку України Стародуба М.М. та голови ППО Концерну РРТ (м. Київ) Гулька В.М. про порушення керівництвом Концерну РРТ профспілкових прав надіслано відповідну інформацію до Генерального секретаря МКП Шарон Барроу та Голови Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України.

         За дорученням Прем’єр-міністра України проведено службове розслідування. На підставі наказу Адміністрації Держспецзв’язку від 06.02.2015 № 48 «Про заходи щодо управління Концерном РРТ» генерального директора РРТ відсторонено від виконання обов’язків, а на підставі розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.02.2015 № 126-р – звільнено з займаної посади.

       4. За ініціативою ФПУ створено тристоронню робочу групу за участю представників Держпраці та Держгірпромнагляду та підготовлено проект Положення про об’єднану Державну службу України з питань праці, до якого включено норми, що відповідають вимогам Конвенцій МОП № 81 і № 129 стосовно безперешкодного доступу державних інспекторів праці до об’єктів перевірки. Положення затверджено Урядом і застосовується у практичній роботі.

       5. На вимоги ФПУ Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізацію фонду оплати праці»:

  • з січня 2015 року державний нагляд у сфері праці виведено з-під обмежень, встановлених Законом України «Про засади державного нагляду (контролю у сфері господарської діяльності»;
  • внесено зміни до ст. 41 «Порушення вимог законодавства про працю та про охорону праці» Кодексу України про адміністративні правопорушення, які передбачають посилення відповідальності роботодавців за такі порушення.

Таким чином, завдяки наполегливій і послідовній роботі профспілок при підтримці МОП в Україні відновлюється належний державний нагляд за дотриманням законодавства про працю і охорону праці, створюються умови для співпраці між інспекціями праці та громадськими інспекторами профспілок.

       6. Робота в 2014 році показала, що позитивних результатів профспілки можуть досягти передусім за рахунок консолідації зусиль лідерів і членів виборних профспілкових органів усіх рівнів, розширення потенціалу правових інспекцій у поєднанні з залученням широкого поля профактивістів, а також тісної співпраці з державними інспекціями праці.

  

                VII. ОРГАНІЗАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

 

1. Напрацьовано проект Стратегії модернізації ФПУ, її членських організацій.

 

2. Підготовлено Українсько-датський навчальний проект із фінансуванням 450 тис. євро.

 

3. Вдалося не допустити звуження кола осіб, які отримують стипендію та скорочення її розміру для студентів вищих навчальних закладів, а також збереження їм безоплатного проїзду в міському та приміському транспорті.

 

4. Збільшено з 60 до 80 млн грн. частку фінансування молодіжного житлового будівництва за рахунок бюджетних коштів. Досягнуто фінансової підтримки на 2015 рік щодо часткової компенсації кредитів для молоді – 49,3 млн. грн., збільшення стат. Капіталу Держфонду СМЖБ-38,0 млн. грн., здешевлення іпотечних кредитів доступного житла на 93, 25 млн.грн.

 

5. Вдалося частково відстояти фінансування за рахунок Держбюджету ДЮСШ, які до цього отримували часткове фінансування від Фонду соцстраху.

 

6. Очікується надходження 4 тис. євро від Датської профспілки 3F на відновлення діяльності профоб’єднань Донецької та Луганської областей.

 

7. ФПУ звернулася з пропозиціями щодо фінансування дитячого оздоровлення в 2015 році до Уряду і ВР України.

 

8. Видано Бібліотечку голови профспілкового комітету «Звіти і вибори в організаціях профспілок».

 

9. Узагальнено і підготовлено матеріал про «Послуги профспілок» в розрізі ФПУ, галузевих профспілок, територіальних профоб’єднань, обласних, міських, районних та первинних ланок профспілок.

 

10. Підготовлено та скеровано органам влади України, громадським організаціям та міжнародним організаціям профспілок аналітичні матеріали «Профспілки і громадянське суспільство».

 

11. Забезпечення проведення низки організаційних заходів ФПУ, форумів, протестних акцій.

 

         VIII. ІНФОРМАЦІЙНА РОБОТА

 

         Після пожежі в Будинку спілок, під час якої втрачено весь інформаційно-технологічний потенціал, практично з нуля вдалося налагодити інформаційну роботу: за декілька днів було запущено Офіційний веб-портал ФПУ на нових ресурсах, були заново створено інформаційні бази даних для здійснення комунікацій зі ЗМІ, веб-сайтами членських організацій, поновлено інформаційну базу «Профтелеграф».  

2. За умови обмеженості фінансових і технологічних ресурсів задіяно безкоштовні інформаційні ресурси і сервіси в мережі Інтернет.

3. Розгорнуто активну роботу щодо наповнення сторінки ФПУ в соціальних мережах FACEBOOK і TWITTER.

4. Вперше технологічно підготовлено засідання Президії ФПУ в режимі реального часу через систему «Укртелеком», а також відпрацьовано технологію та розміщено на ресурсах ЮТУБ 47 відеороликів.

5. Надано розгорнуті інтерв’ю телеканалам «Україна», ICTV, «ЕРА», «Рада». Активно використовується радіо «ЕРА», «Радіо Київ».

6. З питання відродження Будинку профспілок проведено прес-конференцію в агенції «Укрінформ», «Главком», в адміністративній будівлі ПрАТ «Укрпрофоздоровниця». Надано ексклюзивні інтерв’ю Голови ФПУ Осового Г.В. телеканалам «Інтер», «1+1», «5 канал», «Україна», «24», провідним інформагенціям Інтерфакс і УНІАН.

 

АКЦІЇ ПРОТЕСТУ

7 жовтня проведено Всеукраїнський форум профспілок «За гідну працю і добробут людини».

