0a268b55c16ca74a7b8e9e5fab7e6

Після кількох місяців хаосу багато хто, зокрема на фінансових ринках, здається, вітав відносну стабільність уряду Ріші Сунака.

 

Нова адміністрація прагне представити себе спокійною, серйозною і готовою об'єднати країну, що різко контрастує з недовговічним урядом Ліз Трусс, натхненним Тафтон-стріт. Однак Сунак зібрав крихку коаліцію, щоб здобути лідерство, і якщо він хоче відійти від попереднього уряду, то має продемонструвати, хто в його адміністрації командує.

Великою перевіркою нового напрямку уряду стане те, чи буде він дотримуватися законопроєкту про збереження законодавства ЄС (скасування та реформа). Це не просто прибирання приміщень після Brexit; це головний акт для багатьох британських правих, особливо для прихильників "Британії без ланцюга". Brexit не буде завершено, поки Європейська дослідницька група не доб'ється свого, скасувавши багато з таким трудом завойованих прав на робочому місці, прав споживачів та екологічних прав. Законопроєкт ставить їх усі під загрозу.

Передумови законопроєкту оманливо прості. По-перше, він встановлює за замовчуванням, що більшість законів Великої Британії, ухвалених у ЄС, автоматично втратять чинність наприкінці 2023 року. По-друге, законопроєкт наділяє міністрів Великої Британії (а в деяких галузях - і децентралізовані органи влади) повноваженнями скасовувати, переформульовувати, замінювати, оновлювати або відкладати закінчення терміну дії законодавства ЄС за замовчуванням на підставі нормативного акту - процес, який практично не потребує парламентської перевірки або дебатів.

Розгляд та ухвалення виваженого рішення щодо такої кількості складних законодавчих актів у термін до 2023 року, безумовно, є неможливим. Це відбувається на тлі вже наявної нестачі кадрів у цивільній службі та проблем із робочим навантаженням, які, ймовірно, поглиблюються загрозливим скороченням витрат. Екологічні групи зазначають, що чиновники Департаменту довкілля та сільського господарства матимуть лише один день для роботи над кожним законодавчим актом, включно з вихідними та банківськими святами.

Це повертає нас до крихкої коаліції прем'єр-міністра. Мало хто очікує, що наступні два роки будуть легкими. Бурхлива криза вартості життя, підстьобнута необдуманими рішеннями його попередника, безсумнівно, призведе до подальшої турбулентності всередині розділеної Консервативної партії. Хоча були деякі припущення, що цей законопроєкт може бути скасовано, навіть у найпоміркованіших міністрів буде спокуса кинути червоне м'ясо, щоб заспокоїти екстремістів - особливо враховуючи, що багато хто мріятиме про те, щоб стати лідером, якщо Сунак зазнає невдачі. З огляду на те, що підвищення податків, яке наближається, є глибоко "неконсервативною" політикою, використання цього законопроєкту для урізання прав стане особливо привабливим варіантом торгу, почасти тому, що це можна зробити без голосування.

Одна з надій тих, хто прагне зберегти і поліпшити права трудящих, може полягати в тому, що прогресивна адміністрація, яка приходить, зможе використовувати ці повноваження для значного поліпшення прав і захисту. Однак нинішній уряд спробував перекрити цей шлях, включивши пункт, згідно з яким перегляд або заміна законів ЄС не повинні "збільшувати нормативний тягар". Це визначається як: "фінансові витрати; адміністративні незручності; перешкода для торгівлі або інновацій; перешкода для ефективності, продуктивності або прибутковості".

Проведений урядом аналіз законодавства ЄС, що зберігається, виявив сотні законодавчих актів, причому найбільше їх припадає на такі сфери, як рибальство, стандарти транспортних засобів, екологічні податки, охорона здоров'я та безпека. Як профспілкові активісти ми часто говоримо про слабкість британської системи захисту зайнятості. І ми маємо на це право: Велика Британія постійно відстає від інших країн з порівнянною економікою з таких питань, як оплата лікарняних, святкові дні та захист позаштатних працівників. Однак багато хто з нас також пам'ятає, яким було життя до вступу Великої Британії до Європейських співтовариств на початку 1970-х років.

Ми не повинні сприймати як належне права, які у нас є, і ми повинні пробудити інших до ідеології, яка лежить в основі цього фанатизму щодо скасування регулювання. Члени Prospect, які працюють у таких галузях промисловості, як енергетика, критично важливих з погляду безпеки, глибоко занепокоєні потенційною втратою законодавства з охорони праці та техніки безпеки, натхненного ЄС, яке підтримує їхню впевненість у тому, що вони безпечно повертатимуться додому з роботи щодня.

За даними Бібліотеки Палати громад, "більшість захисних заходів трудового законодавства Великої Британії містяться в нормативних актах, першопочатково прийнятих відповідно до розділу 2 (2) Закону про Європейські співтовариства". До них належать, зокрема: Положення про робочий час; правила TUPE; Положення про агентських працівників; Положення про працівників, зайнятих неповний робочий день (запобігання менш сприятливому поводженню); Положення про інформацію та консультації з працівниками; Положення про відпустку у зв'язку з вагітністю та пологами і відпустку для догляду за дитиною; Положення про відпустку для догляду за дитиною і усиновлення.

Крім того, існує важливе прецедентне право з питань рівної оплати праці, яке в деяких випадках забезпечує надійніший захист, ніж Закон Великої Британії про рівність 2010 року. Не буде перебільшенням сказати, що все це може опинитися під загрозою.

У маніфесті консерваторів на 2019 рік не було згадки про надання таких широких повноважень міністрам. Це законопроєкт без мандата, про що новий і необраний прем'єр-міністр має знати - жоден із них не був перевірений біля виборчих урн. Усе, що було сказано в останньому маніфесті, це: "Оскільки ми покінчимо з верховенством європейського права, ми будемо вільні в розробці законодавства і нормативних актів, які підтримують високі стандарти, але працюють якнайкраще для Великої Британії".

Одним із головних аргументів кампанії "За вихід" була необхідність відновлення суверенітету парламенту. Цей суверенітет небезпечно підривається цим законопроєктом, який передає величезні повноваження від парламенту до виконавчої влади.

Отже, що ми можемо зробити з цим законопроєктом? Ми маємо здійняти про нього набагато більше галасу і показати всю небезпеку, що виходить від нього. Це не просто нудна формальність. Ми не можемо покладатися на те, що політики в парламенті самі зроблять те, що необхідно. Ми повинні використовувати наш колективний голос, щоб переконати їх зробити це. Ми можемо звернутися до тих правих, які стурбовані парламентським суверенітетом і перевіркою, а також до опозиції.

Не йдеться про скасування результатів референдуму. Насправді, всі політики мають розуміти, що проти цього законопроєкту є голоси. Тому що якщо вони хочуть домогтися результатів референдуму, найкращих робочих місць у більшості регіонів країни і парламентського суверенітету, то цей законопроєкт - саме той спосіб, який не підходить для цього. Зупинка цього законопроєкту може стати частиною формулювання бачення кращої, більш справедливої Британії - де наші права захищені, і набагато більша кількість із нас має право голосу. Передаємо вам слово, пане Сунак.

Автор:

Майк Кленсі - генеральний секретар організації Prospect

Джерело: https://labourlist.org/2022/11/unions-and-mps-must-unite-to-stop-the-retained-eu-law-bill-and-save-our-rights/