Урядові пропозиції щодо зміни трудового законодавства, в т.ч. і з питань оплати праці, внесені до Верховної Ради України під Новий рік, викликали шквал негативних відгуків як від профспілкових фахівців та експертного середовища, так і суспільства в цілому.
Зазначені ініціативи порушують не тільки національне законодавство, а й міжнародні зобов’язання України. Поки профспілки протестували проти таких антинародних змін та відстоювали свою позицію на засіданнях Уряду та профільного Комітету Верховної Ради, 13 січня 2020 року Урядом вноситься до Парламенту черговий транш «реформаторських законопроектів», в яких дублюються антиконституційні зарплатні норми законопроекту «Про працю», мотивуючи це «благими» намірами зростання прожиткового мінімуму (законопроекти за реєстр. № 2720 та № 2721).
Зазначаємо, що СПО об’єднань профспілок надсилав Уряду свої зауваження до згаданих законопроектів ще 4 грудня 2019 року і Уряд дослухався до профспілкової вимоги щодо неприпустимості застосування диференційованого підходу до визначення розміру штрафів та грошових стягнень в залежності від середньомісячного доходу винної особи за рік. В законопроекті № 2720 змінено базу для встановлення штрафної ставки з 0,3 % середньомісячного доходу винної особи за рік на 2 % розрахункової одиниці, встановленої законом про Державний бюджет України на відповідний рік.
Однак, зауваження з питань оплати праці залишились неврахованими.
Департамент з питань бюджету та оплати праці
апарату ФПУ