Новини Європейської федерації профспілок громадського обслуговування (ЄФПГО), листопад 2023 рік.
У цьому випуску Новин Європейської федерації профспілок громадського обслуговування (ЄФПГО): європейські роботодавці припиняють переговори про дистанційну роботу, підживлюючи наратив ультраправих.
27 листопада, після більш ніж року переговорів, ЄКП та міжгалузеві роботодавці поінформували Європейську комісію, що вони не змогли досягти згоди щодо дистанційної роботи та права на відключення. Роботодавці заявляють, що справа знаходиться в Комісії, а ЄКП закликає до законодавчих дій.
Хоча SGIEurope, яка представляє роботодавців державного сектору, була готова поставити угоду на голосування, ні BusinessEurope, яка представляє великих приватних роботодавців, ні SMEUnited, яка представляє малі та середні підприємства, не заявили, що можуть підтримати угоду. І жодна з них не надала жодних роз’яснень щодо питань, які викликають занепокоєння.
Це загрожує стати смертельним ударом по міжсекторальному соціальному діалогу з роботодавцями приватного сектору, які не бажають брати на себе відповідальність за поліпшення умов праці по всій Європі. Вони не бачать ролі європейських інституцій у прийнятті законів у цій сфері, стверджуючи, що це є національною відповідальністю. За дивним збігом обставин, це саме той підхід, якого дотримуються ультраправі в Європейському парламенті. Вони заперечують, що існує роль європейського рівня. Аналіз, проведений бельгійськими профспілками, показує, що група ID в ЄП, до якої входять такі ультраправі партії, як голландська PVV, французька RN, італійська Lega та німецька AfD, голосує проти соціального законодавства, такого як директиви про прозорість оплати праці та адекватну мінімальну заробітну плату. BusinessEurope також виступає проти цих законодавчих актів, відмовляється вести переговори щодо них і, по суті, хоче створити внутрішній ринок без необхідного балансу справедливої європейської системи трудових відносин.
Для профспілок це має стати приводом для роздумів про те, що приватні роботодавці не є нашими партнерами у побудові соціальної Європи. Ми знаходимося по різні боки в цій дискусії з роботодавцями, які прагнуть необмеженого капіталізму з нерегульованою конкуренцією, що підживлює гонку на дно.
Наша стратегія повинна бути зосереджена на тому, як ми чинимо тиск на роботодавців з метою побудови соціальної Європи, в тому числі за допомогою страйків. Це означає більше, ніж політична стратегія, заснована на надії на позитивну конфігурацію політичних сил у Парламенті та Комісії. Тут буде над чим замислитися, включаючи вимогу до Комісії покласти край привілейованому доступу BusinessEurope до комісарів та чиновників Єврокомісії. Ми не прагнемо бізнес-Європи.
Угода з центральним урядом про цифровізацію
Наразі ЄФПГО очікує запрошення від Комісії для обговорення імплементації Європейської галузевої угоди про цифровізацію, досягнутої між профспілками та роботодавцями в центральних органах влади. Минуло вже більше року з того часу, як ми звернулися з проханням про законодавчу імплементацію цієї угоди за підтримки національних міністрів. Однак Комісія відклала це на потім, щоб дочекатися результатів міжгалузевих переговорів.
Наша угода охоплює широке коло питань, окрім дистанційної роботи та права на відключення. Вона включає, наприклад, способи вирішення проблеми використання штучного інтелекту на робочому місці – тему, яка обговорювалася в робочій групі в Європейському соціально-економічному комітеті 20 листопада. Якщо Комісія заблокує цю галузеву угоду між ними та роботодавцями приватного сектору, вона фактично вб’є соціальний діалог, передбачений Договором. Обіцяний Президентом Комісії фон дер Ляєн саміт з питань соціального діалогу, запланований на початок 2024 року, схоже, виявиться кульгавою качкою.
Довіра робітників і профспілок до європейських інституцій буде підірвана, і вони бачитимуть у них лише користь для інтересів BusinessEurope. Відсутність довіри до політичних інститутів – ще один фактор, який сприяє голосуванню за крайніх правих.
