6D3

 

Прийнята на засіданні Виконавчого комітету ЄКП 10-11 березня 2015 р.

 

В той час, коли членів Виконавчого комітету ЄКП запрошували на засідання 10 березня, пілоти бюджетного авіаперевізника «Norwegian» страйкували вже 11 день.

Основна вимога Норвезької профспілки пілотів – укласти колективний договір з реальним роботодавцем, компанією «Norwegian Air Shuttle».

У Данії авіакомпанія «Ryanair» створює базу в Копенгагені, але відхиляє запит датських профспілок на укладення колективного договору.

Після кількох днів переговорів конфлікт в Норвегії завершився увечері 10 березня результатом, яким залишилися задоволені обидві сторони.

Європейська федерація працівників транспорту та її членські організації Parat (в Норвегії) і FPU (в Данії) активно борються проти антисоціальних практик бюджетних авіакомпаній. Вони вимагають визнання профспілок та їх права укладати колективні договори, у тому числі на транснаціональному рівні.

Центральним питанням в обох згаданих ситуаціях в авіакомпаніях є фундаментальне право працівників на проведення переговорів і узгодження умов праці та оплати праці з роботодавцем.

На жаль, деякі авіакомпанії все частіше ігнорують встановлені правила і відмовляються вести переговори та співпрацювати зі своїми працівниками.

Виконавчий комітет ЄКП висловлює свою глибоку стурбованість у зв'язку з ситуацією у галузі повітряного транспорту в Європі, конкуренцією, що веде до погіршення умов праці та зменшення заробітної плати, яку ми зараз спостерігаємо.

Поведінка керівництва «Ryanair» і деяких інших бюджетних авіакомпаній є наступом на всіх працівників у Європі, зразком того, як знищити європейську колдоговірну модель.

Негативні тенденції в окремих сегментах галузі повітряного транспорту найближчим часом можуть стати реальністю в багатьох інших галузях, як державного, так і приватного секторів.

Якщо спроби «Ryanair» та інших бюджетних авіакомпаній підірвати умови праці та колективні договори в Європі виявляться вдалими, то це змінить становище всіх працівників у Європі, і не тільки в авіації.

Ці приклади чітко вказують на необхідність кращого регулювання в галузі повітряного транспорту Європи. Європі потрібні загальноєвропейські правила для забезпечення гідних умов праці для всіх працівників цієї галузі. Конкуренцію за рахунок урізання прав необхідно зупинити!

Тому Виконавчий комітет ЄКП вимагає, щоб європейські органи у тісній співпраці з репрезентативними соціальними партнерами невідкладно переглянути існуючі правила в галузі.