377

 

Перехід до освіти і навчання впродовж життя зумовив необхідність інноваційних підходів до процесу освіти, викликав зміни соціальних відносин, кардинально вплинув на ринок праці. Ключовою ланкою цього процесу стало посилення ролі неформальної освіти та визнання результатів неформального навчання.

 

Роль неформальної освіти є однією з ключових у процесі функціонування ринку праці. З точки зору макроекономіки, визнання неформального навчання може сприяти більш ефективному розподілу робочої сили на ринку праці, залученню її в ті сектори економіки, які відчувають дефіцит кадрів, робочої сили, яка не має формальних дипломів, але здатна виконувати необхідні трудові функції.

Однією з істотних проблем становлення системи неперервної освіти є наявність стереотипу ставлення до неформальної освіти як до маловажливої та несуттєвої.

В Україні на сьогодні визнання результатів неформального навчання та формалізація його місця у структурі освітньої системи має відбуватись, передусім, через удосконалення відповідної нормативної бази.

Для більш ефективної роботи системи підтвердження кваліфікації за результатами неформального навчання фахівцями органів центральної влади, науковцями та експертами соціальних партнерів розроблено Методичні рекомендації щодо критеріїв оцінювання професійних знань, умінь і навичок, переліку засобів вимірювання професійних знань, умінь і навичок, анкет самооцінювання за результатами неформального професійного навчання, які дозволять забезпечити функціонування системи підтвердження результатів неформального професійного навчання та надати методичну допомогу суб’єктам підтвердження кваліфікації.

Із зазначеними рекомендаціями можна ознайомитись тут.

 

Департамент захисту соціально-економічних прав