З іншого боку, якщо Комісія запропонує угоду з центральним урядом для виконання як директиву, вона продемонструє, що реагує на соціальні вимоги щодо прав працівників і поліпшення умов праці. Це найкращий спосіб протистояти популістам.
Вибори в Нідерландах – сплеск ультраправих...
Підтверджуючи побоювання щодо зростання ультраправих, парламентські вибори в Нідерландах 23 листопада показали, що Партія Ґерта Вілдерса (PVV) отримала 37 місць і понад 23% голосів. Це дозволило їй випередити коаліцію зелених, лівих і лейбористів на чолі з колишнім єврокомісаром Франсом Тіммермансом, яка посіла друге місце, отримавши 25 місць (трохи менше 16%). На третьому місці – праві ліберали (24 місця, трохи більше 15%), а на четвертому – нова правоцентристська/християнсько-демократична партія (20 місць, або трохи менше 13%). Розпочалися тривалі дискусії щодо створення ультраправої/правоцентристської коаліції з Вілдерсом на посаді прем’єр-міністра.
Голландські профспілки підкреслили, що вони будуть відстоювати верховенство права, права людини та інклюзивне суспільство. Працівникам не варто очікувати від ультраправого уряду покращення умов праці та заробітної плати, спираючись на їхній послужний список у Європейському парламенті. Завдання профспілок полягає в тому, щоб донести цей меседж під час виборів до Європейського парламенту в червні 2024 року.
ЄФПГО ЗАКЛИКАЄ ДО СИЛЬНОЇ ТА СПРАВЕДЛИВОЇ ДИРЕКТИВИ ПРО НПКС
22 листопада 2021 року. 15 листопада члени різних організацій зібралися на площі Шумана, щоб взяти участь в акції протесту, організованій ЄКП, закликаючи до прийняття справедливої Директиви про належну перевірку корпоративної стійкості (НПКС).
Протест відбувся в той час, коли Рада розглядає текст Директиви про НПКС – текст, в якому, зокрема, не враховані інтереси робітників і профспілок. ЄФПГО підтримує заклик ЄКП до прийняття Директиви, яка б регулювала ділову поведінку всіх компаній та всього ланцюга постачання.
Зокрема, ми вважаємо права профспілок та працівників фундаментальною частиною прав людини і тому просимо включити їх до Директиви, щоб захистити права людини у всіх секторах праці та гарантувати дотримання відповідальності бізнесу.
Див. позицію ЄКП щодо Директиви про НПКС тут.
УГОДА PALANTIR ДЛЯ БРИТАНСЬКОЇ СИСТЕМИ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я ДАЄ ТРИВОЖНИЙ ПОГЛЯД НА МАЙБУТНЄ ЄПДОЗ
22 листопада 2023 року. Національна служба охорони здоров’я Великобританії (НСОЗ) оголосила 21 листопада про своє рішення укласти контракт на суму 330 млн. фунтів стерлінгів з американською компанією Palantir на розробку Федеральної платформи даних (ФПД), що викликає занепокоєння. ФПД спрямована на інтеграцію баз даних НСОЗ з метою отримання інформації за допомогою аналізу даних, що теоретично дозволить НСОЗ більш ефективно управляти ресурсами і забезпечувати кращі результати для пацієнтів Незважаючи на ці безсумнівно позитивні цілі, залучення Palantir до управління ФПД викликає серйозні занепокоєння щодо захисту даних, державної власності та все більш тісних зв’язків між американськими великими технологічними компаніями та урядами в усьому світі. Контракт з Palantir являє собою «найгірший сценарій» для запропонованого Європейського простору даних охорони здоров’я, еквівалента ФПД в ЄС, який зараз обговорюється законодавчим органом ЄС.
