61 tn

27 травня ц.р. члени парламентського Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів  розглянули проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо окремих питань діяльності професійних спілок)» №2681 .

Засідання відбулося у режимі відео-конференції.

Під час обговорення було висловлено  чимало зауважень до положень законопроекту.

Представники об’єднань профспілок запропонували зняти його з розгляду, оскільки він є антиконституційним, антинародним, обмежує права профспілок та порушує низку міжнародних обов’язків, взятих Україною у процесі ратифікації міжнародних правових актів. Раніше ФПУ і СПО об’єднань профспілок надали Комітету правову позицію і експертні висновки наукових закладів щодо невідповідності низки законодавчих норм законопроекту №2681 Конституції України та Конвенціям МОП, а також актам ООН та ЄС.

Постає запитання, чи може вноситися на розгляд парламенту  такий законопроект, який суперечить міжнародним зобов’язанням держави, Конституції та чинному законодавству?

Вочевидь, ні!

Ще одне запитання - а чи потрібно вносити зміни до законодавства про профспілки?

Так, звісно, потрібно, тому що країна знаходиться в стані реформування: змінюються суспільні, економічні, соціальні відносини. І профспілки, яких це стосується, знають, які саме потрібно вносити зміни до законодавства про їхню діяльність. Профспілки готові до опрацювання і прийняття виважених рішень, які б не порушували норми національного   законодавства і актів міжнародного права та відповідали інтересам членів профспілок. Тому СПО об’єднань профспілок запропонував парламентарям створити робочу групу з доопрацювання законопроекту №2681.

 Однак, за результатами обговорення більшістю голосів Комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти проект Закону №2681 за основу і вже після цього створити робочу групу для його подальшої підготовки до другого читання.

 

За оцінкою Голови ФПУ Григорія Осового, прийняте парламентським Комітетом з питань соціальної політики рішення шокує.

У підтвердження цього він навів такі  аргументи:

1. На слуханнях, які відбулися 19 лютого ц.р. у Комітеті Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів на тему: «Сучасний стан українських профспілок. Потреба у перезавантаженні соціально/публічного діалогу» після обговорення положень законопроекту 2681, було визнано, що більшість з них суперечать Конституції України, чинним законам та міжнародним законодавчим актам, зокрема, порушують право на вільне об’єднання громадян в профспілки.

2. Мінюст України у своїх висновках щодо цього законопроекту, фактично його скасував саме через невідповідальність багатьох його положень правам людини та основним положенням національного законодавства.

3. Місія Європейських профспілок, яка зі свого боку моніторить ситуацію, зазначила, що прийняття в такій редакції цього закону буде протирічити духу, принципам і директивам Євросоюзу, Європейській соціальній Хартії, а також Хартії з прав людини.

4. Нарешті, самі члени профспілок і громадяни України, ознайомившись зі змістом цього законопроекту, висловили своє ставлення до нього, підписавши петицію на сайті Верховної Ради України щодо не підтримки законопроекту 2681.

Однак, не зважаючи на всі переконливі докази не сприйняття правовиками, громадянським суспільством, міжнародними організаціями цього проекту, не враховуючи наростаючий суспільний спротив щодо нього, члени Комітету ВР, представники політичної фракції «Слуга народу», які брали участь у засіданні Комітету, не підтримали конструктивні пропозиції представників профспілок, проігнорували думку громадськості щодо необхідності відтермінування подання законопроекту 2681 на розгляд ВР та необхідності його доопрацювання.

Тому Голова ФПУ принципово ставить питання:

- Невже саме зараз, коли трудящим й так дуже важко, бо через пандемію коронавірусу збільшується безробіття, скорочуються зарплати, і у влади є багато інших, більш важливих справ, потрібно займатись тим, щоб «кошмарити» профспілки? Може це все робиться лише для того, щоб відібрати у профспілок майнові об’єкти? Може через це така спокуса скоріше внести його до сесійної зали парламенту? Але, як визначив Мінюст, майнові питання, зокрема приватизації державного майна, не є предметом саме цього законопроекту, а регулюються іншими актами. Тому, за оцінкою лідера профспілок, таке рішення депутатів, по іншому, як політичною безвідповідальністю і не назвеш.

Прес-центр ФПУ