doctor-penalised-national-consumer-commission

 

У відповідь на звернення ФПУ щодо оплати праці працівників бюджетної сфери, зокрема охорони здоров’я, Міністерство фінансів України проінформувало про наступне.

Визначення остаточних обсягів видатків на охорону здоров'я та розподіл їх за напрямами використання здійснюється відповідними місцевими органами влади (стаття 32 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні») при формуванні та затвердженні місцевих бюджетів з урахуванням наступних джерел:

-   видатків на охорону здоров'я (в тому числі і видатки на оплату праці працівників закладів охорони здоров’я), що враховуються в міжбюджетних трансфертах між державним бюджетом та бюджетами адміністративно-територіальних одиниць, що визначаються на основі формульних розрахунків за єдиними підходами для вcix територій виходячи з фінансового нормативу бюджетної забезпеченості в розрахунку на одного жителя та чисельності населення відповідних адміністративно-територіальних одиниць (відповідно до норм Бюджетного кодексу України). Зазначені видатки на 2013 piк становлять 42 120,2 млн. грн., що на 6,7 % більше відповідного показника 2012 року;

-   нерозподілений резерв коштів, передбачений у складі видатків місцевих бюджетів на поточний рік, складає 615,3 млн. грн. (є додатковим фінансовим ресурсом для вирішення фінансових проблем, включаючи i забезпечення видатків на охорону здоров'я);

-   додаткова дотація на вирівнювання фінансової забезпеченості місцевих бюджетів в обсязі 1000,7 млн. грн., врахована у складі видатків при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів на 2013 piк.

Таким чином, Міністерство фінансів України зазначає, що питання забезпечення видатками на оплату праці працівників закладів охорони здоров'я, що фінансуються з місцевих бюджетів має вирішуватися відповідними органами місцевого самоврядування разом з місцевими органами виконавчої влади за рахунок вказаних коштів.

Відповідно до вимог статті 77 Бюджетного кодексу України Верховна Рада АР Крим, обласні, мicькі, районні, селищні, сільські ради при затвердженні відповідних бюджетів зобов'язані враховувати у першочерговому порядку потребу в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до встановлених законодавством України умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати.

Згідно з нормою статті 51 Бюджетного кодексу керівники бюджетних установ утримують чисельність працівників та здійснюють фактичні видатки на заробітну плату в межах фонду заробітної плати, затвердженого для бюджетних установ у кошторисах.

Слід зазначити, що для оперативного реагування та розвязання проблем, зокрема з оплатою праці у бюджетній сфері, Міністерством фінансів доручено Голові Ради міністрів Автономної Республіки Крим, головам обласних, Київської та Севастопольської міським державних адміністрацій щотижнево та щомісячно доповідати з найактуальніших питань, одне з яких: стан виплати зарплати працівникам бюджетних установ.

 

Департамент бюджетної політики

та соціального захисту