Важко уявити собі компанію, яка б менш підходила для управління системою даних у сфері охорони здоров’я. Palantir найбільш відома своїми зв’язками з секторами безпеки, оборони та розвідки, найбільш сумнозвісною з яких є її зв'язок з Імміграційною та митною службою США (ІМС). Засновник Palantir, Пітер Тіль, надавав великі кошти ультраправим рухам в Америці і заявляв, що йому подобаються дані, тому що вони набагато менш регульовані, ніж фізичні активи. Серед його відомих цитат можна виділити наступні: «Технології є альтернативою політиці – ви можете змінити світ, не переконуючи людей, навіщо» і «позбутися державного регулювання технологій», і, можливо, найжахливіше у світлі нещодавніх висновків про роль расизму в результатах лікування пацієнтів, він сказав: «Проблеми сексизму та расизму значно перебільшені». Крім того, він публічно закликав до приватизації Національної служби охорони здоров’я Великобританії.
Зв’язки між нинішнім консервативним урядом Великої Британії та компанією Palantir також викликали питання. Початкова заявка була відкрита лише один місяць, і, враховуючи попередню роботу Palantir для НСОЗ, учасники кампанії описали контракт як такий, що не мав серйозної конкуренції і був створений з думкою про Palantir. Крім того, колишній керівник відділу штучного інтелекту НСОЗ Англії був найнятий безпосередньо компанією Palantir у 2022 році, що ще більше посилило занепокоєння щодо впливу компанії на політиків. Відсутність серйозних альтернатив означає, що Palantir, швидше за все, не буде особливо ретельно перевірятися і призведе до «прив’язки контракту, в результаті чого НСОЗ не зможе замінити американського технологічного гіганта, навіть якщо Palantir буде діяти неетично або незаконно.
Хоча контракт ФПД забороняє використання даних пацієнтів з комерційною метою, немає жодних гарантій, що конфіденційність англійських пацієнтів буде дотримана. Профспілки, члени парламенту та борці за цифрові права вказували на той факт, що медичні дані занадто багаті, щоб їх можна було належним чином анонімізувати. Простіше кажучи, Palantir має засоби, мотив і, очевидно, політичну прихильність для використання персональних медичних даних у цілях, абсолютно не пов’язаних з охороною здоров’я. Це викликає ще більше занепокоєння через те, що англійські пацієнти не мають права запобігти потраплянню їхніх персональних медичних даних до рук Palantir. Ян Віллем Ґаудріаан, Генеральний секретар ЄФПГО: «Цей контракт демонструє проблеми, яких ми можемо очікувати від приватних підрядників, які керують нашими медичними даними, сподіваючись отримати вигоду від інтелектуального аналізу даних для отримання прибутку. Законодавці ЄС повинні винести уроки з помилки Англії і забезпечити, щоб Європейський простір даних про охорону здоров'я ґрунтувався на довірі громадськості, а отже, на необхідності згоди і чіткої прихильності до систем громадської охорони здоров’я. Ми очікуємо, що Європейський парламент захистить європейців від експлуатації».
Попередні статті
Звіт Foxglove (Великобританія) про ризики, пов’язані з управлінням Palentir платформою даних НСОЗ.
РОБОТОДАВЦІ ВІДКИДАЮТЬ МІЖГАЛУЗЕВІ ПРАВА ЄС НА ДИСТАНЦІЙНУ РОБОТУ. ВПРОВАДЖУЙТЕ ГАЛУЗЕВУ УГОДУ ПРО ЦИФРОВІЗАЦІЮ ТА ДИСТАНЦІЙНУ РОБОТУ НЕГАЙНО!
(Прес-реліз. Брюссель, 28 листопада 2023 року) Після завершення карантину, спричиненого пандемією COVID-19, дистанційна робота залишається як з перевагами, так і з ризиками, пов’язаними з надмірною тривалістю робочого часу, додатковими витратами для працівників та ізоляцією. Після більш ніж одного року переговорів щодо дистанційної роботи та права на відключення, організації роботодавців Business Europe, SMEs United та SGIE (Services of General Interest Europe) призупинили роботу над проектом угоди, досягнутої з Європейською конфедерацією профспілок (ЄКП).
