17000

     Учасники засідання круглого столу з обговорення проекту Закону України «Про внесення зміни до статті 32 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» щодо нарахування пені за несвоєчасне     внесення     плати   за     житлово - комунальні   послуги,     що     відбувся у ФПУ 27 травня 2013 року, звернули увагу представників відповідних органів виконавчої влади на необхідність активізації роботи по недопущенню включення до собівартості виробництва та надання житлово-комунальних послуг необґрунтованих статей витрат. Відстежуючи стан справ у цьому напрямку, повідомляємо наступне.

     Згідно з інформацією Держцінінспекції України проведено ретельний економічний аналіз розрахунків планованих витрат на етапі формування тарифів, що сприяє уникненню включення до собівартості виробництва/надання житлово-комунальних послуг завищених та необґрунтованих статей витрат та недопущенню неконтрольованих інфляційних процесів.

     У період з жовтня 2012 року по 1 серпня 2013 року до Держцінінспекції України надійшло 351 звернення з розрахунковими матеріалами від 155 суб’єктів господарювання, які надають послуги з вивезення побутових відходів та з технічного обслуговування ліфтів для отримання висновків.

     Підтвердження економічного обґрунтування розрахунків витрат надано лише 9 надавачам послуг, у т.ч. 6 - на послуги з вивезення побутових відходів та 3 – на послуги з технічного обслуговування ліфтів.

     При цьому, у процесі опрацювання розрахункових документів та приведення розміру планованих витрат до економічно обґрунтованого рівня було зменшено витрати суб’єктів господарювання, внаслідок чого попереджено обрахування споживачів  на 4, 7 млн. грн. у розрахунку на річні обсяги надання послуг. Іншим суб’єктам господарювання направлено листи щодо необхідності надання повного пакету документів, які б підтверджували проведення розрахунків планованих витрат відповідно до вимог законодавства.

     Крім того, проводиться постійна робота щодо детального аналізу звернень громадян, юридичних осіб (у т.ч. в рамках проекту Урядова гаряча лінія) з питань необґрунтованого підвищення тарифів, ненадання або надання не у повному обсязі послуг з утримання будинків, споруд і прибудинкових територій.

     При розгляді звернень здійснюються відповідні запити до органів місцевого самоврядування, державної виконавчої влади та суб’єктів господарювання щодо надання необхідних документів, а також надаються пропозиції щодо усунення порушень.

Так, Департаментом економічного аналізу та моніторингу цін і тарифів на ринках товарів та послуг  Держцінінспекції України розглянуто близько 800 звернень громадян із зазначених питань, у тому числі, які спрямовані до

Адміністрації Президента України, Кабінету Міністрів України, народним

депутатам, правоохоронним органам та прокуратури, центральним органам виконавчої влади, громадським організаціям.

   Водночас ФПУ цілеспрямовано домагається створення державою умов для рентабельної роботи підприємств, що надають житлово-комунальні послуги.            Перед усім це стосується повної компенсації місцевими органами різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню, яка виникла у зв'язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання та водовідведення тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування, а також повноти та своєчасності отримання субвенцій виробниками.

 

 

Інформація за даними Державної казначейської служби України про видатки місцевих бюджетів по зазначеній субвенції додається.                                                 

 

 

                                                        Департамент бюджетної політики та    

                                                        соціального захисту