15 жовтня відбулась попереджувальна акція протесту – пікетування Будинку Уряду. Понад 1 тис. профспілкових активістів вийшли під гаслами: «Роботу, заплату, гідне життя!», «За соціальний діалог».

23 грудня під Верховну Раду України вийшли понад 10 тис. спілчан проти урядової політики «затягування пасків», скорочення державних витрат у Держбюджеті–2015 більше ніж на 26 млрд грн., з яких більша половина припадає на соціальну сферу, а саме 16 млрд грн.

 

         ВЗАЄМОДІЯ З ПОЛІТИЧНИМИ СИЛАМИ

1. Президія Федерації профспілок України 23 грудня 2014 року прийняла постанову «Про взаємодію ФПУ з новообраним складом Верховної Ради України та позицію ФПУ щодо участі у виборах до органів місцевої влади».

2. Проведено комунікативні заходи щодо підписання Меморандуму про співпрацю з депутатськими фракціями: партією «Блок Петра Порошенка» і політичною партією Всеукраїнського об’єднання «Батьківщина», проведено робочу зустріч із керівництвом Політичної партії «Об’єднання «САМОПОМІЧ» , під час якої досягнуто домовленості про співпрацю. Народні депутати фракції «Самопоміч» підтримали позицію ФПУ щодо недопущення прийняття проекту Закону України «Про житлово-комунальні послуги» в нинішній редакції. Депутати ВГО «Батьківщина» не підтримали обмеження при виплаті пенсій працюючим пенсіонерам, підвищення пільгового пенсійного віку для жінок та збільшення страхового стажу.      

      

     IX. ЮРИДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОРПОРАТИВНИХ ПРАВ ФПУ

1. Проведено перший етап робот, пов’язаний з вивезенням сміття, демонтажем аварійних перекриттів, експертного обстеження Будинку спілок, проводяться відновлювальні роботи.

2. Розроблено «Стратегію управління профспілковим майном та використання його в інтересах людини праці».

3. Найбільш значимим є доведення в суді правомірності права власності на санаторії «Україна» та «Дубки» і безпідставності позовних вимог прокуратури, за результатами яких Київський апеляційний господарський суд, незважаючи на практику Верховного Суду України, 21.01.2015 прийняв постанови про відмову прокуратурі у позовних вимогах. Проводилися пікетуваннях Верховного суду України та прес-конференції щодо ситуації, яка склалася навколо профспілкового майна. Завдяки тиску профспілкових організацій та громадськості, представники ГПУ відмовилися від заяви про перегляд справи у Верховному Суді України стосовно майна Будинок профспілок Чернігівської області.

 

X. МІЖНАРОДНА РОБОТА

 

1. Міжнародна профспілкова солідарність

У відповідь на звернення ФПУ з заявами про підтримку територіальної цілісності та миру в Україні виступили МКП, Європейська конфедерація профспілок, Пан’європейська регіональна рада профспілок, глобальні профспілки, зокрема Інтернаціонал громадського обслуговування.

У зв’язку з випадками втручання в роботу ФПУ у своїх зверненнях до Президента України П. Порошенка та Голови Верховної Ради України                  О. Турчинова МКП, ЄКП і ЄФПГО засудили усі антидемократичні та антипрофспілкові дії.

ЄКП та ПЄРР повністю підтримали вимоги Всеукраїнського форуму профспілок «За гідну працю і добробут людини», який відбувся 7 жовтня у Києві, та Всеукраїнської попереджувальної акції протесту профспілок 15 жовтня.

На відбудову Будинку профспілок на рахунок благодійного фонду «Відродження Будинку профспілок» надійшло понад 500 тис. грн. від міжнародних організацій, на спеціальному рахунку ЄФПОО зарезервовано 50 тисяч євро, які будуть надіслані після узгодження проекту відбудови Будинку.

2. Співпраця з міжнародними профоб’єднаннями та національними профцентрами

Представники ФПУ взяли участь у засіданні статутних органів ПЄРР/МКП, регіональних семінарах і зустрічах ПЄРР/МКП – усього у 10 заходах. Також представники ФПУ взяли участь у чергових з’їздах Всепольського об’єднання профспілок і Білоруського конгресу демократичних профспілок.

Спільно з Об’єднаною федерацією робітників Данії напрацьовано проект «Профспілковий органайзинг» на 2015–2017 роки, яким передбачено проведення досліджень, всеукраїнських конференцій, навчальних семінарів, підготовку 60 фахівців з органайзингу, публікацію агітаційних та інформаційних матеріалів.

3. Співпраця з ООН, МОП та міжнародними фінансовими установами

Голова ФПУ Г. В. Осовий взяв участь у роботі 52-ї сесії Комісії соціального розвитку Економічної і соціальної ради ООН, а у червні – щорічної сесії Міжнародної конференції праці. Відбулася низка зустрічей з очільниками МБП та зарубіжних національних профцентрів Молдови, Німеччини, Франції, Бельгії.

Підготовлено подання до МОП з метою гарантування державного захисту законних прав працюючих громадян на працю, життя і здоров’я у зв’язку з прийняттям Законів України «Про внесення змін в деякі законодавчі акти України щодо обмеження втручання в діяльність суб’єктів господарювання» і «Про основні принципи державного нагляду (контролю) у сфері господарчої діяльності». У липні 2014 року було надаслано подання Міжнародній організації праці щодо дій МВФ.

4. Співпраця з неурядовими організаціями

ФПУ в рамках СПО профспілок виступила із заявою щодо участі в діяльності Національної платформи громадянського суспільства в рамках Угоди про асоціацію між Україною та ЄС. У результаті проведених переговорів ФПУ ввійшла в число учасників української частини Платформи.

 

Інформаційно-аналітичний центр ФПУ