Генеральний секретар ЄФПГО Ян Віллем Ґаудріаан заявив: «Це масова відмова роботодавців взяти на себе відповідальність і покращити умови праці для працівників, які працюють на дистанційній роботі. Роботодавці погодили з ЄКП спільний робочий план щодо оновлення Автономної угоди про дистанційну роботу 2002 року, яка має бути впроваджена як директива для ухвалення Радою відповідно до статті 155.2 Договору про функціонування Європейського Союзу (ДФЄС)». Тепер ЄКП закликає Комісію подати Директиву відповідно до заклику Парламенту у 2021 році прийняти законодавство ЄС про право на відключення.
Розворот роботодавців також є ударом по міжсекторальному соціальному діалогу, оскільки востаннє соціальні партнери ЄС використовували свої спільні законодавчі прерогативи для укладення нової угоди ще в 1999 році. «За останні 24 роки, якби не галузевий соціальний діалог, від соціального діалогу в ЄС мало б що залишилося. Саме галузеві соціальні партнери ЄС у сфері транспорту, перукарень, охорони здоров’я, центральних урядів уклали угоди, які мають стати юридично обов’язковими», – додав пан Ґаудріаан.
Тому важко зрозуміти вороже ставлення Комісії до секторального соціального діалогу та його результатів у зв'язку з подальшими скороченнями в її організації з 2024 року, оскільки лише на цьому рівні соціальний діалог в ЄС зміг досягти конкретних результатів, що визнає навіть Європейська рада у своїх висновках щодо дистанційної роботи.
«Комісія все ще може врятувати соціальний діалог в ЄС. Вона може імплементувати нашу угоду про цифровізацію, яку ми ухвалили рік тому, з сильними положеннями про дистанційну роботу та право на відключення від мережі на законодавчому рівні. Вона також встановлює рамки того, як поводитися зі штучним інтелектом на робочому місці. Це стало б кроком вперед для 9 мільйонів працівників і проклало б шлях для інших секторів економіки: уряди можуть стати прикладом для наслідування», – підсумував пан Ґаудріаан.
Галузева угода про цифровізацію відповідає резолюції Європейського парламенту, оскільки вона підтримує добровільний характер дистанційної роботи та прирівнює її до офісної, а також запроваджує право на відключення. Можливо, вона йде далі, ніж невдала міжгалузева угода, оскільки містить сильніші положення про право кожного на дистанційну роботу, про робоче навантаження, про гендерну рівність та антидискримінацію, про права профспілок, включаючи колективні переговори, а також про навчання та охорону здоров’я і безпеку. Важливо, що вона визнає домашнє насильство в контексті дистанційної роботи серйозною проблемою, через яку мільйони жінок не мають безпечного місця роботи.
Для отримання додаткової інформації звертайтесь до Пабло Санчеса: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її., тел.: 0032474626633.
Передумови
Після багаторічних дискусій та спільних рекомендацій щодо роботи з цифровими технологіями на робочому місці угоду про цифровізацію між профспілками та роботодавцями центральних органів влади підписали міністри Петра де Суттер (Бельгія) та Станіслас Ґеріні (Франція) від імені роботодавців та профспілкових лідерів Марко Увенханд, президент профспілкової делегації, та Генеральний секретар ЄФПГО. Роботодавці та профспілки звернулися до Комісії з проханням імплементувати угоду в галузеве законодавство, використовуючи процедуру, передбачену статтею 155.2 Договору. Комісія призупинила процес в очікуванні результатів міжсекторальних переговорів. Оскільки вони не увінчалися успіхом, настав час імплементувати угоду.
ЖІНОЧА КОНФЕРЕНЦІЯ ЄФПГО ПРИЙНЯЛА РИМСЬКУ ДЕКЛАРАЦІЮ
Делегати Жіночої конференції ЄФПГО схвалили декларацію, в якій викладено їхнє рішуче зобов’язання відстоювати права жінок та гендерну рівність.
