Формулювання проблеми. Нещасний випадок, що стався з водієм, машиністом, пілотом, а також членами екіпажу (бригади) транспортного засобу (автомобіля, поїзда, літака, морського та річкового судна тощо) під час перебування в рейсі внаслідок катастрофи, аварії чи пригоди (події) на транспорті, розслідується відповідно до цього Порядку з використанням матеріалів розслідування такої катастрофи, аварії чи пригоди (події) на транспорті, підготовлених відповідними органами.

Відомості про обставини і причини катастрофи, аварії чи пригоди (події) на транспорті, що призвела до настання нещасного випадку, а також осіб, які допустили порушення вимог законодавства, незалежно від порушення кримінальної справи передаються у 10-денний строк після закінчення розслідування відповідними органами підприємству, працівником якого є потерпілий.

Якщо роботодавець не отримав від відповідних органів зазначених відомостей протягом місяця з моменту катастрофи, аварії чи пригоди (події) на транспорті, комісія складає акти за формою Н-5 і Н-1 (у разі, коли нещасний випадок визнано таким, що пов'язаний з виробництвом) і в пункті 10 акта за формою Н-1 зазначає найменування органу, який безпосередньо проводить розслідування, безпосередніх учасників дорожнього руху та осіб, які користувалися транспортним засобом, але не причетні до керування (п. 31 Порядку).

 

Запитання. Які записи повинні вноситись до розділів «Причини настання нещасного випадку» та «Заходи щодо усунення причин настання нещасного випадку» актів за формою Н-5 та Н-1 (у разі неотримання протягом місяця з моменту катастрофи, аварії чи пригоди (події) на транспорті від відповідних органів відомостей про обставини і причини катастрофи, аварії та пригоди (події) на транспорті, а також осіб, які допустили порушення вимог законодавства)?

 

Нещасні випадки, що сталися під час перебування в рейсі внаслідок катастрофи, аварії чи пригоди (події) на транспорті, розслідуються відповідно до Порядку з використанням матеріалів розслідування такої катастрофи, аварії чи пригоди (події) на транспорті, підготовлених відповідними органами.

Порядок дій комісії визначено пунктом 31 Порядку.

У випадку неотримання від відповідних органів зазначених відомостей протягом місяця з моменту катастрофи, аварії чи пригоди (події) на транспорті, комісія складає акти за формою Н-5 і Н-1 (у разі, коли нещасний випадок визнано таким, що пов'язаний з виробництвом).

Акт за формою Н-1 (у разі, коли нещасний випадок визнано таким, що пов'язаний з виробництвом) на кожного потерпілого під час перебування в рейсі внаслідок катастрофи, аварії та пригоди (події) на транспорті, що користувався транспортним засобом, але не причетний до керування, складається без використання зазначених матеріалів.

Отже, в актах форми Н-5 та Н-1 в розділах «Причини настання нещасного випадку» зазначається найменування органу, який проводить розслідування такої катастрофи, аварії чи пригоди (події) на транспорті, а в розділах «Заходи щодо усунення причин настання нещасного випадку (аварії)» та «Особи, які допустили порушення вимог законодавства»... «буде розроблено та зазначено після надходження відомостей від відповідного органу».

Департамент охорони праці ФПУ