65884

 

Спільний представницький орган об'єднань профспілок висловлює глибоку занепокоєність у зв’язку із соціально-економічною кризою, що охопила країну та дедалі поглиблюється, а запровадження низки соціальних і трудових обмежень підвищує й без того високу напругу в суспільстві. Про це наголошується у листі до Кабінету Міністрів України, що було ухвалено 31 березня під час засідання СПО об’єднань профспілок.  

 

У листі зазначається, що результати соціально-економічного розвитку України у 2014 році та його стан у перші три місяці 2015 року засвідчили, що старт реальних економічних реформ у країні так і не відбувся. СПО об’єднань профспілок вкотре наголошує, що труднощі соціального, економічного, а зрештою й політичного, характеру не повинні перекладатися на плечі легально працюючих громадян, які найбільше потерпають через штучно занижену оплату праці, зростаючу затримку з виплати зарплат, переведення на скорочений робочий тиждень, масові звільнення, податковий утиск трудових доходів і пенсій, згортання соціальних програм тощо.

«Враховуючи, що питання, порушені в неодноразових зверненнях СПО об’єднань профспілок, по суті Урядом не були вирішені, конструктивний соціальний діалог не відбувається, а в суспільстві все більше зростають протестні настрої, застерігаємо, що нерозв’язання проблем у соціальній сфері може стати каталізатором неконтрольованих масових акцій протесту, - говориться у листі. - З метою недопущення соціального вибуху та забезпечення виконання положень чинної Генеральної угоди СПО об’єднань профспілок наполягає на невідкладному вирішенні таких Вимог профспілок:

1. Забезпечити реалізацію конституційного права (ст. 43 Конституції України) на працю – зупинити зростання безробіття та забезпечити розширення легальної зайнятості, зокрема серед молоді.

2. Поновити конституційне право (ст. 43 Конституції України) на своєчасне отримання винагороди за працю – погасити заборгованість з виплати заробітної плати в повному обсязі, в тому числі:

- на економічно активних підприємствах державної форми власності;

- працівникам економічно неактивних підприємств та підприємств-банкрутів.

3. Забезпечити дотримання права працюючих на достатній життєвий рівень (ст. 48 Конституції України) – підвищити з 1 липня, 1 грудня 2015 року розміри прожиткового мінімуму, мінімальної заробітної плати та посадового окладу (тарифної ставки) працівників першого тарифного розряду Єдиної тарифної сітки з метою компенсації їх інфляційного знецінення у 2014-2015 роках.

4. Забезпечити проведення індексації грошових доходів населення з метою забезпечення ефективного захисту трудових доходів, пенсій, соціальних допомог та страхових виплат в умовах високого рівня інфляції.

5. Припинити практику внесення змін до законодавства, спрямованих на обмеження прав застрахованих осіб у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування та пенсіонерів, поновити санаторно-курортне лікування працівників та оздоровлення дітей як ефективного засобу профілактики захворювань і збереження трудового потенціалу нації.

Відновити з 1 січня 2016 року соціальні права та соціальні гарантії працівників, пенсіонерів, чорнобильців, дію яких призупинено у 2015 році.

6. Не допускати практики ухилення від процедур, під час розроблення проектів законів України та інших нормативно-правових актів у сфері соціальних, економічних, трудових відносин, визначених п. 6.3 та додатком 4 Генеральної угоди на 2010-2012 роки, а у разі виявлення розбіжностей з означених питань обов’язково проводити консультації з метою прийняття взаємоприйнятного рішення.

З метою обговорення шляхів реалізації Вимог профспілок наполягаємо на проведенні зустрічі керівника Уряду зі Спільним представницьким органом репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок на національному рівні.

Просимо надати відповідь у 10-ти денний термін.

У разі неотримання відповіді або повної чи часткової відмови у задоволенні вимог СПО об’єднань профспілок буде вимушений діяти відповідно до Закону України «Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)».

 

Текст листа додається.

 

Інформаційно-аналітичний центр