24 листопада 2023 року. На Конференції ЄФПГО з питань жінок та гендерної рівності, що відбулася 24 листопада 2023 року, ми зібралися разом, щоб підкреслити нашу непохитну відданість справі захисту прав жінок та гендерної рівності.
Ми не лише будемо боротися за наші права, але й засуджуємо тривожне зростання кількості нападів на фундаментальні права і свободи, особливо на сексуальні та репродуктивні права жінок, а також на досягнення мети повної гендерної рівності.
Права багатьох зазнають нападів. Вкрай важливо боротися з усіма формами расизму та дискримінації, включаючи переслідування та насильство, спрямовані проти біженців, трудових мігрантів, ромів та ЛГБТ+, а також усіх груп населення, які зазнають стигматизації через сексуальну орієнтацію, гендерну ідентичність, інвалідність, етнічне чи расове походження, справжню або уявну релігію.
Ми продовжуватимемо наполягати на створенні законодавчої бази, що гарантує сексуальні та репродуктивні права, включаючи право на вільний, безпечний та легальний аборт. Ми продовжимо зміцнювати солідарність між членами ЄФПГО, особливо на захист демократії та прав жінок, ЛГБТ+ і профспілкових прав.
Приватизація та скорочення громадських послуг більше б’ють по жінках, поглиблюючи нерівність між чоловіками та жінками. Тому ми закликаємо докладати більше зусиль для подолання бідності, враховуючи непропорційний вплив бідності на жінок, дітей та осіб у вразливих ситуаціях. Ми закликаємо до дій, спрямованих на боротьбу зі зростаючою кількістю працюючих бідних і на протидію комерціалізації догляду.
Ми зобов’язуємося продовжувати розробляти рішучі заходи для подолання гендерного розриву в оплаті праці та пенсійному забезпеченні; домагатися реалізації принципу рівної оплати за працю рівної цінності; і боротися з будь-якими іншими формами дискримінаційної оплати праці, зокрема, пов’язаними з віком, етнічною приналежністю, походженням, громадянством, гендерною ідентичністю, інвалідністю, сексуальною орієнтацією, релігією або місцезнаходженням.
Ми свідомо обрали цю дату для нашої конференції, щоб відзначити Міжнародний день боротьби за ліквідацію насильства над жінками. Гендерно зумовлене насильство залишається чумою, від якої страждає надто багато людей. Ми не плануємо стояти на місці, а будемо діяти і відстоювати свої права. У цей історичний момент ми наголошуємо на непропорційних стражданнях, яких зазнають жінки в умовах жорстокості воєн, де насильству піддається саме їхнє тіло. Ми підтверджуємо нашу незгоду з будь-яким використанням збройних конфліктів як засобу вирішення політичних розбіжностей між державами.
Ми продовжимо працювати над тим, щоб європейські уряди ратифікували і повністю виконали Стамбульську конвенцію, Конвенцію МОП № 190 і Рекомендацію МОП № 206, яка її супроводжує. Ми зобов’язуємося імплементувати прийняту в 2022 році Мадридську декларацію про роль галузевого соціального діалогу в запобіганні насильству з боку третіх осіб і домаганням на робочому місці щодо працівників громадських послуг, включаючи домашнє насильство. Зростання кібер-, цифрового, онлайн-насильства, спрямованого проти жінок, є загрозою для рівності та основоположних прав жінок. Сексуальне насильство та домагання щодо жінок стали зброєю для витіснення жінок з публічного простору та політичної сфери.
Наші дії і надалі будуть інтегровані в усі сектори ЄФПГО, і ми працюватимемо над зміцненням соціального діалогу та колективних переговорів на національному рівні та рівні ЄС, в тому числі шляхом перегляду Рамкової угоди між соціальними партнерами ЄС щодо домагань та насильства на роботі (2007) з метою її оновлення та надання їй юридичної ваги. Ми наголошуємо на важливості навчання та підтримки рівності в переговорах за активної участі жінок-учасниць переговорів. Жінки, як і чоловіки, повинні бути вільні жити так, як вони хочуть, де б вони не жили. ЄФПГО солідарна з тими, хто бореться за свободу, посилюючи їхній голос, щоб гарантувати, що їхня боротьба ніколи не буде марною, і щоб запевнити їх, що вони не самотні.
