зима-дороги

 

Комітетом з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення Верховної Ради України заслухано інформацію Рахункової палати щодо стану заборгованості з виплати заробітної плати.

Народні депутати-члени парламентського Комітету критично оцінили ситуацію, що останнім часом склалася як в секторі економіці так і в бюджетній сфері, де заборгованість із зарплати зростає, - повідомив заступник Голови ФПУ Сергій Українець, який брав участь у засіданні.

Одною з причин цього називалась фактична втрата системи державного нагляду і контролю за дотриманням трудового законодавства. Це відбувається через реформування двох структур: Державної інспекції з питань праці і Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки. Як відомо, на період реорганізації цих служб та злиття їх в єдину структуру проводити будь-які перевірки заборонено. Виходячи з цього Комітет доручив робочій групі доопрацювати проект відповідного рішення, врахувавши в ньому позицію профспілок про необхідність відновлення державного, а також і громадського контролю, в тому числі за виплатою зарплати.

Новостворена служба має бути наділена повноваженнями вільного доступу до перевірки робочих місць, умов праці і стану дотримання трудових прав працівників, як це передбачено Конвенцією № 81 МОП, - наголосили представники профспілок, - і нагадали, що це було однією з вимог, висунутих учасниками профспілкових акцій протесту проти антисоціальної політики Уряду, що проходили в Києві у жовтні-грудні минулого року.

Комітет також заслухав і взяв до уваги пропозиції Профспілки працівників автомобільного транспорту та шляхового господарства України, голова якої Олег Хмарний розповів про недофінансування галузі.

За його словами, фактично з 2014 року Міністерство фінансів України і Держказначейство припинили своєчасне перерахування коштів за вже виконані роботи. Через це затримка в оплаті праці перед працівниками дорожніх організацій України складала від двох до майже чотирьох місяців. Зараз заборгованість з виплати заробітної плати за жовтень, листопад, грудень 2014 року складає 150,95 млн. гривень з Державного бюджету України. Крім цього є підрядні дорожні організації, які, відповідно до завдань Уряду, не отримали кошти за виконану роботу ще у 2012-2014 роках (всього - 1,8 млрд. гривень).

Станом на 01.01.2015 року залишки кредитних коштів в сумі 6,1 млрд. гривень знаходились на рахунках Казначейства, але використані Мінфіном для інших цілей. Таке свавілля є грубим порушенням бюджетного законодавства і поставило працівників дорожніх організацій на межу зубожіння та виживання, а це - біля 150 тисяч працівників галузі разом з їх сім'ями, - підкреслив керівник.

Неодноразові звернення до Кабінету Міністрів України залишаються без відповіді. Тому Профспілка у вересні минулого року вступила до колективного трудового спору з Кабінетом Міністрів України, Але до сьогодні з вини Уряду не відбулося жодного засідання.

Зважаючи на це, Профспілка звернулася з пропозицією викласти перший абзац пункту 1.5 проекту рішення Комітету в наступній редакції:

« - повернення заборгованості за попередні роки та своєчасної сплати підприємствам за роботи, виконані на замовлення держави в т.ч. дорожнім організаціям в лютому 2015 року за рахунок бюджетних коштів у розмірі 150,95 млн. гривень та до 01.04.2015 року - 1,8 млрд. гривень за виконані роботи у 2012-2014 роках за рахунок кредитних коштів;», а також добавити новий пункт 1.7 в редакції: «у місячний термін розробити та затвердити механізм оплати робіт, виконаних у попередні роки, за рахунок залишку коштів, залучених Укравтодором під державні гарантії та подальшого використання залишку коштів для ремонтно-будівельних робіт в поточному році».

Також народних депутатів попросили підтримати відновлення цільового фінансування дорожнього господарства через спеціальний фонд Державного бюджету за рахунок джерел, визначених Законом України «Про джерела фінансування дорожнього господарства України».

Комітет прийняв пропозиції, які будуть враховані під час доопрацювання рішення з цього питання.

Інформаційно-аналітичний центр ФПУ