988

 

 

28 грудня 2015 року відбувся круглий стіл «Нормативно-правова база Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг для забезпечення діяльності підприємств комунальної теплоенергетики та водопровідно-каналізаційного господарства. Проблеми та виклики».

У зв’язку з тим, що до постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги» були внесені зміни, з 01.01.2016 повноваження щодо формування та встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води, на централізоване водопостачання та водовідведення, на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) покладаються виключно на органи місцевого самоврядування.

Враховуючи вказане, НКРЕКП було розроблено низку проектів постанов, метою яких є визначення для ліцензіатів НКРЕКП механізму формування тарифів, встановлення єдиного та неупередженого підходу до формування цих тарифів ліцензіатами НКРЕКП.

Під час заходу відбувалася плідна дискусія щодо формування тарифів, а також щодо недоліків і переваг сплати споживачами рахунків за теплову енергію за одноставковим та двоставковим тарифами.

Найрозповсюдженим в Україні є застосування одноставкового тарифу, який є грошовим виразом планових економічно обґрунтованих витрат та не розподілений на умовно-змінну та умовно-постійну частини тарифу. І відповідно не потребує встановлення в житлових будинках додаткових засобів обліку теплової енергії. Однак, в зв’язку з подорожчанням енергоносіїв, сплата рахунків споживачами за цим тарифом стає розкішшю і веде, за інформацією НКРЕКП, до масових відмов від централізованого теплопостачання. Проте для заощадження коштів споживачів і переходу до застосування двоставкових тарифів є велика перешкода - відсутність засобів обліку теплової енергії в житлових будинках.

В Україні, на жаль, тільки 50% житлових будинків мають відповідні засоби обліку теплової енергії. За інформацією НКРЕКП 80% забудов – це будинки 50-х років, і лише 7 % будинки сучасної забудови, які вводяться в експлуатацію з відповідними лічильниками.

Двоставковий тариф, який має дві окремі частини: умовно-змінну - вартість одиниці (1 Гкал) теплової енергії та умовно-постійну - абонентська плата за одиницю (Гкал/год) теплового навантаження дає можливість заощадити кошти споживачів при сплаті рахунків за тепло, проте також має свої недоліки, на які скаржаться споживачі, а саме, що при застосуванні цього тарифу при теплій зимі – вигоду матиме підприємство комунальної теплоенергетики, і лише при холодній - споживач.

Голова Громадської ради В.Котко проінформував присутніх про зауваження та пропозиції ради до зазначених проектів, які надійшли від громадськості та експертів, та зазначив, що вони будуть розглянуті, та у разі їх доцільності – враховані.

Презентація 

 

Департамент захисту соціально-економічних прав