Рим, 24 листопада 2023 року
ЯК ЄВРОПЕЙСЬКІ ВИРОБНИЧІ РАДИ МОЖУТЬ ДОПОМОГТИ ОРГАНІЗУВАТИ ПРАЦІВНИКІВ БАГАТОНАЦІОНАЛЬНИХ КОМПАНІЙ У СФЕРІ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я ТА ДОГЛЯДУ?
22 листопада 2023 року. 20-21 листопада членські організації ЄФПГО зустрілися в штаб-квартирі ver.di в Берліні на семінарі, організованому спільно з ЄІП, щоб обговорити, як європейські виробничі ради (ЄВР) можуть бути використані для організації працівників у компаніях охорони здоров’я та соціального забезпечення. Попит на медичну допомогу зростає через старіння населення, а отже, зростає і кількість приватних багатонаціональних компаній, що працюють у секторі охорони здоров’я та соціальної допомоги (ОЗСД). ЄФПГО бере активну участь у координації діяльності таких компаній, а також у створенні нових. У секторі ОЗСД ми представлені в таких компаніях, як Fresenius, Orpea та Clariane. Наразі ми працюємо над створенням участі працівників на європейському рівні в компаніях Colisee, Norlandia та, в найближчому майбутньому, в Domus Vi та Dibber.
Сильні ЄВР можливі лише за умови сильної профспілкової участі, і навпаки: ЄВР можуть активно допомагати організовувати нових працівників у профспілки для зміцнення профспілок. Учасники почули теоретичну інформацію про функціонування ЄВР та організацію, а також мали змогу поділитися власним досвідом у цих питаннях. Вони дізналися, як структури ЄВР на європейському рівні можуть бути корисними на національному рівні, зокрема, для доступу до інформації та як ефективно використовувати право на консультації, передбачене відповідною директивою. Одним з ключових прикладів, який обговорювався, було те, як ЄФПГО та французькі профспілки відіграли важливу роль у захисті німецького представництва ЄВР в Orpea від незаконних дій, спрямованих на руйнування профспілок, що здійснювалися місцевою дочірньою компанією. Див. більше інформації тут.
Презентації
- «Роль, цілі та сфера діяльності ЄВР у сфері охорони здоров’я та соціального забезпечення», Удо Ферзаґт, Академія європейських виробничих рад.
- «Досвід ЄФПГО у створенні та функціонуванні ЄВР», Ніко Штумпфьоґґер, ver.di, та Тоскана Белл, ЄФПГО.
- «ЄВР як інструмент органайзингу», Адам Рогалевський, ЄФПГО
Після семінару було запропоновано організувати конференцію в майбутньому з більшою кількістю учасників з метою посилення координації та обміну інформацією між представниками ЄВР під керівництвом ЄФПГО.
ЄФПГО: «НЕ СЛІД ВИХОЛОЩУВАТИ ПРИНЦИП «ЗАБРУДНЮВАЧ ПЛАТИТЬ»»
22 листопада 2023 року ЄФПГО підписала спільну заяву щодо принципу «забруднювач платить» для Директиви про очищення стічних вод.
Європейська комісія прийняла пропозицію щодо модернізації збору та очищення стічних вод, яка зобов’язує компанії та галузі брати участь у витратах на очисні споруди.
Фармацевтичний та косметичний сектори є важливими учасниками цього процесу через забруднення стічних вод мікрозабруднювачами, які залишаються в навколишньому середовищі з серйозними наслідками, в тому числі для здоров’я людини.
Галузі, які працюють з хімічними речовинами, відповідальні за викиди багатьох небезпечних речовин, включаючи пер- і поліфтороалкільні речовини (ПФАР), які століттями або навіть тисячоліттями потрапляють у навколишнє середовище і становлять значний ризик виникнення таких захворювань, як рак. За оцінками, відсутність переробки таких хімічних речовин компаніями цього сектору спричиняє навантаження на європейську систему охорони здоров’я в розмірі від 52 до 84 млрд. євро на рік.
Крім того, є свідчення того, що багато європейських компаній почали вкладати все більше коштів у лобіювання проти Директиви відтоді, як вона була вперше запропонована, щоб переконати Комісію вилучити їхню продукцію з-під дії Директиви.
Принцип «забруднювач платить» є основою екологічної політики Європейського Союзу і являє собою концепцію, яка лежить в основі схеми розширеної відповідальності виробника (РВВ), представленої Комісією.
Тепер пропозиція має бути розглянута Радою ЄС, де деякі країни виступили проти схеми РВВ, та Європейським парламентом, в якому було запропоновано 20% національне співфінансування.
ЄФПГО, як і інші підписанти спільної заяви, закликає до прийняття законодавства, яке покладає на забруднювачів відповідальність за шкоду, завдану навколишньому середовищу, і змушує їх платити за це шляхом участі у витратах на збір та очищення стічних вод. Ми вважаємо неприйнятним, що компанії залишаються безкарними за отримання великих прибутків від виробничої діяльності, яка завдає величезної шкоди навколишньому середовищу та здоров’ю людей. Саме тому ми підтримуємо Директиву, яка регулює весь сектор по всьому ланцюжку створення вартості, без винятків чи скорочених версій.
Принцип «забруднювач платить» є наріжним каменем екологічного законодавства з 2007 року, як зазначено в Договорі про функціонування ЄС, і повинен залишатися керівним принципом для нинішніх і майбутніх пропозицій, щоб гарантувати справедливий і рівноправний перехід до Європи, вільної від токсичних речовин.
Спільна заява
Підписанти
Aqua Publica Europea
Рада європейських муніципалітетів та регіонів (РЄМР)
EurEau
Eurocities
Європейський альянс рибалок
Європейське екологічне бюро (ЄЕБ)
Європейська федерація профспілок громадського обслуговування (ЄФПГО)
Європейська водна асоціація (ЄВА)
Медична допомога без шкоди для здоров’я (МДШЗ)
SGI Europe
Surfrider Foundation
Water Europe
ЛИСТ ДО КОМІСІЇ ЩОДО ПЕРЕГЛЯДУ РЕГЛАМЕНТУ REACH
20 листопада 2023 року. ЄФПГО разом з іншими організаціями висловила протест проти того, що Європейська комісія не включила перегляд регламенту REACH до своєї робочої програми на 2024 рік. Перегляд регламенту REACH був запланований на четвертий квартал 2023 року, але наразі існує ризик, що він буде відкладений до наступного скликання Комісії.
ЄФПГО стурбована цією потенційною затримкою, оскільки це може мати далекосяжні наслідки для працівників та навколишнього середовища, оскільки вони довше залишатимуться під впливом небезпечних хімічних речовин, які можуть становити серйозні ризики для здоров’я, такі як рак.
REACH регулює реєстрацію, оцінку, дозвіл та обмеження використання хімічних речовин і є основним законом ЄС, який захищає здоров’я людей та навколишнє середовище від ризиків, пов'язаних з хімічними речовинами. Перегляд REACH повинен включати нові небезпеки для працівників, такі як хімічні речовини, що порушують роботу ендокринної системи, а також полімери та пер- і поліфторалкільні речовини.
ЄФПГО домагається підтвердження перегляду регламенту REACH у 2023 році, оскільки це зміцнить лідерство ЄС у забезпеченні безпеки та добробуту людей і навколишнього середовища.
ЄФПГО разом з ЄКП та IndustriALL написала комісару Бретону та комісару Сінкявічюсу листа щодо термінового запиту на підтвердження поновлення REACH та висловила занепокоєння з приводу можливої затримки, 14 листопада 2023 року.
Див. детальніше про позицію профспілок https://www.socialeurope.eu/make-chemical-safety-an-eu-priority
Переклад -
Департамент міжнародних зв’язків апарату ФПУ